Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#265375
Ok...ved ikke lige hvad UMC er. Men umiddelbart vil jeg sige at Sony'en burde være bedre. Du skal selvfølgelig også være opmærksom på at du har taget et pænt skridt op i størrelse. Jo større dit tv bliver jo nemmere bliver det jo også at se evt. svagheder i kilden.
#265376
Jeg har personligt brugt MEGET tid på at finde det rigtige billede til mit Sony KD-55XE9005. Jeg har brugt rigtig meget tid på at læse om de korrekte indstillinger, som diverse sites er kommet med. Men jeg har aldrig helt været tilfreds, da jeg mange gange syntes, at det hele blev alt for dæmpet lysmæssigt. Og samtidig har jeg været træt af, at man skulle skifte profil, skulle man se noget i dagslys kontra om aftenen. Men her kommer min personlige favoritindstilling, som jeg synes kan bruges ved både dag og aften og til både tv, apps og afspilning af blu-ray og 4K film. Nogle vil sikkert være uenig i mine settings, i hvert fald hvad diverse eksperter mener på nettet og andre steder.
Billedprofil: personlig
Automatisk Billedprofil: Fra
Lys: Farvemætning: 50
Lyssensor: Fra

Avancerede indstillinger:

Lys:

Lys: 20
Kontrast: 90
Gamma: -2
Sortniveau: 50
Sortjustering: Høj
Avanceret kontrastforbedring: Fra
Automatisk Lokal nedtoning: Høj
X-tended Dynamic Range: Høj

Farvemætning:

Farvemætning: 50
Farvebalance: 50
Farvetemperatur: Ekspert 1
Avanc. farvetemperatur: Ingen ændring foretaget
Levende farver: Fra

Klarhed:

Skarphed: 50
Reality Creation: Fra
Reduktion af tilfældig støj: Fra
Reduktion af digital støj: Fra
Jævn gradering: Fra

Bevægelse:

Motionsflow: True Cinema
Film-tilstand: mellem

Videofunktioner: Alt på Auto (Ved tv er farvespectrum sRGB/BT.709)

Håber at mine settings måske kan hjælpe andre, som står med samme gode tv men har svært ved at at få det gode billede frem, som tvét netop roses for. Jeg er i hvert fald ganske godt tilfreds nu, selvom eksperterne sikkert mener noget helt andet :)
Af Ghidora
#265377
Man bør slet ikke bedømme et tv's billedkvalitet ud fra et antenne signal... Det skal selvfølgelig være til at holde ud at se på men fantastisk bliver det nok ikke lige foreløbigt.

Prøv at fordre det med en ordentlig kilde, så kan du se hvad dit tv formår.