Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Theis Jensen
#262905
Hej

Min bror ønsker sig et nyt tv til sig selv og sin kæreste. De skal bruge det til tv kiggeri bl.a. fodbold og evt. lidt ps4 med fifa.

hans krav:
over 32", men under 60"
max pris 3500 kroner

Håber I vil hjælpe. ;)
Af henrik.yde
#262911
HMM, det er svært at anbefale noget i den prisklasse, men hvis man ser meget sport kunne nedenstående 49" Sony være en mulighed, de har altid været gode til "bevægelse", prisen er dog 500,- højere end budgettet. Ligeledes er det et IPS panel, hvilket er lig med gode betragtningsvinkler, og et mindre godt sortniveau. Men som sagt, prisniveauet gør det lidt svært.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... d-49xe7096
Af Theis Jensen
#262920
Jeg har set lidt på her her to:
Samsung UE40MU6195 til 3222 kroner
Philips 50PUS6162 til 3444 kroner

Samsung er VA med kantbelysning hvor Philips er ips, men åbenbart med bagbelysning.
De 10 tommer tror jeg han ville blive glad for, men ikke hvis billedet på Philips er langt værre end Samsung skærmen.

Henrik: som sagt over budget
Af Grandahl
#262941
Jeg havde taget Samsungen med va panel, særligt når det bliver et ego tv hvor han vil komme til at bruge det meget alene.
Af PeterD
#262943
Overvej Philips 6262 lige en ekstra gang hvis du syntes ambilight er spændende.

LCD-skærmteknologi
Fladt design
Bagbelyst LED
4K-opløsning
HDR: HDR10+, HLG
Pixel Plus UHD billedprocessor
100Hz FR (50Hz panel)
Natural Motion
Dual-core processor
HEVC
VP9
16W højttalere
3 HDMI-porte
WiFi (n)
Bluetooth

https://www.foetex.dk/elektronik/tv/all ... 0000000000

http://www.trustedreviews.com/reviews/p ... 6262-4k-tv
Af Grandahl
#262948
Er du begyndt at anbefale ips paneler PeterD, det er da nyt.. Jaja, vi alle har vel et standpunkt indtil vi får et andet.
Af PeterD
#262952
Grandahl skrev:Er du begyndt at anbefale ips paneler PeterD, det er da nyt.. Jaja, vi alle har vel et standpunkt indtil vi får et andet.
Tja..Der er andet end Samsung som fungerer.

Du skulle tage og prøve det! 8-)
Af henrik.yde
#262956
Jeg har altså også anbefalet et tv med IPS panel, da mulighederne jo er ret begrænsede ift prisen, så derfor.
Af Grandahl
#262972
Man må da selv om hvad man er til, helt sikkert..

Det jeg hæfter mig ved at PeterD har anbefalet va fremfor ips paneler i årevis, og han pludselig ændrer holdning.

Det har intet med Samsung at gøre, hvad mener du egentlig?
Af Bent odense
#263063
henrik.yde skrev:Jeg har altså også anbefalet et tv med IPS panel, da mulighederne jo er ret begrænsede ift prisen, så derfor.
Er personligt ikke til IPS-panel.Så et LG65SJ950V forleden og må sige når man har skruet på de rigtige håntag af en prof kalibrering gut,så er det et ok tv til almenlige flow-tv.
Af Grandahl
#263064
tjaaa det er også en topmodel den der Bent så der er der måske mulighed for et billede der er håndterbar.. Personligt er jeg bare kommet om ved så mange med IPS panel, hvor det altid irriterer mig at billeder der skulle være mørke er grå i stedet. Men det har nu for det meste også være mellemklasse IPS paneler, der så heller ikke har været kalibreret af professionel.
Af Bent odense
#263066
Grandahl skrev:tjaaa det er også en topmodel den der Bent så der er der måske mulighed for et billede der er håndterbar.. Personligt er jeg bare kommet om ved så mange med IPS panel, hvor det altid irriterer mig at billeder der skulle være mørke er grå i stedet. Men det har nu for det meste også være mellemklasse IPS paneler, der så heller ikke har været kalibreret af professionel.
Enig. Der er ikke så mange grafer på mellemklasse modeller i 6 og 7 serien.