Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vasen
#265141
XE9005 er handsdown det bedste tv i prisklassen, end of story. Ja det er et VA panel med mindre betragtningsvinkel end IPS paneler, men man skal altså ret langt ud til siden før det bliver slemt. HDR ser godt ud, det har lavt input lag og UHD ser hamrende godt ud. Whats not to like :)

Og i og med det er zonestyret belysning , så er kontrast langt bedre end et IPS nogensinde vil kunne præstere (selv om dette også var zonestyret).

IPS har andre forcer, enig, men i sammenligningen mellem de to TV, vinder XE9005 på rå billede kvalitet. Man skal seriøst op i OLED (gerne sonys) for at få noget der er bedre, specielt til den pris, den er latterlig lav :D
Af Kaktus-burger
#265146
Vasen skrev:XE9005 er handsdown det bedste tv i prisklassen, end of story. Ja det er et VA panel med mindre betragtningsvinkel end IPS paneler, men man skal altså ret langt ud til siden før det bliver slemt. HDR ser godt ud, det har lavt input lag og UHD ser hamrende godt ud. Whats not to like :)

Og i og med det er zonestyret belysning , så er kontrast langt bedre end et IPS nogensinde vil kunne præstere (selv om dette også var zonestyret).

IPS har andre forcer, enig, men i sammenligningen mellem de to TV, vinder XE9005 på rå billede kvalitet. Man skal seriøst op i OLED (gerne sonys) for at få noget der er bedre, specielt til den pris, den er latterlig lav :D
En LG eller Philips OLED er nu mere end rigeligt til at slå en XE9005 på billedkvalitet.

Det er fint nok, at DU er glad for din LCD/XE9005, men lad os nu lige holde os objektivt her.
Af Lape
#265153
LG's LCD TV er virkelig ikke ret gode. Det eneste de kan bruges til er som skærm til et mødelokale eller lign (grundet betragtningsvinklen på IPS) men farve og sortniveau er ikke godt sammenlignet med VA paneler som stort set alle andre (gode) LCD TV bruger.

LG producerer selv IPS paneler. Derfor får butikkerne LG's LCD skærme smidt i nakken og der er større avance på dem. Jeg har overhørt mange sælgere som prøver at prakke folk disse skærme på... De fleste sælgere tænker kun i avance og mer-salg i form af forsikring, kalibrering osv... Man skal som udgangspunkt aldrig spørge efter hjælp i butik :p

XE9005 er klart bedre end SJ8500...
Af Steen Bay
#265169
XPender skrev:Tak for alle jeres kommentarer. Smutter ned i power og køber det tv jeg havde tænkt mig fra starten ?
Udsolgt online. Forhåbentlig ikke for sent nu..
Af Steen Bay
#265172
Kender ikke SJ850, men kan se at det har fået en EISA Award som bedste LCD TV 2017-2018. Det roses for gode betragtningsvinkler, og lyden er nok også bedre end på XE9005. Hvis man ikke lige ser sortniveau som det eneste saliggørende, så vil jeg tro det er et ganske udmærket TV.
Af Grandahl
#265179
Ja det er jo netop det der kilden eller achilleshælen for mig. Sortniveauet eller manglen på samme hos IPS paneler, jeg har virkelig set mange tv med ips panel, og det er frustrationen over at grå billeder der skulle være sorte. Når jeg er hos min bror nævner jeg det aldrig, og det er da også ok en aften eller eftermiddag..

Men var det mit eget tv ville jeg komme til at hade det, det er jeg ikke i tvivl om, så det er klart en no go for mig.
Af barslund69
#265180
[quote="Grandahl"]Ja det er jo netop det der kilden eller achilleshælen for mig. Sortniveauet eller manglen på samme hos IPS paneler, jeg har virkelig set mange tv med ips panel, og det er frustrationen over at grå billeder der skulle være sorte. Når jeg er hos min bror nævner jeg det aldrig, og det er da også ok en aften eller eftermiddag..

Men var det mit eget tv ville jeg komme til at hade det, det er jeg ikke i tvivl om, så det er klart en no go for mig.[/quote

Ja du siger det meget godt. Har en kammi der har det LG. Der er ok billede på det og kan gå at se det ind imellem men ikke hver dag. Når jeg har besøgt ham og kommer hjem til 9005 så er man bare glad.