Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#70139
Vi har lavet en "lille" artikel om kalibrering af TV, om hvordan det udføres i praksis, og hvilken effekt det har på TV'et. Du finder artiklen her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1249652432

Hvis du har spørgsmål til artiklen, så er du velkommen til at benytte denne tråd, frem for kommentarfelterne i selve artiklen.
Af ivandahl
#70208
Vi er helt sikkert mange der gerne vil købe en kalibrering, fremfor selv at skulle købe div udstyr.

Her på sitet henvises stort set altid til en enkelt person/firma, men der må da være flere som kan udføre denne kalibrering, syntes bare de er svære at finde.

Kunne evt være rart med en liste.

Men rart med en fin gennemgang af hvad en kalibrering bl.a. indebærer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70209
Ja, der findes skam firmaer, der foretager kalibrering. Et bud kunne være www.av-precision.dk

Jeg er desværre ikke helt sikker på hvor Lars hører til, men han kan jo selv byde ind med et firmanavn hvis han kommer forbi tråden her.
Af Holmez
#70232
Rigtig god artikel om et meget interessant emne, som burde interessere alle med et TV O_O

Lidt ærgeligt at artiklen stopper ved kalibrering af farverummet, som jeg synes er en del sværere at kalibrere på et 5090H end f.eks. gråskalaen, men måske bantam kan komme med et par tricks til det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70238
Det har han jo sådan set gjort i de sidste bemærkninger. I den artikel vi linker til nederst er det også forklaret hvordan det gøres.
Af Holmez
#70239
yakken skrev:Det har han jo sådan set gjort i de sidste bemærkninger. I den artikel vi linker til nederst er det også forklaret hvordan det gøres.
Ja det har du ret i.
Af Jumle
#70255
uha, 2.800Kr for en Kalibrering fra AV-Precision! Det er sq da en slat alligevel... Hvor lang tid tager den slags?
Af Jumle
#70287
Om det så skulle tage 1½ er det stadig en ret klækkelig timeløn :)
Af Ney
#70292
Jumle skrev:Om det så skulle tage 1½ er det stadig en ret klækkelig timeløn :)
Tjah, kørsel frem og tilbage, udgifter til udstyr (som sidst jeg tjekkede var ret så pebret) og moms så løber det sku op! Kvalitet koster (desværre).
Af mejersken
#70684
Hvis nogen er interesserede kan min spyder 3 lånes mod depotisom og et leje beløb.

Jeg bor på frederiksberg
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70732
Husk at sensoren alene ikke er nok. Du skal også bruge de rigtige testmønstre.