Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af abo78
#66420
Hej alle

Tak for den gode anmeldelse! Jeg modtog igår mit Samsung PS50B855 fra Dansk It Lager. Som de fleste andre skriver det så er det et fantastisk TV/skærm. Bortset fra 2 ting:

1. Brummen. Mit tv larmer desværre også rigtig meget og specielt når der er lyse farver på skærmen. Jeg er normalt ikke kritisk, men det er simpelthen uholdbart. Jeg må fejlmelde det til Samsung. Det er simpelthen frusterende at de sender et produkt på markedet med et så åbenlyst stort problem!

2. Til min overraskelse var der ikke nogen analog audio out! Jeg har et B&O anlæg(ikke surround) som jeg altid har brugt sammen med mine tv. Det nye Samsung kan kun lave audio out på den optiske digital port! - ikke en gang et lille jack-stik på skærmen er det blevet til. - Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kunne have undersøgt dette inden, men jeg har bare ikke oplevet det før og derved heller ikke skænket den en tanke.

Udover de 2 ovenstående anker er skærmen helt perfekt. - Men der skal åbenbart altid være en slange i paradis! :-)

Mvh. Anders
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#66421
jca skrev:Orv det ville være surt at knække den. Kan I anbefale et sted som bytter ved død pixel og som levere til stuen.
Ja det er ikke sjovt at komme hjem og åbne den sådan. Men det har formentlig også noget at gøre med, at den er så tynd som den er.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#66422
abo78 skrev: 2. Til min overraskelse var der ikke nogen analog audio out! Jeg har et B&O anlæg(ikke surround) som jeg altid har brugt sammen med mine tv. Det nye Samsung kan kun lave audio out på den optiske digital port! - ikke en gang et lille jack-stik på skærmen er det blevet til. - Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kunne have undersøgt dette inden, men jeg har bare ikke oplevet det før og derved heller ikke skænket den en tanke.
Jeg brugte ikke selv den analoge lydudgang, men i stedet den optiske, så jeg er ikke 100 % sikker. Jeg mener dog, at man kan bruge nogle af de omformer stik der ligger i kassen til at hive analog lys ud gennem Tv'ets bagside. Jeg mener der er en der beskriver det her i forummet i en tråd omhandlende Samsungs LED-TV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66426
Rasmus Larsen skrev:Ja det er ikke sjovt at komme hjem og åbne den sådan. Men det har formentlig også noget at gøre med, at den er så tynd som den er.
Det har med garanti noget med det at gøre. Du fragter nærmest en tynd vinduesrude spændt op på noget plastic. I disse kæmpestørrelser, så skal man ikke spøge med effekten af et fartbump hvis TV'et ligger ned. Husk på at TV'et er fikseret i 4 hjørner, så hvis du bumper rundt med et liggende TV, så skal al kraften, der opstår når du kører over ujævnheder, overføres til den store skærmflade, der således kommer til at svinge som en membran.
Af abo78
#66428
Hej Rasmus

Tak for svar. Jeg har faktisk prøvet det omtalte stik sammen med en adapter der kan tage lyddelen ud af scartstikket og lave det om til L-R phono. Desværre kan man kun overføre lydsignaler der stammer fra en analog kilde dvs. analog TV. Hverken lyden fra digital tv eller Blu-ray kan overføres. Samsung har åbenbart sparet den normale DAC konverter væk inde i selve skærmen. Nu har jeg bestilt en ekstern DAC konverter der kan lave det optiske signal om til analog. - blot en lidt dyr løsning. :-(

Mvh. Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66429
For mange år siden ledte jeg selv efter en DAC til at hive den optiske lyd ud af et PC-lydkort, men fandt ikke noget brugbart (det var vel 7-8 år siden). Teknologien er uden tvivl kommet bedre med, men for at spare andre kvalerne med at lede efter disse bokse, vil du så ikke smide et link til det du fandt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66431
Super - tak for det. Det er en dyr løsning, men som du selv skriver, så har man ikke rigtigt andre muligheder hvis man eks. har et B&O anlæg stående og gerne vil med på Samsungs tynde TV-bølge. Deres LCD-modeller har samme problem.

Mht. brummen, så tror jeg det bliver svært at få en eksemplar der er fri for dette problem. Det er desværre noget alle plasmaskærme lider af i et eller andet omfang, men selve lydniveauet kan variere helt fra det ikke-hørbare til det du beskriver. Typisk så opfattes det ikke som en fejl fra producentens side.
Af abo78
#66432
Hej Yakken

Jeg har lige snakket med en fra Samsung kundeservice. Han sagde at mit tv ikke skulle brumme, så de sender en service mand! :-)

Det bliver spændende at se hvad der sker!

Mvh. Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66441
Det er jo fedt hvis de kan fikse det. Meld endelig tilbage i sagen når de har været på besøg.
Af Otto J
#66449
sebastianchristensen skrev:Hvad er det ved et plasma tv der gør at det udsteder den brummen? - Var nemlig lige ved at købe mit første plasma tv, og er blevet lidt afskrækket ved denne tråd.
I dette tilfælde er det ikke panelet, men strømforsyningen der brummer. Det kan lige så godt opstå med en LCD, det skyldes en dårlig produktionskvalitet, og har intet med skærmteknologien at gøre. Det samme issue var udbredt på mange CRT-tv, da fladskærmene begyndte at presse priserne på CRT nedad - der bliver simpelthen sparet for meget i produktionen. Dén jeg har hørt var meget uacceptabel, men jeg er blevet informeret om at det betragtes som en fejl der bliver udbedret under garantien. Stadig problematisk, det burde ikke være der, men dog bedre end at de nægter at lave det.
Af Fredtoft
#66463
abo78 skrev:Hej Rasmus

Tak for svar. Jeg har faktisk prøvet det omtalte stik sammen med en adapter der kan tage lyddelen ud af scartstikket og lave det om til L-R phono. Desværre kan man kun overføre lydsignaler der stammer fra en analog kilde dvs. analog TV. Hverken lyden fra digital tv eller Blu-ray kan overføres. Samsung har åbenbart sparet den normale DAC konverter væk inde i selve skærmen.

Mvh. Anders
Det lyder ekstremt mystisk.
For det første har de i sagens natur ikke sparet DAC'en væk, da fjernsynet jo netop leverer analog lyd på højttalerne, også på DVB-C og DVB-T. Der er altså en konverter indbygget.
for det andet ville jeg have sværget på at der var et DVB-T signal på skærmen da jeg i sin tid testede og fik analog lyd ud på SCART-konverteren.

Hvis du stadig har skærmen, ville jeg teste det endnu en gang, for en analog udgang fra et TV med så ringe lyd er jo en absolut nødvendighed (for dem som ikke har digitale indgange på deres forstærker eller en separat DAC).
Af Fredtoft
#66466
AV Precision skrev: I dette tilfælde er det ikke panelet, men strømforsyningen der brummer. Det kan lige så godt opstå med en LCD, det skyldes en dårlig produktionskvalitet, og har intet med skærmteknologien at gøre. Det samme issue var udbredt på mange CRT-tv, da fladskærmene begyndte at presse priserne på CRT nedad - der bliver simpelthen sparet for meget i produktionen. Dén jeg har hørt var meget uacceptabel, men jeg er blevet informeret om at det betragtes som en fejl der bliver udbedret under garantien. Stadig problematisk, det burde ikke være der, men dog bedre end at de nægter at lave det.
Og det er da helt uforståeligt at de kan sende en hel sending TV på markedet, uden at nogen har fundet fejlen i QC. Det ser jo ud til at det er en betydelig andel af de 50B855 som er leveret til det danske marked.

Efter sigende kan problemet afhjælpes med 2 dæmpepuder på et PSU-board, men tænk hvad det koster at sende 50'' plasmaskærme frem og tilbage til reparation :(
Af abo78
#66477
Hej Fredtoft

Jeg synes også selv at det er underligt. Men jeg prøvede og jeg fik kun den analoge lyd fra det analoge tv ud igennem mit anlæg. Faktisk var det lidt sjovt idet at lyden fra de analoge tv kanaler forsatte med at komme selvom at jeg skiftede kilde(source) til f.eks. min HD-boks eller Bluray!?!

Mvh. Anders
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 28