Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af toi
#269008
Hej TV-folk!
Jeg har købt mig en ny AV-reciever som understøtter både Dolby Vision og Atmos.

Men... B6V understøtter jo desværre ikke Atmos. Så mit spørgsmål er: Hvad vil I anbefale i forhold til både at kunne få både Dolby Vision og Atmos?

Er det kun ATV 4K (som vist alligevel ikke virker helt optimalt med B6V og dolby vision) - eller kan er det nok med en Chromecast Ultra?

Hilsen Toi
#269013
Der er intet indhold på ATV, som kører 60 Hz Dolby Vision. Med mindre du insisterer på, at tvinge alt over i DV og dermed køre interfacet i 4K DV 60 Hz, så har det ikke nogen betydning. Du sætter bare autoskift af "indholdstype" og "frekvens" til, så skifter den selv mellem DV og SDR og frekvens, og så ryger du ikke over 30 Hz ved DV.
Af toi
#269020
OK Torben Rasmussen - vil det sige at DV indhold ser godt nok ud på B6V via ATV?

Da jeg sjældent køber film - er jeg ikke så interesseret i en afspiller som up970 eller lignende.

Hilsen Toi
#269021
Der kører den her sag om hævet sortniveau på DV-materiale på 6-serien, men om den seneste opdatering, som kom til 7-serien, også er rullet ud til din model ved jeg ikke. Det er dog ikke et ATV-issue som sådan, men mere et generelt DV-problem, så det vil ikke være anderledes uanset hvilken afspiller du bruger. Apple har så fikset den del, som relaterer til deres afspiller, men om LG har fikset det til din model ved jeg ikke.
Brugeravatar
Af bbplayer
#269062
Bjur skrev:
bbplayer skrev:6 serien klarer ikke 60hz DV
Men det er jo ikke Apple TV 4k skyld at 6 serien ikke gør det:)
Det skriver han heller ikke? Det spiller bare ikke optimalt, det kan du læse som du lyster.
#269084
toi skrev:Men... B6V understøtter jo desværre ikke Atmos. Så mit spørgsmål er: Hvad vil I anbefale i forhold til både at kunne få både Dolby Vision og Atmos?

Er det kun ATV 4K (som vist alligevel ikke virker helt optimalt med B6V og dolby vision) - eller kan er det nok med en Chromecast Ultra
Apple TV 4K understøtter ikke Dolby Atmos endnu. Selskabet har i lidt vage termer indikeret, at det er på vej, men der er ikke noget konkret om det endnu.

Jeg kunne forestille mig, at de venter på såkaldt HDMI eARC , som kan overføre mere båndbredde til lyd via HDMI. Det er en del af den kommende HDMI 2.1 standard, men kan godt bringes til HDMI 2.0 enheder via opdateret firmware.

Jeg har ikke selv prøvet, men hører om flere som kæmper med Atmos på Chromecast. Om det er fejl 40 eller noget teknisk, er jeg ikke klar over. F.eks. Netflix understøtter heller ikke Atmos til Chromecast endnu.