Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Ny på siden

Jeg står overfor at skulle købe en skærm, der skal tilsluttes en pc, og bruges til at se film fra denne, men også til sporadisk internetsurfing og tekstbehandling.

Efter at have læst mange rosende ord og kigget på skærmene i butik står valget mellem Panasonic 42g20 og LG 42sl8000.

Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt det er en god ide at bruge en plasmaskærm til formålet.

På den ene side er Panasonics plasmaskærme på listen over skærme, der anbefales til htpc, og i anmeldelsen skrives også, at tilslutning til htpc ikke volder problemer.

På den anden side synes jeg at have læst, at plasmaskærme generelt er uskarpe og dermed ikke egner sig som computermonitorer og at der stadigvæk er problemer med burn-in.

Er der nogen herinde, der har erfaringer med at tilslutte en pc til en plasmaskærm?

Super entusiast

bruger selv en popcorn c200 og tidligere htpc på mine plasma skærme.
du vil får et noget billede med en g20 end den lg. Når vi snakker om tv og film

Men til sporadisk internetsurfing og tekstbehandling, vil jeg holde mig til en lcd monitor eller lcd skærm. Netop det en lcd skærm er bygget til og teknologien er udviklet til.

så det er et spørgsmål om hvad du vægter mest.

Manuducend

Geografisk sted: Horsens
Jeg har en Panasonic plasma 42" S10E som jeg bl.a. også bruger til HTPC. Og det fungerer super..

Mit tv har ihvertfald ikke fået noget burn-in skade endnu :)

Manuducend

Geografisk sted: Horsens
- Det skal dog lige siges at jeg har skruet lidt ned for kontrast og belysning når HTPC er på.

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 4 indlæg ]