Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af khougaard
#265269
Hej
Er der nogen som kender til eller selv bruger en harddisk til deres C7?
Har prøvet med 6 USB sticks, hvoraf kun den ene virker, som selvfølgelige er en fesen lille 1 GB . Derudeover har jeg prøvet en harddisk WD mybook, som heller ikke genkendes?
Og kan læse på LG, at der er flere forbehold ved brug af harddisk.
Så hvis der er nogen som kender en, som virker vil det være super, så jeg kan undgå et fejlkøb :)
Af Rødtop
#265273
købte en 2 tb harddisk med USB3 i Aldi (impulskøb :p) virker fint - og kun 1 tynd ledning
Aldi har lejlighedsvis disse små harddiske til 375-450 kr.,
så der er ikke meget forgjort ved at prøve
Senest rettet af Rødtop 13. jan 2018, 21:12, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265279
Bruger et hav af disse NGFF M.2 SSD 512GB i 22x42 eller 22x80 formfactor i mange af de ting jeg bruger pt som TV & computer og mediebokse og på tværs af diverse' da de er ufattelige alsidige og kan bruges internt i M.2 scokets (sata3 ej PCI) samt i diverse billige enclosures og ikke mindst til mit OLED og til matriale med høj bandwidth da jeg ville sikre mig at der ihvertfald ikke var nogen bottleneck på drevet og de performer små 500mb/s på både read og write via en standard usb3.0 socket..

men det er totalt overkill og også ret pebret med 110USD for 512GB + 5 til 10USD for USB M.2 SSD encloure men det er selvfølgelig bekvemt at de nærmest intet fylder og lydløse og det går afsindigt hurtigt at smække ting fra eller til. .
billed// dog er second port USB2 - så alene eksempel og vil i sådan en port være hæmmet af USB2 limits.
Billede
-----------------
Billede

Men har istedet også købt nogle traditionelle 2.5 harddiske, elgiganten havde dem til 666dkk for 3TB Toshiba canvio ready og så har jeg smækket en usb3 hub i TV-monstrummet, så jeg kan kører adskillige harddiske fra den ene usb3 port men i takt med at USB3 porten magter kun godt 1amp og det kan være for lidt' hvis du har mange diske tilsluttet, især de mekaniske, men i det tilfælde kan man bruge et y-kabel så man kan tage ekstra power fra den anden usb2 port der sidder ved siden af USB3 (som regel 0.5amp USB2 kan magte), dog er C7V på det område lidt forskelligt fra mit B7V.. - da C7V ikke har 2 USB porte i siden, hvor den ene som bekendt er USB3, men istedet har begge USB2 porte bagpå, så et standard Y-kabel vil næppe havde længden til at USB2-strømstikket kan komme derhen.
-man skal dog havde in mente at der er lidt problemer med at optage internt fra fx flowTV hvis man kører via hub' for her ønsker TVet direkte connection til disk og ej hub imellem, ihvertfald den jeg forsøgte med, men ellers spillede det ideelt og hvor det eneste problem var optagelse fra flow tv..

forskellene i stikkene .
Billede
Billede

men savner on/off kontakter på hver individuel USB3 port og i særdeleshed i takt med at visse af disse USBporte ikke slukker og et OLED som bekendt helst skal være på standby, så de kan køre deres renselsprocesserer når de lyster.
så pt går jeg og venter på at denne her (billed) lander via the slow boat fra China en af de nærmeste dage og hvor der er on/ff kontakter på hver af de 4xUSB3 porte så jeg nemt kan tænde for de diske jeg skal bruge og de andre kan "slappe" af.. men har nu ikke høje forventninger kva en pris af 4USD og især med tanke på inkluderet forsendelse around the world, så der kan alt andet lige ikke være meget tilbage til selve produktets udførelse. O_O
Y kablet kostede 1.4USD og hvis det ikke formår at levere nok strøm til fx at drive 4 diske af M.2 SSD + mekaniske, så kan jeg tilføje DC indgang til hubben fra USB mobilcharger og lysnettet og på den måde understøtte og havde rigeligt med strøm.
Billede
Af khougaard
#265288
Wow! Det er en vild løsning du har, Danelaw, da jeg hurtigt så dit billede 2 troede jeg lige det var bagsiden af dit LG :) haha
Men de er godt nok fede, men også i den lidt dyre ende, dem ville jeg nok smide i computeren.
Skal kun bruge en disk, da konen ikke kan leve uden mulighed for at optage årgang-0 og et eller andet madprogram, hvis hun ikke lige er hjemme. Så det er rent flowtv
Vil helst have en harddisk uden ekstra strømforsyning, da det gør det hele lidt nemmere og pænere.
Da jeg kiggede tv, var jeg også lidt mere lun på den måden stikkene sider på B7 istedet for C7, men her vandt den sorte kant og ikke mindst prisen :)
Af Lightyear
#265292
Jeg bruger en Samsung T3 SSD til mit B7. Den er i mellemtiden afløst af T5, men den regner jeg med også vil virke. Det er ikke den billigste løsning, men til gengæld er der ingen snurrende skiver, og hastigheden er i top.
Af lkodk
#265507
Bruger selv en billig Toshiba Canvio 1TB USB3 disk, som jeg havde liggende. Den fungerer fint.
Havde dog lidt problemer med at få den formateret på tv’et. Læste et eller andet sted, at den skulle være fat32 formateret, så det gjorde jeg på pc, og så ville tv’et lege med og formatere den.

Det er ikke noget problem at C7 kun har en side usb port. Du har kun brug for en HDD til at optage flowtv og 1TB er efter min mening rigeligt. Toshiba’en slukker selv (går i dvale) når den tv’et ikke bruger den.
Af KeWa
#272317
Jeg har selv købt et C7 og er ligeledes i tvivl om hdd til optagelse. Jeg har en 1tb hdd liggende uden ekstern strømforsyning. Kan den bruges?

Hvor meget kan man optage på 1tb?
Af Supergris
#272323
Jeg tror ikke dit TV er specielt kræsen, med hensyn til diske, men det er nok mere vigtigt, den skal være formateret korrekt, inden den sættes til.

KeWa, de fleste TV yder strøm nok over USB-indgangen, så de ikke behøver ekstra strøm, men du kan altid prøve; det sker der ikke noget ved!
Hvor meget der kan optages, kommer meget an på hvilket signal, det er, du gerne vil optage, men i gennemsnit skal du nok regne med omkring 3 - 4 GB i timen, hvis der er tale om HD-kanaler, så ca. 300 timer, er nok ikke helt ved siden af.
Af Supergris
#272348
For at undgå problemer, anbefales det ikke, at benytte harddiske større end 2 TB, holde sig til MBR og formatere i FAT32, hvilket kan gøres, ved at tilslutte den til en hvilken som helst computer, inden den bliver tilsluttet TVet...
Af rasmusbp
#272361
Med et oled 910 kunne jeg bare bruge en usb pen.
Men med et oled B7 så virker pennen kun de første par gange. Så kommer besked med optagelse op, men den går ikke i gang.
Så har en gang optaget som den skulle, men ikke efterfølgende ?
Skyldes det strøm pga en kingston 128 GB pen ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272369
Nok mere også hastighed. Flere TV nægter at æde USB sticks hvis detekterer at det er sådan en der sidder i.