Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#45142
Køb roligt LGén... Overvej dog, om du ikke kan få plads til en 50 " i stedet. Den er så meget FEDERE. Har selv 3 stk... De er fantastiske i alle henseender... Billede, design og fjernbetjening. Du vil ikke fortryde, så lad være med at spekulere så meget!!! PUNKTUM
Af InZane
#45149
Min største bekymring er fortsat retention, selvom jeg havde svært ved at få øje på noget inde i LCD Planet, men det bliver jo nævnt flere steder i forskellige reviews.

50" vil være for stort til mit brug er jeg ret sikker på.
Af InZane
#45156
Jeg har lige revideret lidt. Afstanden til skærmen er på nuværende tidspunkt 3,5m og når jeg får min nye lejlighed, vil den nok nærmere være 2,5m. Bliver et 42" så ikke lidt for stort?

Jeg har et 26" Samsung CRT (4:3) nu og det synes jeg godt nok er lige småt nok, så tror I ikke 37" (16:9) vil være tilstrækkeligt? Jeg kan forestille mig, at folk vil argumentere for, at det er dumt ikke at tage et 42", når det nu kun koster ca. 500kr mere, men jeg synes også, at det kan blive for voldsomt (størrelsesmæssigt).

Jeg synes det er utrolig svært at vurdere i butikken.
Brugeravatar
Af kthomsen
#45163
Du kan godt klare en 42" med 2½m afstand.

Mht. LG'en, hvordan behandler den Blue-Ray materiale? Mindes at have hørt det hakker?

Ang. Bavianen der skriver at man overvældende støtter PX80 herinde:
1. Han tilskynder selv LG herinde. Altså ikke PX80!!
2. Når PX80 bliver nævnt så ofte, så er det jo fordi 95% herinde mener, at man ikke får bedre all round kvalitet (bortset fra design, som jeg dog ikke mener er så ringe) i den prisklasse. Så er det jo heldigvis op til een selv om man vil bruge infoen eller ej.

Men med det sagt, så er folk forskellige!
Nogle kan se det hakker, andre kan ikke.
Nogle kan ikke klare det mindste genskind i 2mm af højre øverste hjørne, andre ser det ikke.
Nogle synes pangfarver er det vildeste, andre vil have det naturligt.
Og jeg kunne blive ved og ved og ved.

Good hunting!
Af tarok
#45210
kthomsen skrev:Du kan godt klare en 42" med 2½m afstand.

Mht. LG'en, hvordan behandler den Blue-Ray materiale? Mindes at have hørt det hakker?

Ang. Bavianen der skriver at man overvældende støtter PX80 herinde:
1. Han tilskynder selv LG herinde. Altså ikke PX80!!
2. Når PX80 bliver nævnt så ofte, så er det jo fordi 95% herinde mener, at man ikke får bedre all round kvalitet (bortset fra design, som jeg dog ikke mener er så ringe) i den prisklasse. Så er det jo heldigvis op til een selv om man vil bruge infoen eller ej.

Men med det sagt, så er folk forskellige!
Nogle kan se det hakker, andre kan ikke.
Nogle kan ikke klare det mindste genskind i 2mm af højre øverste hjørne, andre ser det ikke.
Nogle synes pangfarver er det vildeste, andre vil have det naturligt.
Og jeg kunne blive ved og ved og ved.

Good hunting!
Nogle kan se det flimrer, andre kan ikke
Nogle kan høre at det summer ved lyse billeder, andre kan ikke
Nogle synes at lyden er mindre god, andre ikke
Nolge synes at rødt har orange skær, andre synes ikke
Nogle synes at scalering ikke er i top, andre synes
Nogle synes at billedet er lidt soft, andre ikke
Og jeg kunne blive ved og ved og ved
Senest rettet af tarok 28. sep 2008, 17:36, rettet i alt 3 gange.
Af mbm
#45212
Mit valg stod også mellem PX80 og PG6000.
Jeg havde ikke set nogle af skærmene live, men valgte LGén pga designet, da jeg tror billedmæssigt er der nok ikke den store forskel.
Af InZane
#45213
mbm skrev:Mit valg stod også mellem PX80 og PG6000.
Jeg havde ikke set nogle af skærmene live, men valgte LGén pga designet, da jeg tror billedmæssigt er der nok ikke den store forskel.
Har du oplevet retention?
Af Jbn
#45214
Jeg sidder som så mange andre og kigger på PX80'eren i 37" og ser at den er 32 cm i dybden. Er det ikke voldsomt meget i forhold til LCD'er i samme tommerstørelse?
Af InZane
#45216
Jbn skrev:Jeg sidder som så mange andre og kigger på PX80'eren i 37" og ser at den er 32 cm i dybden. Er det ikke voldsomt meget i forhold til LCD'er i samme tommerstørelse?
Jeg er ret sikker på, at de 32cm er med foden monteret :)
Af Jbn
#45229
Puha godt! :) Men har jo hørt så meget fantastisk omkring det fjernsyn, så jeg går nærmeste og leder efter noget negativt! Er der nogen der kan fortælle hvor dyb den så er, uden fod?
Af Quasimodo
#45235
#Jbn

Ja den er 9,5 cm i dybden uden fod. :-)

Mvh
Af mbm
#45236
InZane skrev:
mbm skrev:Mit valg stod også mellem PX80 og PG6000.
Jeg havde ikke set nogle af skærmene live, men valgte LGén pga designet, da jeg tror billedmæssigt er der nok ikke den store forskel.
Har du oplevet retention?
Ja når jeg slukker skærmen, kan eks. ikoner fra desktopen godt stå lidt.
Men ikke noget under brug af skærm.
Af Supergris
#45241
Hold nu op med jeres ævl frem og tilbage...
PG6000 er et fantastisk tv i ALLE henseender, og alle der køber det, vil blive glad for det!!!!
Ejer selv 3 stk. 50 ", og ja, retention kan ses i 2 min. efter der har stået tekst eller logoer, hvis man ser på en mørk baggrund!!!!
Hvis man bare ikke overdriver kontrast- og lys-indstillingerne, er der INGEN problemer, så køb det og vær glad for at du har fået en SUPER dejlig slærm...