Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#68199
Hej
Jeg ville lige dele disse indstillinger med jer, som jeg har copy/pastet direkte fra avforums.com.
Jeg bruger dem selv, og synes de ser rigtig godt ud på mit 42 tommer PQ6000:

These settings has been calibrated using Eye1 on a 50PQ6000 .
Initially with Energy saver OFF, so expect colours only to match true calibration when its off.
Energy saver can of course be enabled and still work out quite well with these settings.

Contrast: 90
Brightness: 30
H-sharpness 52
V-sharpness 52
Colour: 50
Colourtone: 0
Dyn contrast OFF
noisereduction OFF
Gamma: Hígh
Black level Low
Colourstandard: SD
Colour area: Wide


Whitebalance: COLD
red gain: 4
green gain: 0
blue gain: -48
red offset: 34
green offset: 31
blue offset: 41

No CMS colours are updated at this stage, simply took too long to calibrate..

You can add those into an "expert1" settings and test, and hopefully you can use them on your screen too.


Jeg håber i kan bruge dem til noget... jeg ved jeg kunne :)
Af Just
#68205
Tak. Ser godt ud

Bruger du det både til dvd/blueray og analog/digitalt tv?
Af Supergris
#68212
Har lige prøvet indstillingerne. Er svært at sige om de er gode... Synes personligt de giver hvid et rødt, gulligt skær. Tekster bliver nærmest gul/ orange og sne får en forkert farve!
Det med indstillinger er svært! Ved godt nogle siger man skal ofre på en kalibrering, men jeg synes det kommer meget an på kildematerialet også! Noget ser godt ud med den ene indstilling og noget andet med en anden, selvom jeg nok får høvl af nogle, da man jo skal tilstræbe sig det billede, instruktøren havde påtænkt sig!!!
Af marcjj
#68243
Hmm tjaah... Jeg har prøvet nogle andre indstillinger, kan ikke lige huske hvor jeg fandt dem; men de var mig alt for mørke :s

Det ville da være super, hvis der var nogen som gad poste deres "perfekte" indstillinger, så vi andre kan nyde godt af dem :)
Af Rod1983
#68310
Folkens. Jeg kan kun opfordre til at købe en DVE (Digital Video Essentials) dvd/blu ray og kalibrere fjernsynet udfra det. Fjernsynet har nemlig så mange indstillingsmuligheder at i kan udnytte (næsten) alle mønstrene og få et resultat der passer til JERES fjernsyn. I kan evt prøve at læse min anmeldelse her ;) :

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 8307#68307[/i]
Af Supergris
#68316
Ja, hvis jeg bruger dine indstillinger, bliver billedet alt for grønligt, så jeg tror ikke, at alle paneler er ens!!!
Man må nok bruge den tid det tager, for mulighederne er MANGE!!!
Har faktisk fået et godt resultat ud fra marcjjs forslag, efter jeg har skruet ned for farver, brightness samt ændret " Blue gain " til - 14.