Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256711
Jeg har kigget i App Store og der er ikke umiddelbart nogen app til Altibox. Husk at apps til iOS (iPhone/iPad) ikke virker til Apple TV. Det skal laves specifikt til tvOS.

Og nu hvor vi er ved tv-apps, så spurgte jeg YouSee om der er planer om at streame i 4K til Apple TV 4K. YouSee er som bekendt på vej med en app til tvOS:

- “Vi arbejder på at kunne understøtte 4K på alle platforme – også Apple, men det er endnu for tidligt at sige noget om timing.“

Viaplay er ikke vendt tilbage på henvendelse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256732
Det kan godt være, at jeg har overset disse to funktioner tidligere, men jeg er først blevet opmærksom på dem i tvOS 11 beta. De er ret praktiske, synes jeg.

Trådløs lyd via Airplay:
Man har i tvOS hele tiden kunnet sende tv-lyden trådløst over til Airplay-højttalere (f.eks. en soundbar eller højttalere fra Libratone B&O osv.) via topmenuen under afspilning eller fra indstillingsmenuen. Nu kan man også gøre det ved at holde Play-knappen inde ude i hovedmenuen. Her får man følgende skærmbillede frem.

Har man Airpods i ørene, så kommer de også automatisk frem på denne liste.

Billede

'Dictation' til søgefunktion
Hverken Siri eller diktering virker på dansk. Diktering virker dog på engelsk, hvis man har indstillet sit sprog i tvOS til Engelsk. Det er i mange situationer praktisk, da man jo alligevel søger efter engelske titler: 'House of Cards', 'Star Trek' osv. Når man har markøren i et søgefelt, så klikker man blot på Stemme-knappen på fjernbetjeningen og siger, hvad man vil søge efter. Det går lynhurtigt. I danske apps såsom DR TV og TV2 Play kan man bare forsætte som hidtil og bruge tastaturet på skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256736
Ang. 24Hz output, så har en bruger fået følgende svar fra Apple:
Thank you taking the time to reach out about Apple TV. At this time, Apple TV 4K doesn’t support this output mode.

We appreciate your interest in Apple TV 4K and will take your feedback into consideration as we plan for future enhancements.

Best,
Craig
Kilde: Kommentartråd på Infuse-bloggen
Af Kewin
#256787
Så har jeg lige bestilt et styk 64 GB Apple TV 4K samt et styk Belkin Ultra High Speed HDMI kabel dertil.

Forventet levering: 3-10 oktober..

Det var noget senere end jeg havde forventet, men i det mindste har jeg så fået løn!
Af kamikazedk
#256798
Går også i overvejelser om at at anskaffe mig den nye boks. Har pt. en AppleTV 3.

Ift. at skulle vælge en 32gb eller en 64gb-model, hvad bruger man så pladsen på? Er det nødvendigt med den ekstra plads som der er i en 64gb model? Bliver det meste ikke streamet til den - det er vel ikke sådan at de film man evt. køber skal downloades til boksen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256808
Apple har til udviklere udgivet en god, koncis video om HDR (herunder HDR10 og Dolby Vision). Den giver en ret god introduktion til HDR, hvis man lige vil have slået tingene fast. Den ligger i udviklerdokumentation, så jeg har uploadet den til vores YouTube-side: https://www.youtube.com/watch?v=VofP9D4WSiU

I udviklerdokumentationen siger Apple også om den opdaterede Siri Remote:
- ”The updated and improved Siri Remote now provides motion data for attitude and rotation rate in addition to the values for acceleration and gravity that the prior version offered.”

Hvis jeg ikke tager fejl, så bruges "attitude" til at bestemme positionen i rummet i tre akser. "Rotation rate" kan bruges til at bestemme, hvordan objektet (Siri Remote) bevæger sig i rummet. Dette kan naturligvis bruges i spil, men jeg vil gætte på, at det også bruges til augmented reality-oplevelser på tv-skærmen.
Af kamikazedk
#256825
Rasmus Larsen skrev:Vi har herhjemme 64GB version. Fordi den styrer lagerplads automatisk og sletter dele af spil, som man ikke pt. bruger, så opdager man som bruger ikke rigtig, hvad der sker. Det er da heller ikke muligt fra menuen at se, hvor meget plads der er tilbage.

Der er en menu, hvor man kan se, hvad de enkelte apps/spil fylder og da jeg gennemgik den i går aftes, så det ud til at vi herhjemme har brugt under 10GB. Der er 36 spil installeret og en del apps. Oveni skal man så lægge f.eks. Apples videoscreensavers, som nok fylder en del særligt i 4K HDR versionerne.

Video streames ganske rigtig til den og lægges i buffer, som ryddes, når man begynder at streame noget nyt.

Hvis man ikke installerer spil, så er der, som jeg ser det, ingen grund til at købe 64GB. Og selv hvis man gør, så skal man have rigtig mange spil for at fylde den op.
Tak svaret. Havde ikke set at der lige var blevet svaret på det kort forinden, hvor du også havde bidraget - jeg skal vist have nye briller :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 103