Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plysdyret
#264308
Hej

Jeg var lige et smut inde i Hifiklubben for at kigge på et Sony XE90. Den sælger jeg snakkede med sagde at der godt nok findes indbyggede apps til både DR og TV2 Play men at ingen af dem kan vise live tv, kun tv on demand. Jeg synes det lyder lidt underligt, er det korrekt?

Den primære årsag til at vi kigger på et nyt TV er babysittende bedsteforældre som ikke kan finde ud af at skulle bruge forskellige apps til de forskellige ting, så vi er på udkig efter et tv med ensartet adgang til DR, TV2, Viaplay og Netflix. Er der et bedre alternativ til Android TV i den situation?

Mvh.

Torkil
#264346
Det er ikke de ægte apps der ligger i Android. DR er essentielt blot en genvej til HbbTV og TV2 er en sideloaded app. Halvhjertede versioner ift dem du kan få på mobilen.
Af B&W
#264348
Korrekt at DR app'en ikke kan streame live tv, men her er der evt. mulighed for at bruge cast funktionen.
TV2play app'en virker ganske fint med live tv :)
Af plysdyret
#265058
B&W skrev:
TV2play app'en virker ganske fint med live tv :)
Nu har jeg købt det, og TV2 app'en virker for så vidt men kvaliteten ligner nærmest VHS. Hvis jeg derimod cast'er TV2 fra min telefon ser det fint ud.

Er der nogen der kan nogle fif for at få app til at vise bedre kvalitet? =)

Mvh.

Torkil