Log ind med sociale netværk
12 aug 2010, 10:05
Normalt er frekvensafstanden mellem kanaler i VHF-området 7 MHz og i UHF-området 8 MHz. Ud fra hvad du skriver tyder det på, at antenneforeningen også bruger 8 MHz i VHF-området og det kan muligvis forvirre tv'et. Hvis manuel indstilling er baseret på, at man indtaster kanalnummer, så vil tv'et ikke ramme den rigtige frekvens, hvis det tror der anvendes 7 MHz afstand mellem kanalerne. Prøv at checke om det ikke er muligt at angive frekvens i stedet for kanalnummer.
Xenoh skrev:Min svoger købte tv samme dag som mig, dog et samsung.. Da han søgte på det der hedder luft på det tv, fandt den straks alle kanaler:-(Når din svogers tv finder alle de ønskede digitale kanaler med den indstilling, så tyder det på, at antenneforeningen sender med DVB-T og ikke DVB-C. Hvis det er tilfældet, at skal du lave kanalsøgningen som var det en antenne, der er tilsluttet.
Normalt er frekvensafstanden mellem kanaler i VHF-området 7 MHz og i UHF-området 8 MHz. Ud fra hvad du skriver tyder det på, at antenneforeningen også bruger 8 MHz i VHF-området og det kan muligvis forvirre tv'et. Hvis manuel indstilling er baseret på, at man indtaster kanalnummer, så vil tv'et ikke ramme den rigtige frekvens, hvis det tror der anvendes 7 MHz afstand mellem kanalerne. Prøv at checke om det ikke er muligt at angive frekvens i stedet for kanalnummer.
12 aug 2010, 21:49
Det er desværre ikke muligt at søge manuelt på frekvens når det er antenne, kun med kabel og der kommer ikke noget:-( Jo jeg kan søge på frekvens på alm. tv, men ikke når det skal være digital, der kan jeg søge på VHF fra 1-21 og UHF 22- 68 og den finder 5 kanaler på UHF Ch. 50??
12 aug 2010, 22:57
Jeg kom lige i tanker om, at 7/8 MHz problematikken på LG tidligere har været oppe at vende.
Se http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 5f7c1b7274
Måske rådet med at sætte landekoden til Tjekkiet kan hjælpe.
Se http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 5f7c1b7274
Måske rådet med at sætte landekoden til Tjekkiet kan hjælpe.
13 aug 2010, 20:51
Der er kommet en løsning:-) Nyt tv det bliver et samsung som elgiganten garantere kan klare disse frekvenser og båndbredde, mit tv kan åbenbart ikke køre 8 mhz båndbredde, jeg bytter det og får et nyt på mandag, men tak for hjælpen alle sammen er meget taknemlig, uden jer var jeg ikke nået til denne konklusion:-)
22 okt 2010, 10:37
Hvilken effekt mener du det skulle have at vælge Sverige-setup'et?
Eller med andre ord: Er der nogen der kan forklare hvad der teknisk sker når man vælger et andet land og helt andre netværks-id end man logisk ville gøre. Jeg mener: Jeg bor i Roskilde, og bør vel vælge Danmark og så det netværks-id der hører til mit område.
Eller med andre ord: Er der nogen der kan forklare hvad der teknisk sker når man vælger et andet land og helt andre netværks-id end man logisk ville gøre. Jeg mener: Jeg bor i Roskilde, og bør vel vælge Danmark og så det netværks-id der hører til mit område.
Hilsen
Thomas
Thomas
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto