Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af St1ckboy
#267205
Torben Rasmussen skrev:Sony har valgt, at DV skal afkodes i afspilleren og ikke i TVet og det er ikke normen. Så indtil producenterne af eksternt udstyr implementerer dette (og det er der ikke garanti for at de gør), så vil HDMI ikke understøtte DV.
Okay, det giver mening - og kunne jo være et argument for at kigge på fx. LGs OLED istedet hvis man vil køre med ATV. Samsung giver jo ingen mening når de ikke kører DV og ATV ikke kører HDR10+...
Af ZackGem
#267207
Jeg syntes jeg læste herinde at ATV4K med den kommende version 12.3 lavede denne dekodning, så den fungerede på Sony TV. Lige PT med det udvalg der er på skiver og streaming, må det næsten være den vigtigste enhed som virker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267208
DV er jo så tilsyneladende ikke helt fri for fejl, selv når dette issue er fikset, da sortniveauet er påvist at lide i scener med lav APL når kilden er HDMI. Det er ikke et Sony-specifikt issue, men derimod et Dolby Vision issue.
Af Steen Bay
#267214
Torben Rasmussen skrev:Sony har valgt, at DV skal afkodes i afspilleren og ikke i TVet og det er ikke normen. Så indtil producenterne af eksternt udstyr implementerer dette (og det er der ikke garanti for at de gør), så vil HDMI ikke understøtte DV.
Mærkeligt at det ikke fungerer via HDMI. Sony TV (med DV support) kan jo godt afkode DV via app i TVet, så det er ikke fordi der mangler processorkraft. Hvad med XF90, er det 'født' med Dolby Vision, eller vil det også blive tilføjet senere? Hvis senere, så har Sony vel ikke opdaget problemet tids nok til at fikse det på 2018 modellerne.
Af ZackGem
#267218
Ifl. Sonys hjemmeside, så bliver Dolby Vision først tilføjet senere på XF90.
Med den hastighed Sony udruller lovede opdateringer, så vil jeg tro det er klar en gang i 2020 :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267267
Ja, tvOS 11.3 fikser Sonys Dolby Vision problem. Vi har også skrevet lidt om det i en artikel her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1516863266

Alle kan installere tvOS 11.3 public beta på APple TV, men indtil videre vil jeg fraråde folk at gøre det. Første beta havde nogle virkelig mærkelige børnefejl. Anden beta er mere stabil, men der er stadig en del knaster. Jeg tror, at det skyldes, at Apple er ved at lægge Airplay 2 dybt ind i tvOS, hvilket skaber nogle lidt spøjse fejl.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267281
Sony har sendt X700 i handlen. Det er deres første UHD Blu-ray-afspiller med Dolby Vision, men bemærk at det kræver en softwareopdatering. Den kommer først til sommer.

Prisen ser ganske rimelig ud, synes jeg, men hvis man køber for at få Dolby Vision med i pakken, så kan man næsten lige så godt vente til sommer. Til den tid er prisen nok faldet.

Sony lancerer X700 UHD BD-afspiller - Dolby Vision kommer senere
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267300
St1ckboy skrev:
Torben Rasmussen skrev:XF90 er i øvrigt landet
Fedt! Test, menneske, test! 8-)
Er i fuld gang. TV'et er nu kalibreret og jeg har høvlet 3 HDR film igennem. Den står på PS4 i HDR i aften.

Fedt at have både SW Battlefront 2 og Horizon Zero Dawn liggende som jeg ikke har spillet endnu. Mit eget X85C er sq lidt tamt når det kommer til HDR, så jeg spiller kun i SDR på dén.
Af Vasen
#267308
HZD er fantastisk i HDR. Glæd dig :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16