Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#264547
CSP skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er jo heller ikke B&O du skal slå op. S8 skal lære en kommando fra et andet produkt end B&O for at virke. B&Os frekvenser ligger helt oppe i 455 kHz regionen, hvilket er langt langt højere end alle andre producenter, så du har slet ikke en remote, der kan ramme de originale B&O signaler.
Det med at slå op, er på LG'en hvor man har mulighed for at sætte ekstern lyd op via prædefinerede IR koder ud fra mærke som skærmen har lageret - hvilket fungerer på Samsung. Opsætningen med at S8 Huben skal lære kommandoerne virker altså heller ikke til LG's magic remote, selvom det virker til 3 andre fjernbetjenninger jeg har prøvet, så det virker som en begrænsning ved LG.
Du skal ikke sætte s8 op b&o.
Prøv at sætte det som en Philips soundbar du tilslutter. Så sender magic Remote ir signal
Af khougaard
#264552
bromberg skrev:
CSP skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er jo heller ikke B&O du skal slå op. S8 skal lære en kommando fra et andet produkt end B&O for at virke. B&Os frekvenser ligger helt oppe i 455 kHz regionen, hvilket er langt langt højere end alle andre producenter, så du har slet ikke en remote, der kan ramme de originale B&O signaler.
Det med at slå op, er på LG'en hvor man har mulighed for at sætte ekstern lyd op via prædefinerede IR koder ud fra mærke som skærmen har lageret - hvilket fungerer på Samsung. Opsætningen med at S8 Huben skal lære kommandoerne virker altså heller ikke til LG's magic remote, selvom det virker til 3 andre fjernbetjenninger jeg har prøvet, så det virker som en begrænsning ved LG.
Du skal ikke sætte s8 op b&o.
Prøv at sætte det som en Philips soundbar du tilslutter. Så sender magic Remote ir signal
Jeg har lige prøvet at sætte tv'et på optical(lyd) ind i enhedsforbindelser opsætte soundbar, valgt Philips både fjernbetjening type 1 og 2 (der er 6) der registreres ingen forbindelse, prøver også at programmere fjernbetjeningen med B&O hub'en uden succes :(
Af khougaard
#264557
bromberg skrev:Er det (optical/hdmi ARC) eller lg sound sync (optisk)?
Det skal være det første ihvertfald.:) bare for at udelukke
Tester på livet løs :)
Men når den står på optical/hdmi arc og jeg så går videre kan man vælge at have simplink slået til og fra, ved til er både tv højtalere tændt og S8 , her kan jeg styre tv'et og ikke S8.
Når det er slået fra kan jeg ikke styre noget og tv højtalere er ikke tændt.

Har en Xbox, som har været sat i hdmi arc udgang, så tænkte om det kunne have en effekt, men ingen forskel.....
Af bromberg
#264565
Er der ikke en opsætning på s8 ift fjernbetjening.
Når lg tror det er en Philips soundbar, med ARC/opt simplink slået, skal du herefter (hvis s8 tillader det) lære s8 de signaler.
Som det står i Sonos guiden, så skal man efter valgene på oled, lære enheden kommandoerne (i det tilfælde her s8).

Min Sonos virkede heller ikke “bare” ved første del, den skulle stadig manuelt lære ir signalerne, hvor oled skal stå som Philips soundbar for at udsende ir signaler.
(Andre fabrikatter virker også, men lad det være for nu).
Tror det er Philips Remote 4, der står i artiklen.

Ellers har jeg ikke flere bud, selvom jeg nægter at tro på oled og s8 ikke kan gå hånd i hånd;b
Af khougaard
#264572
bromberg skrev:Er der ikke en opsætning på s8 ift fjernbetjening.
Når lg tror det er en Philips soundbar, med ARC/opt simplink slået, skal du herefter (hvis s8 tillader det) lære s8 de signaler.
Som det står i Sonos guiden, så skal man efter valgene på oled, lære enheden kommandoerne (i det tilfælde her s8).

Min Sonos virkede heller ikke “bare” ved første del, den skulle stadig manuelt lære ir signalerne, hvor oled skal stå som Philips soundbar for at udsende ir signaler.
(Andre fabrikatter virker også, men lad det være for nu).
Tror det er Philips Remote 4, der står i artiklen.

Ellers har jeg ikke flere bud, selvom jeg nægter at tro på oled og s8 ikke kan gå hånd i hånd;b
Jo, der er en opsætnings guide til S8 hub'en til brug af andre fjernbetjeninger. Og tror det er her det går galt og ikke vil virke.
LG tror på at der er Philips soundbar sat til gennem hdmi arc, for når man har afsluttet kommer der et anderledes billede op på skærmen ved justering af volume, men der sker bare ikke nogen ændring af lydniveau.
Så tænker alt er fint hertil i ændringerne. Men så skal fjernbetjeningen lære kommandoer til S8 hub'en, volume op/ned og sluk. Og her reagere hub'en slet ikke.

Tænker jeg prøver det med den universal fjernbetjening og hvis den kan sættes op og virke med hub'en. Må det jo være LG fjernbetjeningen der ikke vil samarbejde med S8 hub?

Og har testet alle 6 Philips Remote opsætninger, med samme resultat.

Men ja, forstår heller ikke lige hvorfor de ikke skulle virke sammen, til en smule frustration :D men det er jo elektronik :) og tak for alle de gode forslag til jer alle, bliver jo pisse klog af det her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264574
Det skal helt klart ikke være HDMI-ARC du forsøger at bruge, da der jo ikke sidder noget i ARC-porten. Med ARC, så sendes der ikke IR-signaler ud, da det er tiltænkt at virke via CEC gennem HDMI-kablet.

Proceduren må være, at du får fortalt LG-TV'et, at du har et lydsystem siddende på SPDIF-porten, og derefter skal S8 så læres de IR-kommandoer, som remoten forhåbentlig spytter ud efterfølgende.
Af khougaard
#264575
Torben Rasmussen skrev:S8 skal læres de IR-kommandoer du har sat C7 til at bruge. Den gætter dem ikke automatisk.
Ja, men S8 gider bare ikke at lege med C7 remoten... tror jeg. Jeg kan simpelhen ikke få den til at lære nogen kommadoer.
Så som jeg skrev ovenover, prøver jeg at købe en multifjernbetjening, da den måske kan skabe en form for afklaring.
Af khougaard
#264576
Torben Rasmussen skrev:Det skal helt klart ikke være HDMI-ARC du forsøger at bruge, da der jo ikke sidder noget i ARC-porten. Med ARC, så sendes der ikke IR-signaler ud, da det er tiltænkt at virke via CEC gennem HDMI-kablet.

Proceduren må være, at du får fortalt LG-TV'et, at du har et lydsystem siddende på SPDIF-porten, og derefter skal S8 så læres de IR-kommandoer, som remoten forhåbentlig spytter ud efterfølgende.
Har testet mest på hdmi arc, som stå til optical/hdmi arc, men har også testet på de andre, optical og LG Sound sync optical, men til samme resultat, at hub'en ikke vil godtage signal ændringer.
Af CSP
#264580
Som jeg efterhånden har prøvet at forklare mange gange så kan huben ikke lære kommandoer fra LG’s magic Remote uanset hvad man prøver! Alle metoder er prøvet og det viker som sagt med tre andre mærker jeg har prøvet, bare ikke med LG. Og den fjernbetjenning jeg har linket til virker det efter 2 min., det samme med Apples Remote.
Af khougaard
#264720
Lige en Update på min C7/S8 problematik.
Fandt lige en gammel Panasonic fjernbetjening, den fik jeg til at virke på 1 min, ved at gøre som mange af forslagene i tråden, så tak for hjælpen.
Derudover har jeg også testet videre med LG remoten, men som CSP, har forklaret vil den bare ikke virke sammen med S8 på volume kontrol..... desværre :(
Er nu ret glad for LG magic remoten, så må nok finde ene som er lidt tilsvarende, men bare virker sammen med S8 :) også skal jeg lige prøve den du linkede til CSP.
Af cybamerc
#265302
Jer med Beoplay S8: oplever I også kliklyde ved skift af input på hubben (de to lydindgange) og ved nogle handlinger på et tilsluttet tv (f.eks. skift af input på tv'et)?