Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269033
St1ckboy skrev:Jeg har ikke oplevet det endnu med film jeg havde købt, men flere af de film jeg har på min 'Ønskeliste' er pludselig ikke længere tilgængelige (Fx. Aliens Extended Edition).
Den hedder bare Aliens, som indeholder begge udgaver af filmen, og mht. Harry Potter er det et bundle med de enkelte film i og ikke anderledes end at have købt alle filmene separat (udover prisen).

Jeg har aldrig oplevet, at film forsvinder, men jeg har til gengæld oplevet at købte film f.eks. pludeselig har et andet cover evt. i forbindelse med en re-release eller andet.
#269079
St1ckboy skrev:Siger du, at den Aliens man købe for 99,- indeholder både std. og special edition? Det ville jo forklare at special edition er taget af.

?Morten
Ja, du kan købe alien (den første film) for 99 kr. Den har biografversionen og en directors cut version. De 3 andre alien film har både biografversionen og en special edition version. :)
#270454
de fleste film har kun engelske, evt spanske undertekster. Så det er lidt en smagssag. Jeg køber mine iTunes gavekort i stor stil når jeg er i USA, men ellers på nettet. Er det besværet værd? Dunkirk til 9,99 usd i 4k HDR er vel ok? men optil den enkelte.
#270462
DavidWebb skrev:de fleste film har kun engelske, evt spanske undertekster. Så det er lidt en smagssag. Jeg køber mine iTunes gavekort i stor stil når jeg er i USA, men ellers på nettet. Er det besværet værd? Dunkirk til 9,99 usd i 4k HDR er vel ok? men optil den enkelte.
De allerfleste film har da danske undertekster.
I hvert fald i dansk iTunes.
#270463
Jeg har aldrig set en som ikke havde det i hvert fald.

10 USD eller 79kr. er også meget normalt for HDR film i iTunes.
Der er hele tiden en 20-30 titler til den pris.
Wonderwomen er den sidste jeg har købt til 79kr.
#270476
Hvis du spørger til folks personlige præferencer, så kunne jeg personligt aldrig drømme om at købe en film jeg aldrig selv ville kunne være sikker på at have kontrol over. Jeg ville betragte et køb jeg mister som enten "tyveri" eller føle det som penge ud af vinduet.

...Og så langt mere væsentligst vil jeg naturligvis også have den aktuelt bedste kvalitet tilgængelig når nu jeg ligefrem køber en film, hvilket orienterer mig imod de til enhver tid seneste fysiske medier, hvis der skal købes noget jeg ønsker at bruge flere gange i tiden efter et køb. Jeg kan i min setting meget nemt både se og høre forskel og kan meget hurtigt godt direkte irritere mig over kvaliteten på streaming.

Til gengæld kan jeg godt lide convenience og kunne 'if the price is right' godt finde på at leje enkelte titler on-demand og benytter mig også meget af 'all you can eat' abonnementer og må jo så i den forbindelse indstille mig på at gå meget på kompromis med den tekniske kvalitet på mindre vigtige/prioriterede on-demand titler i lethedens kompromitterende dovenskab (for convenience er jo rart). Men det irriterer mig at man ikke kan få convenience og kvalitet kombineret. Det ville imho være det optimale og ville også kunne få mig til at leje meget mere end tilfældet er. Det er aktuelt blevet meget begrænset hvad jeg har lejet siden Blockbuster Blu-ray udbud to hjørner væk lukkede - Jeg benytter stort set udelukkende 'all-you can eat' når det gælder convenience - der syntes jeg bedre kvalitetskompromitet kan forsvares i lyset af prisen.
Senest rettet af TBC 12. apr 2018, 23:40, rettet i alt 1 gang.
#270477
Har lige købt 4 fysiske UHD firm, +1 på vej (Star wars TLJ, DK edition) . Jeg ville have svært ved at se mig købe digitale kopier online, på google / apple eller andet.
Jeg har det bedst med at se dem på hylderne, når der ingen bøger er. Med tanken om at der kunne ske hacks, der kunne ske en overtagelse, en ændring i licens vilkår, eller andet som gør afspilning eller ejerskab ugyldig gjort, ville bekymre mig fremadrettet.
Der har før været tjenester på internet i en tidlig alder som gav dig ejerskab af en film, desværre for dem, så kunne de fjerne den når de selv mistede ejerskabet.
Det er vel næsten som at se på musik branchen, selvom folk nu kan få deres favoritter på telefonen og digitalt, så er der masser som køber CD, og nu også Vinyl igen.

Jeg mener den største tiltrækningskraft i fysiske medier er for nogen, at man holder det i hånden og kan mærke det man betalte for. Der er nogle som stadig føler ejerskabet er noget fysisk, og indtil man er 100% online/offline, så er det vel stadig sådan for mange.

Men jo, det er da en enkel og hurtig måde at tilgå sin samling på , når man har ATV, jeg har set på den og den er tillokkende men jeg har endnu ikke besluttet mig at skifte boxtype :) Så den digitale fremtid forbliver fremtid lidt endnu herfra. Jeg kan godt lide at kigge på hylder med medier på, istedet for en masse smånips eller pynte ting, som jeg ikke er glad for.

Så måske er det penge ud af vinduet for nogen, det må det især være for dem som bliver træt af Apple :) , og ikke kan se deres film på anden måde i fremtiden. Det er næsten som at bondefange sine kunder? I hvert fald hvad angår europa, når service endnu ikke dækker forskellige platforme og services.
#270478
Har lige købt 4 stk på Itunes . Har fuld tillid til, at "skyen" og Apple er mere langtidsholdbar end diverse afspillere. Så jeg ikke pludselig igen står med en samling ubrugelige VHS . . Men jeg så da også gerne 1:1 kvalitet
#270479
Et andet argument for at bruge noget online er, at Apple historisk set har tilføjet revisioner af samme film gratis, så køber du en film som pt. kun er i HD-opløsning, så får du den gratis opgraderet til 4K HDR / Dolby Vision hvis den udgives i dette format senere.

Et godt eksempel er Nolan-filmene, som jeg smuttede ud og købte på tilbud da det blev annonceret, at de ville blive genudgivet i 4K HDR. Disse er nu opdateret til en højere opløsning i iTunes.

Så er det dog komplet tosset, at Apple og Disney ikke kan blive enige, så vi sidder tilbage med uvisheden om hvorvidt hele Disneys katalog (inkl. Star Wars og de mange Marvel-film) nogensinde kommer til at kunne købes i 4K i iTunes.