Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af onkelkbh
#264826
Hej
Jeg står netop og har bestilt YouSee pakken, de spurgte om de skulle sende en TV-boks og det takkede jeg ja til, kan nu se den koster kr 99 om måneden og jeg tænker der må være et billigere alternativ?

Nogen herinde der kender til en anden løsning og hvad er pros vs cons?

:s
Af onkelkbh
#264835
BrianH skrev:Billigere løsning på hvad? Hvis det du vil er at se yousee tv, så er det en yousee boks du skal have.
Så man kan ikke tilslutte en anden box end YouSees egne? Øv
Brugeravatar
Af bbplayer
#264843
Hvis vi taler yousee kabel tv box (DVBC) så er der masser af bokse, som understøtter det kort modul som yousee bruger og sælges i flere sat shops.

Flere af disse bokse er enten den som elgiganten har:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ager-dvb-c

eller du kan ofre noget mere, og du kan sætte kort i dem, og vælge Linux bokse, som har udskiftelig tuner, og så kan du jo senere sætte DVBT2 tuner i eller kører med begge dele samtidig , til boxertv altså.

Så jo, der er muligheder, det er bare et spørgsmål om pris, når du mener billigere for der er klart en start omkostning men ingen leje.

Der er jo oftest nok også den simple løsning. At du bruger dit tv , som har DVBC kabeltv support og et kortmodul slot plads bagpå, så du kan sætte kort i til kodede yousee kanaler.

Taler vi Kobber/iptv tv, som er via telefonstikket, så er mit forslag slet ikke muligt. og nok heller ikke til en fiber løsning, da yousee vist ikke vil sætte flere fiber -> dvbc adaptere op iflg. andre tråde her.
Af ClearSound2720
#265341
Personligt ville jeg også vælge "kort slot" løsningen. Det kræver dog du har et Smart TV der understøtter CA modulet og Yousees Signal. Der vil stadig være kort afgift på (typisk hvert kvartal), men det ser også bedre ud at kortet sidder bagi tv'et fremfor at have en boks stående, som stortset kan det samme (såfremt man ikke vil have harddisk osv med).
Af marengsen
#265364
Uden at vide hvad jeres TV-kanal behov er, så har vi herhjemme streamet i årevis gennem en Apple TV boks, endda via Wi-Fi og det har kørt kanon.

Lige før jul sidste år investerede jeg så i den nyeste Apple TV 4K, igen streaming via Wi-Fi og det kører også helt upåklageligt! -Dog har jeg investeret i et Ubiquiti Access Point til vores Stofa modem, til at give den fuld knald på Wi-Fi signalet. Så man kan sige der har været lidt "start omkostninger", men jeg er stor fan af kun 1-remote system (fra Apple TV boksen) hvorfra jeg kan styre det hele og den lækre brugerflade på Apple TV.

Det jeg vel bare prøver at sige, er at vi fint nøjes med den "gratis" DR-TV App og "TV2 Play" app. DR betaler du formentlig allerede gennem licensen så den er køreklar fra start, og vi valgte så TV2 Play's store pakke til 99 kr/måned. Hvis vi ønsker at se film, klares det gennem Viaplay eller Netflix. Vores Viaplay er dog p.t inkluderet i Internet-abonnement gratis i 1 år, men 80% af vores TV-kiggeri klares gennem DR og TV2. Ønsker man diverse TV3 programmer, findes også App'en "ViaFree", med gratis udsendelser, men denne har vi slettet igen.. Alt i alt har vi p.t. dækket TV behov for 99 kr/måned.

Jeg ved godt det ikke er et konkret svar til dig, men hvis du en dag søgte andre muligheder end lige YouSee kan du meget vel få dækket dit behov gennem en Apple TV 4K boks, i samme stil som vi har gjort? Who knows :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#265368
marengsen skrev:Alt i alt har vi p.t. dækket TV behov for 99 kr/måned.
Jeg lagde mærke til Netflix er nævnt, og licensen?

Netflix er da ikke gratis, og licensen pr. måned er da ikke gratis? Du har vel dit tv behov dækket for mere en 100kr, og fortsætter du med viaplay så bliver det mere.

Og så er der ofte begrænsinger på 2 samtidige enheder på, det kan jo blive et problemet for familier med flere skærme / børn. Men ikke alle, vi har jo rigtig mange enlige som bor alene, og der er ATV en fin løsning.
Af lennon
#265379
Jeg har lige fået den nyeste YouSee box. Og den er fremragende .Stod det til mig, så skulle der slet ikke være smart-tv del implementeret i et TV - det burde kun være en monitor.Eksterne bokse har simpelthen meget mere potentiale . Der er en udførlig test af boksen ovre på Recordere.dk - mener forøvrigt kun den koster 35kr i måneden ?
Af mich61
#265407
Jeg har den nye Humax 4000, den er fremragende. Den koster som standard 30 kr, kun foreninger, der ikke har indgået en aftale om at forlænge foreningens signal fra Yousee med 2-3 år, her koster det 99 kr.
Det er jo ikke bare en optager med en ny måde at se forskudt TV på