Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267229
Hej....

Jeg er ny i dette forum og håber i vil tage godt i mod.

Jeg har købt et Samsung 49" 4K UHD Smart TV UE49MU7075 som er kablet direkte til min router, men har lidt problemer med Plex app´en på den. Jeg har ligeledes en Qnap TS 453A som nas der er kablet direkte til min router.

Mit problem opstår at hvis min nas er tændt og jeg så vil bruge Plex app´en på tv´et, så starter plex også fint op. Men hvis jeg slukker mit tv og tænder det senere på aften for igen at bruge Plex, så får jeg en sort skærm. Men tager jeg evt. strømstikket ud af tv´et og sætter det i igen, så virker Plex app´en igen....

Hvad gør jeg forkert ? :(( :o :((
#267264
Ja det virker da noget underligt. Når du siger der er sort skærm betyder det at TV'et slet ikke vil tænde eller blot at Plex app'en ikke åbner?

Umiddelbart ville jeg checke om hvordan NAS'ens opstarts indstillinger står, men din fejlbeskrivelse indikerer vel lidt at det ikke er der problemet ligger.
#267272
bphhm skrev:Ja det virker da noget underligt. Når du siger der er sort skærm betyder det at TV'et slet ikke vil tænde eller blot at Plex app'en ikke åbner?

Umiddelbart ville jeg checke om hvordan NAS'ens opstarts indstillinger står, men din fejlbeskrivelse indikerer vel lidt at det ikke er der problemet ligger.
Tv´et starter fint op, og det gør Nas´en ligeså.

Problemet opstår jo først når Plex app´en tv´et har været startet
for at set en film. Hvis man så slukker tv´et og tænder det lidt senere og vil starte Plex app´en igen, så får jeg en sort skærm. Det skal dog siges at jeg når lige at se den fejlbeskrivelse der kommer på skærmen "kan få forbindelse til Plex".
Det jeg ikke forstår, hvorfor kan jeg tager strømstikket ud af tv´et og sætter det i igen, så virker Plex app´en igen... Jeg tænker at app´en måske ikke ser net forbindelsen hvis tv´et har været slukket og nas´en ikke.
Alle andre enheder virker fint i huset virker fint hvis de skal hoppe på Plex, selvom de har været slukket...

Så mit gæt er at Plex app´en eller netkortet til tv´et har et problem i forhold til hinanden, men kun når tv´et har været slukket...
Derved tænker jeg om andre har oplevet samme problem ?
#267280
Når jeg tænker over det så virker Plex også ganske ustabilt de gange jeg har prøvet det på mit TV og min Shield.

Spørgsmålet er om din netforbindelse til TV'et kan udelukkes. Har du problemer med at andre app's heller ikke har forbindelse efter at TV'et starter fra standby?
#267332
bphhm skrev:Når jeg tænker over det så virker Plex også ganske ustabilt de gange jeg har prøvet det på mit TV og min Shield.

Spørgsmålet er om din netforbindelse til TV'et kan udelukkes. Har du problemer med at andre app's heller ikke har forbindelse efter at TV'et starter fra standby?
Mit tv er kablet direkte til min router, så det burde ikke være problemet. Men tænker måske om det kunne ligge i det netkort der sidder i tv´et. Tænker om det måske er for langsomt i forhold til det data der kommer... Har ikke oplevet andre app´s på min tv skulle have problemer... så ved ikke rigtigt hvor jeg skal kigge.
Er nu begyndt at få en anden fejl også i Plex app´en. Den er begyndt at hakke i filmen, selv hvis jeg vælger 720p.
Hvis vi ser film på på eller iPad er der slet ingen problemer...