Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
truehorses skrev:
De 4 jeg kender der har købt X10Y på tilbud i Giganten
i sidste uge også for 4 kilo, kan først hente det nu her på fredag....
(Ã¥rhus og aalborg)

Så alle de der tror de imorgen kan hente et....tror desværre de løber ind i samme historie...

Modellen skal åbenbart udryddes nu fra lagerhylderne...

Det er ikke så skidt endda at hjælpe dem med at fjerne de gamle modeller.

De sidste 4 TV jeg har haft, var modeller på vej til at udgå, som blev solgt til 1/2 pris. Dejligt.

Spekulant

Geografisk sted: København
Så er det bestilt et styks X10Y hos CineMagic... Så er det bare at vente, og så kommer det forhåbentlig tirsdag.

Min konklusion var, at 4493 hos CineMagic, og så har man det forhåbentlig tirsdag, var bedre end at skulle tage til EG-butikken, og så blive skrevet op til et. Herefter skulle jeg alligevel betale for levering, så CineMagic blev valget.

Tak for anmeldelsen koenigs, må sige at det hjalp mig meget på vej :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg håber du bliver tilfreds.

Det der gør forskellen for mig, er de meget naturlige farver og den gode kontrast og shadow detail.

Ny på siden

Jeg kan ikke huske det her med sikkerhed, måske er der nogen der kan bekræfte det, men blev x10y'eren ikke sat på tilbud til 4444 kr. eller noget lignende sidste sommer i elgiganten?

Jeg mener det var tilfældet.. og hvis modellen kom på markedet sidste forår, til maj, mon så ikke prisen for den nye kommende x20'er lander på de samme 4500 kr til sommer.
Det kan jo være en rar tanke for dem som ikke når at få deres til 4000 kr. næste uge :)

Man kunne godt tro, at de to fjernsyn ville udvikle sig nogenlunde ens prismæssigt når de nu ligner hinanden så meget ind og udvendigt.

Super entusiast

AlfaRomeo skrev:
Jeg kan ikke huske det her med sikkerhed, måske er der nogen der kan bekræfte det, men blev x10y'eren ikke sat på tilbud til 4444 kr. eller noget lignende sidste sommer i elgiganten?

Jeg mener det var tilfældet.. og hvis modellen kom på markedet sidste forår, til maj, mon så ikke prisen for den nye kommende x20'er lander på de samme 4500 kr til sommer.
Det kan jo være en rar tanke for dem som ikke når at få deres til 4000 kr. næste uge :)

Man kunne godt tro, at de to fjernsyn ville udvikle sig nogenlunde ens prismæssigt når de nu ligner hinanden så meget ind og udvendigt.

Den første tid, vil butikkerne (måske tvunget) sælge de nye tv til Panasonics vejledende priser, men efter det tror jeg også de nye modeller kommer ned i samme niveau som dem de afløser - sådan har det jo været hver gang og med al elektronik

Spekulant

Citat:
koenigs

Jeg håber du bliver tilfreds.

Det der gør forskellen for mig, er de meget naturlige farver og den gode kontrast og shadow detail.

Så er TVet kommet, og har set på det siden i går aftes. Er meget meget tilfreds, og syntes det er utroligt hvad man kan få for lidt over 4000kr. Det eneste der skuffer en lille smule, og her snakker vi meget lidt, er HD-visningen. Det afholder mig dog ikke fra at skulle have YouSee Plus. Spørgsmålet er også, om det kan betale sig at skifte min Philips DVD-afspiller, med indbygget harddisk, ud og købe en Blue-Ray?

Medlem
Brugeravatar

Netop HD visningen er rigtig god på x10y. Så det undrer mig at du skriver det. Men hvis det er DR HD du har set, er kvaliteten svingende fra udsendelse til udsendelse.

Blu-ray er i øvrigt i en helt anden klasse end DR HD, grunden lavere kompression og dobbelt så høj opløsning.

Spekulant

Det er lige netop DR HD jeg har set. Den eneste kanal jeg indtil videre har i HD. Så jeg ser frem til at få YouSee Plus :)

Så en Blu-Ray er klart pengene værd? I forhold til min Philips DVD-afspiller? Hvor meget forskel vil jeg være i stand til at se på 3 meters afstand?

Medlem
Brugeravatar

Jeg sidder på knap 3 meters afstand, og jeg gider næsten ikke engang at se DVD mere, da Blu Ray er så meget bedre.

Men det er jo også individuelt, for nogen kan alligevel ikke se godt nok til at se forskel.

Spekulant

He he... så kan jeg jo godt se at jeg bliver nødt til at anskaffe mig en Blu-Ray :)

Får man meget mere for pengene ved at købe en dedikeret Blu-Ray afspiller, f.eks. en Panasonic til omkring 1200kr. i stedet for at købe en PS3?

Medlem
Brugeravatar

En PS3 støjer en smule og så skal du måske også tilkøbe en fjernbetjening for at gøre betjeningen lettere. Ellers er det det samme.

Omvendt kan du bruge en PS3 til så mange andre ting også.

Spekulant

Men kvalitets- og billedemæssigt burder der ikke være forskel på en PS3 og en Panasonic eller en Philips?

Moderator
Brugeravatar

Når det kommer til BluRay så er der meget meget lidt forskel på de forskellige afspillere. Selv mellem en afspiller til 800 kr. og en til 10.000 kr.

Spekulant

Hvad kan anbefales i prissegmentet 1000-1500? Har selv kigget lidt på følgende:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... r_sort.htm - Vil se godt ud sammen med X10Y :)

eller

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 60EGK.html - Som ville kunne betjenes med X10Y's fjernbetjening.

Nogen der kender modellerne?

Manuducend
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Så har jeg endelig fået anskaffet mig et Panasonic X10. Lad mig starte med at sige at det er et fantastisk god billed man får for så få penge.(B
Jeg har lidt problemer ved indstilling af de digitale kanaler, jeg har naturligvis indstillet den til Sverige som det anbefales. Jeg er tilknyttet en antenneforening hvor alle kanaler leveres digitalt fra yousee. Mit problem består i at jeg kan finde alle kanalerne analogt, men på dvb-c tuneren mangler der nogle kanaler. De kanaler den finder ligger fint på kanalstyrke 10 så umiddelbart burde der ikke være problemer med signalet.
Er der noget som har erfaringer/løsninger på problemet. Og ligger det i fjernsynsopsætningen eller hos min udbyder????:((

Håber der er nogen som kan hjælpe

På forhånd tak

Martin

Panasonic 42X10Y

Medlem
Brugeravatar

Du er nødt til at finde ud af om der skal laves nogle specielle indstillinger i din antenneforening. Det skal der ofte. Min forening er GVD (uden for Aalborg) og der skal bruges disse indstillinger:

Frekvens: 386 MHz
Netværks-ID: 70
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6952 KS

Da jeg havde tastet disse indstillinger ind, kunne den finde alle kanaler. Det er med garanti nogle andre værdier du skal indstille i din egen antenneforening, så se på foreningens hjemmeside eller spørg.

Manuducend
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Har sendt en mail til antenneforeningen efter en løsning på problemet, så må jeg se hvad de kommer frem til.

Og tak for svaret ;)

Et supplerende spørgsmål om software version. Der ligger version 1215 på mit fjernsyn hvilket jeg formoder er den seneste. Men hvordan finder jeg information om hvad der er den seneste tilgængelige version?
Har søgt på Panasonic's hjemmeside uden succes, henter man den selv på nettet eller får man den tilsendt? O-O

mvh

Martin

Panasonic 42X10Y

Medlem

Kæft mand, jeg er da osse nødt til at kaste mig over X10Y.
Een ting er dog "sjov" I brugertesten, nævnes at shadowdetail er god. Men i Flatpanels.dk egen test, skulle netop de mørke detaljer, være et drawback, på netop dette tv.

Og hvad med hakkeri? Jeg synes jeg under en fremvisning af netop X10Y bemærkede, en klart synlig "hakken" Og til denne fremvisning, blev der brugt Blue Ray. En af mine klare kæpheste, er netop dette med hakkeri. Et brugbart tv skal som et minimum, kunne køre glidende. Altså så tæt på hakkefri, så mulig. En anden kæphest er osse det med shadowdetail.

Kom nu. Sig noget mere negativt om X10Y. Billedemæssigt mener jeg.
Hvis ikke der kommer noget negativt meget snart (hæ), så bliver jeg nødt til til at købe sådan en plasmafætter.

... Jeg var nu ellers lidt betænkelig ved denne Pana, jeg har har en meget lys stue, med store vinduer... Tror du, det bliver noget større problem?

Moderator
Brugeravatar

Hvis det var en udstilling med flere skærme, så har du ikke set korrekt afspilning af Blu-Ray. De 24 fps som Blu-Ray afspilles ved er desuden ikke flydende. Hvis du nogensinde har prøvet at spille på en PC med lave framerate, så ved du nok at 24 fps ikke er noget specielt.

Shadowdetail er ikke så god som den er på G10, men slå nu koldt vand i blodet. Vi snakker om en skærm til ca. 4000 kr. Her kan du altså ikke forlange mirakler og andre skærme i samme prisleje vil have mindst ligeså store problemer. Hvis du vil have bedre shadowdetail, så må du smide flere penge på bordet.

Medlem

yakken skrev:
Hvis det var en udstilling med flere skærme, så har du ikke set korrekt afspilning af Blu-Ray. De 24 fps som Blu-Ray afspilles ved er desuden ikke flydende. Hvis du nogensinde har prøvet at spille på en PC med lave framerate, så ved du nok at 24 fps ikke er noget specielt.

Shadowdetail er ikke så god som den er på G10, men slå nu koldt vand i blodet. Vi snakker om en skærm til ca. 4000 kr. Her kan du altså ikke forlange mirakler og andre skærme i samme prisleje vil have mindst ligeså store problemer. Hvis du vil have bedre shadowdetail, så må du smide flere penge på bordet.

Jow jow, flere penge. Det har jeg desværre ikke.
Men når det så er sagt, så prøver jeg bare at vride al det info ud jeg kan. Jeg har kigget på Sonys W5500 (EX500) og synes det er et fornuftigt tv til prisen. Men da ikke behøver full HD, så er det måske fjollet at bruge de ekstra penge som Sonyet koster, hvis man kan få et måske bedre tv, for "kun" 4500,-

Og jo. Selvfølgelig er der kameler at sluge. Jeg skal bare lige stille dem op mod hinanden.

Pana X10Y: 42", gode farver og lav pris. Men hakker det mon mere end Sony?

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 2 af 3 [ 52 indlæg ]
Gå til side - Foregående - 1, 2, 3 - Næste