Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FadeEye
#262016
Jeg kan forstå at denne profil er kommet med nyt firmware til LG OLED skærmene;

Hvad er erfaringerne so far? Behøves man herefter at skifte mellem flere profiler?

Tak for svar.
Af OleA
#262021
Jeg er fint tilfreds. Tror man skal være rigtigt dygtig eller købe en prof kalibrering for at gøre det bedre selv.
Af OleA
#262134
Som jeg skrev i din anden tråd.

Nyeste firmware hedder 4.70. Du opdaterer under menuen Generelt-om dette tv.

Technicolor profilen virker på alle input medmindre det er Dolbyvision på Netflix.
Af KBW
#262148
Jo tak, er på mit fjerde LG OLED og kan godt finde ud af at installere ny firmware, problemet er at 4.70 ikke dukker op som mulighed.
Af KBW
#262153
Rasmus, ha-ha ja har lige fået byttet min 65b6 til 65b7 pga burn-in.

Tak

Så LG lægger software op der kan downloades til pc/mac men ikke direkte fra fjernsynet.

Men for nogle er det åbenbart muligt at downloade direkte men ikke for andre.

Er det en langsom gradvis udrulning af softwaren hvor LG på forhånd har bestemt hvilke serienumre der har adgang på et givent tidspunkt?
Af Antaeus
#262158
Skal det forstås sådan, at hvis man installerer 4.70 så skal man ikke kalibrere sit tv, det er gjort automatisk med 4.70 opdateringen ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262160
KBW skrev:Rasmus, ha-ha ja har lige fået byttet min 65b6 til 65b7 pga burn-in.

...

Er det en langsom gradvis udrulning af softwaren hvor LG på forhånd har bestemt hvilke serienumre der har adgang på et givent tidspunkt?
Fingers crossed for din nye B7 :)

Ja, det er en gradvis udrulning, men ifølge dem selv skulle den være afsluttet. Det er efterhånden ikke til at blive klog på disse firmware-udrulninger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262161
Antaeus skrev:Skal det forstås sådan, at hvis man installerer 4.70 så skal man ikke kalibrere sit tv, det er gjort automatisk med 4.70 opdateringen ?
I hvert fald langt af vejen. Vil man hive de sidste procenter ud af farvepræcisionen, så skal der stadig måleudstyr til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262171
Profilen kan jo aldrig være tilpasset lige netop dit TV. Det er en gennemsnitsbetragtning, som passer OK på de fleste TV, men nok ikke 100% på nogen af dem.
Af Antaeus
#262198
Torben Rasmussen skrev:Profilen kan jo aldrig være tilpasset lige netop dit TV. Det er en gennemsnitsbetragtning, som passer OK på de fleste TV, men nok ikke 100% på nogen af dem.
Men gælder det samme så ikke for jeres kalibrering, det er vel så også en gennemsnitsbetragtning ?

Når i kalibrerer bruger i så 1) måleudstyr, 2) angivet konsensus, 3) eller egne øjemål?
Brugeravatar
Af bbplayer
#262209
Antaeus skrev:Men gælder det samme så ikke for jeres kalibrering, det er vel så også en gennemsnitsbetragtning ?
Sådan tænker jeg også, og så husker jeg også de laver en kalibrering for at teste skærmens grænser, ikke for at glæde en masse som tror det virker perfekt for alle med samme skærm. Så det har du nok ret i.

Sådan er det jo også alle de andre online medier gør det, og skal det være perfekt, så skal man enten selv prøve, eller betale en pro for at få det gjort, og som et punkt, få det lavet i sin egen stue med korrekt belysning og ikke ud fra en eller anden tilfældig opsætning som virkede på dag 0 :)