Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Banno1973
#263684
DanielPT skrev:Shit man bliver da helt nervøs for at ens panel lider af dette. Jeg er dog en smule farveblind men måske mit C7 også har dette. Men så spørgsmålet om man skal tjekke for det :) Jeg skal have min skærm kaliberet til Februar så det ville være træls at opdage senere. Hmmm.
Hvis du ikke har set noget selv, så ville jeg ikke begynde at lede efter det. Glæd dig i stedet over et helt fantastisk TV! :)

Der gik faktisk næsten to uger, før jeg opdagede det på det første. Og jeg var meget tilfreds med TV'et i den periode. Men så i en fodboldkamp så jeg pludselig en misfarvning i den ene side - og derefter så jeg den overalt i lyse scener. Og det var det første, jeg tjekkede på de to næste, som så røg retur med det samme.
Af lennon
#263707
KBW skrev:På mit 65b7 er farve tinten i siderne. Her har man jo lysnet for at modvirke den vignetting som tidligere var et problem. Det ser nu ud til st for meget lysning her ændrer farvetemperaturen.
Vignetering er mig bekendt mørke/forkert farvede hjørner ? Og hvorfor er det værre på større skærme ? ?
I fald man går ind og " lysner" hjørnerne , så er man vel ovre i noget aktivt billedbehandling ?
Med andre ord har jeg stadig svært ved at forstå at det både er panelrelateret og at større paneler samtidigt er hyppigst ramt O-O
Af Steen Bay
#263708
lennon skrev: Rent teknisk undrer det mig,at når nu tint issues er panelrelateret - hvorfor det så skulle være værre
på 65” versionen, eftersom 55” og 65” jo er skåret ud af samme "råpanel" ?
65" har større pixels, så vel ikke samme "råpanel".
Af lennon
#263714
Steen Bay_ det har du ret i . Godt spottet ?

Men forvirres stadig over, at 65" skulle give en anden udfordring. Dog er der jo nok noget om snakken ,da jeg formoder at der trods alt er solgt noget flere55", - og tilsyneladende med færre tint-meldinger . . .
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265224
Godt at høre du landede et godt eksemplar, og dec2017 virker som mildest talt frisk batch, men det kunne være en stor hlælp for forummet og andre hvis alle de mennesker som siger de bytter igen og igen og i tråde som disse' hvis de kunne paste billeder af mulig vignetting eller banding-issues på de modeller som de har måtte returnere og ikke mindst prouktionsdato & model, og kunne gøre det nemmere at sanse om det er nogle fællesnævnere på fx størrelse eller produktioner.

Ofte er det at tage billeder af problemet jo en selvfølge, for netop at demonstrere det for producenten, og hvornår Tvet er produceret står som bekendt bag på.
Det kunne hjælpe at sætte problemerne i relief og sanse en grad af en norm, for alle paneltech har jo smådefekter og hvis man går i tilstrækkelig små sko, kan man j bytte i en uendelighed indtil man selv har via en håndfuld eksemplarer har sanset at det bliver ikke bedre, og heraf en masse kunder i andet geled som efterfølgende får åbnede kasser, som ikke er det fedeste..
På flere af de int av-sites har visse brugere returneret 6 til 7 gange, før de sansede at det alt andet lige var normen og begyndte at savne tidligere eksemplarer de havde returneret for at lande et bedre.. O_O .
Af KBW
#265234
DaneLaw skrev:Godt at høre du landede et godt eksemplar, og dec2017 virker som mildest talt frisk batch, men det kunne være en stor hlælp for forummet og andre hvis alle de mennesker som siger de bytter igen og igen og i tråde som disse' hvis de kunne paste billeder af mulig vignetting eller banding-issues på de modeller som de har måtte returnere og ikke mindst prouktionsdato & model, og kunne gøre det nemmere at sanse om det er nogle fællesnævnere på fx størrelse eller produktioner.

Ofte er det at tage billeder af problemet jo en selvfølge, for netop at demonstrere det for producenten, og hvornår Tvet er produceret står som bekendt bag på.
Det kunne hjælpe at sætte problemerne i relief og sanse en grad af en norm, for alle paneltech har jo smådefekter og hvis man går i tilstrækkelig små sko, kan man j bytte i en uendelighed indtil man selv har via en håndfuld eksemplarer har sanset at det bliver ikke bedre, og heraf en masse kunder i andet geled som efterfølgende får åbnede kasser, som ikke er det fedeste..
På flere af de int av-sites har visse brugere returneret 6 til 7 gange, før de sansede at det alt andet lige var normen og begyndte at savne tidligere eksemplarer de havde returneret for at lande et bedre.. O_O .
Mine små sko:
Vedhæftede filer
Tint.JPG
Tint.JPG (465.82 KiB) Vist 3424 gange
Af Kaktus-burger
#265241
Jeg må have været én af de første til at få en LG B7 hjem, idet jeg købte skærmen tilbage i maj 2017. Jeg har ikke oplevet nogen former på panel-issues. Heller ikke med diverse testmønstre. Heller ikke på min 65" A1 nede i stuen - men den er så også købt for nylig, og dermed garanteret ikke fra de første batches.

Mit råd er egentlig, at lade vær' med at 'fremprovokere' yellow tint, banding osv., hvis de ikke opleves ved normal brug.

Jeg ser og læser en hel del om købere (oftest helt almindelige konsumenter), som farer ud og køber dyre fladskærme, går på nettet og læser om dem, for derefter at gå hjem og finde (fremprovokere) diverse panel-relaterede issues, som normalt ikke kan ses ved helt almindelig brug.
Af KBW
#265296
Ved netkøb har man 14 dage til at få ombyttet, med OLEDs historiske panellotteri i mente er det lidt dumt ikke lige at checke sit nye fjernsyn inden deadlines udløb. Det tager højst et par minutter!
#265915
Lige et sprg. Har yellow tint som en bjælke forneden på min c7 55. købt ved elgiganten, der er ikke gået 14 dage endnu (14 dages fuld returret), men de vil vel ikke forlange at de bytter den til en ny? prisen er steget med 3000kr siden jeg købte den, så det at aflevere den gamle og købe en ny er nok ikke helt optimalt. Er der noget hjælp at hente ved LG?