Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267128
Martin Olsen skrev:Jeg vil gerne opgradere mit 42" HD plasma Panasonic P42G20 fra 2010 til noget på 50"-55".
...
Er det en god idé, eller er der nogle faldgruber, jeg overser?

Og er der nogle af jer "gamle drenge" ;) der ellers har gode råd til hvad man skal gå efter - eller holde sig fra - vedr. plasma-tv anno 2010-2013?
Jeg stod for et par år siden i nøjagtig samme situation som dig. Havde et 37" Panasonic plasma og ville gerne have større, men synes ikke rigtig at jeg ville ofre mange penge på en opgradering før OLED var kommet ned i pris.
Jeg købte et af de gamle topmodeller fra Panasonic, 50" Vt20, brugt for 2500 kr. Jeg har været rigtig glad for det valg, fantastisk billedkvalitet og ikke mindst bred betragtningsvinkel. Jeg har aldrig oplevet retention eller burnin. Det eneste minus for mig er nogle temmeligt larmende blæsere på det tv, ikke noget der generer ved almindelig lydstyrke. Men hvis du er generet af den slags og ofte ser tv ved lav lydstyrke ville jeg ikke vælge den model. Ved ikke om det problem er der for nyere modeller af Panasonic plasma.

Sendt fra min H60-L04 med Tapatalk
Brugeravatar
Af Naiera
#267152
BrianH skrev: De sidste Pioneer er næsten 10 år gamle, bruger 500 W og burn-in var et problem.
Hvad betyder alderen hvis det er bedste billede til de færreste penge?

De brugte IKKE 500W og burn-in var IKKE et problem.

Men jeg ved godt at dette indlæg er spildte kræfter...
#267193
DonSilicone skrev:Jeg købte et af de gamle topmodeller fra Panasonic, 50" Vt20, brugt for 2500 kr. Jeg har været rigtig glad for det valg, fantastisk billedkvalitet og ikke mindst bred betragtningsvinkel. Jeg har aldrig oplevet retention eller burnin. Det eneste minus for mig er nogle temmeligt larmende blæsere [...]
Betryggende at høre :) Ja, og det med støj blev vist også fremhævet om den model, jeg har nu. Jeg har ikke oplevet det som generende, men godt at blive mindet om risikoen ;)
#267195
Rødtop skrev:til dit budget, er der nok pt. ikke et bedre valg end de fjernsyn du nævner!
jeg havde nok gjort det samme.
en forhenværende pana 46vt15 ejer
Når pengene er små, må man jo få det maksimale ud af dem :)
Brugeravatar
Af tiver
#267204
Martin Olsen skrev:
tiver skrev:Jeg har det første og sidste lancerede panasonic plasma tv. [...] 2000 for den nyeste model er efter min mening et fund.
Jeg kan godt se, at de "nyeste" ;) modeller kan blive en del dyrere end de ældre på DBA.

Da du har hands-on erfaring med to "aldersklasser" kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad du synes er de væsentligste fremskridt på det "nyeste". Eller omvendt: Hvad savner du mest på det ældste?
Af to gode grunde købte jeg det nyeste: Jeg fik en større skærm. Og ikke mindst, jeg fik adgang til internet, og dermed Youtube og netflix. Men internettet skal kables. Det trådløse er ikke stabilt.
Begge modeller kostede i sin tid 16.000,-. Og så var det med rabat!
Af BrunoB
#267237
Martin Olsen skrev:Jeg vil gerne opgradere mit 42" HD plasma Panasonic P42G20 fra 2010 til noget på 50"-55".
Jeg er stadig superglad for mit Panasonic 3D P55VT50 fra 2012-13.
Det var en demomodel der havde stået som udstilling sandsynligvis kørende uafbrudt i åbningstiden i det mindste ½ år.
Og da der absolut ingen "fastbrænding" er så morer det mig når jeg hører alle de åh så sjove historier om hvor let plasma får denne skavank. :D

Hvis et hjemmerøver svin smadrede min Pana i morgen så ville jeg kun købe et oled hvis jeg havde råd til en af topmodellerne - ellers ved jeg godt hvad jeg ville købe brugt <B

Og så kan jeg anbefale 3D 8-)
Af BrunoB
#267242
Nej du har da sikkert helt ret.
Alene her i denne lille tråd er der flere.
På hele Flatpanels er der nok 4-500 poster (mindst).
Og udenfor Flatpanels er der nok ..... hvor fanden er alle nullerne på mit klaveriatur?
Så du har skam helt ret.
Af BrianH
#267245
Men du gætter jo bare på 400 - 500... Men måske passer det, dengang folk købte plasma var det nok et populært emne.

Det er vist kun Pioneer der nævnet i tråden her. Panasonic er en anden sag.
Af Kentb
#267294
Martin Olsen skrev:Jeg vil gerne opgradere mit 42" HD plasma Panasonic P42G20 fra 2010 til noget på 50"-55".

Jeg er ovenud tilfreds med billedkvaliteten på mit Pana, og da "smarte features" er rundt regnet lig nul :D har jeg løbende tilsluttet mediestramer, android-boks, Steam Box og Chromecast. Det hele bundet sammen af en Logitech Harmony. Et velfungerende setup. Vi har Stofa kabel-tv, så den gamle tuner er heller ikke noget problem. Har ikke behov for 4K.

Da pengene er små, er min idé derfor at købe en gammel topmodel plasma fra Pioneer, LG eller Panasonic og slutte alle mine dimser til den. Har set at 50"-55" går for 1.000-2.000 kr. på DBA.

Er det en god idé, eller er der nogle faldgruber, jeg overser?

Og er der nogle af jer "gamle drenge" ;) der ellers har gode råd til hvad man skal gå efter - eller holde sig fra - vedr. plasma-tv anno 2010-2013?
Jeg har lige købt et Pioneer 50" (sidste Kuro model) for 1500kr på DBA. Det skulle erstatte mit gamle PANA TH-42PX80 i stuen. Jeg kan kun anbefale det. Mit PANA havde god billedkval men det er underlegent i forhold til mit "nye" Pioneer. Der er et par pixels der er brændt ud og fjernbetjeningen har lidt buler men jeg kører også med multifjernbetjening så det er intet problem. Det summer lidt mere en PANAèn men så længe det ikke skal bruges i et soveværelse synes jeg ikke at det er generende. Eneste risiko man løber er at lortet kan gå i stykker dagen efter man har købt det og så er pengene spildt.
#267472
tiver skrev:Af to gode grunde købte jeg det nyeste: Jeg fik en større skærm. Og ikke mindst, jeg fik adgang til internet, og dermed Youtube og netflix.
Så kunne en gammel-gammel model stadig godt være interessant for mig! Tak for input :)
#267488
Hvis man kan leve med Apple, så ville en ATV koblet i røven af sådan et gammelt plasma nu altså også give en fuldt up-to-date smartplatform. Og er man ligeglad med TV-pakker (ud over de der kan fanges i en app), så kan den jo også styre lyd og tænde/slukke. Just saying.