pipper skrev:Reonekot skrev:rlm skrev:Men selve fronten var lige, og mener at ved SL 8500 er det skåret skråt indad øverst. Korrekt? Som jeg så det havde G10e faktisk mindre genskær end SL8000, men stod også et andet sted.
Det er omvendt. SL8000 har afrundet top, mens SL8500 med glas front er helt lige foran. (Har selv lige fået SL8500 og der er mere genskin end jeg havde regnet med desværre.)
Hvad havde du før du købte dette LCD panel.
Jeg har Plasma nu så det er vel dette samme mht.
genskin?
Er du ellers tilfreds. Jeg er meget tæt på at bestille et 8500 panel?
Jeg havde et billigt 32" CRT, så er en stor opgradering. Jeg ser meget mere genskin nu end jeg gjorde på mit gamle, men det er sandsynligvis fordi det er så stor en flade på 42sl8500. Min stue har vinduer modsat fjernsynet, så det er ikke optimalt om dagen. Om aftenen skal jeg også lige overveje hvilke lamper jeg har tændt. Om det er værre end de fleste plasmaskærme ved jeg ikke, men jeg synes det er et stort problem. (Og jeg er ellers ikke kræsen på det område synes jeg.)
På nær genskin, problemer med EPG (
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13856) og jeg har ikke rigtig fundet ud af hvornår man bør benyttet 200Hz endnu, så er det et lækkert TV. Jeg er ikke ekspert, men billedet står rigtig flot på det med digitalt signal (sammenlignet med de andre LCD skærme jeg har set)og det ser rigtig godt ud synes jeg.
Fjernbetjeningen er lidt dumt opbygget efter min mening. F.eks. så bruger man knapperne nederst på fjernbetjeningen til at navigere rundt i EPG, men nå man så skal se info om et program, så er info knappen helt i toppen, så man skal bruge 2 hænder.
Personligt ville jeg kraftigt overveje at betale de ekstra kr. for sl8000 hvis man har vinduer modsat TV'et.