Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Esben T
#256657
Jeg har ATV3 nu, hvor der ikke er harddisk i, så mit spørgsmål er, hvad bruges harddisken til, og hvornår bør jeg vælge 64gb fremfor 32gb eller omvendt.
Er der nogle ting jeg skal være opmærksom ved at købe den i USA, udover at strømstikket er anderledes?
Af Esben T
#256661
Esben T skrev:Jeg har ATV3 nu, hvor der ikke er harddisk i, så mit spørgsmål er, hvad bruges harddisken til, og hvornår bør jeg vælge 64gb fremfor 32gb eller omvendt.
Er der nogle ting jeg skal være opmærksom ved at købe den i USA, udover at strømstikket er anderledes?
Jeg har fået svar på mit spørgsmål i iTunes film nyheden, så det bringer jeg lige her, så andre også kan få glæde af det. Et tak til Rasmus og Daniel skal lyde.

Daniel Petersen:
Jeg er der faktisk lidt svar skyldig. Jeg har de sidste 2 år haft ATV4 med 32 GB plads, og har aldrig oplevet den mangler plads. Har haft installeret omkring 100 apps, herunder en del af de store spil der i oversigten fylder 700-900 MB. Har købt en håndfuld film i iTunes som alle er blevet set, men igen, har aldrig fået besked på at den mangler plads.

Jeg har bestilt det nye ATV via en kammerat der skal til USA, og har sagt at 32 eller 64 er ligegyldigt for mig, baseret på ovenstående


Rasmus Larsen:
Til det Daniel skriver, kan jeg tilføje, at vi herhjemme har 64GB version. Fordi den styrer lagerplads automatisk og sletter dele af spil, som man ikke pt. bruger, så opdager man som bruger ikke rigtig, hvad der sker. Det er da heller ikke muligt fra menuen at se, hvor meget plads der er tilbage.

Der er en menu, hvor man kan se, hvad de enkelte apps/spil fylder og da jeg gennemgik den i går aftes, så det ud til at vi herhjemme har brugt under 10GB. Der er 36 spil installeret og en del apps. Oveni skal man så lægge f.eks. Apples videoscreensavers, som nok fylder en del særligt i 4K HDR versionerne.

Hvis man ikke installerer spil, så er der, som jeg ser det, ingen grund til at købe 64GB. Og selv hvis man gør, så skal man hav rigtig mange spil for at fylde den op.


Og så kan jeg lige tilføje hvad jeg er kommet frem til selv. Jeg tænker at mit forbrug pt. er til 32GB, men jeg bor pt. i USA, og prisforskellen på de to modeller er omkring 130 kr, så jeg tænker at jeg lige så godt kan give det ekstra når det ikke er mere, og så få 64GB. Den vil i sidste ende stadig være billigere end hvad jeg ville kunne købe den på 32GB i DK for, og så skal jeg slet ikke tænke på om jeg har plads nok eller ej.
Brugeravatar
Af BlueFox
#256682
Bestilt 32 GB
Forsendelse 1
Afsendelse: 5-7 hverdage
Levering: 25 Sep - 27 Sep x Ekspresforsendelse
Senest rettet af BlueFox 16. sep 2017, 11:07, rettet i alt 1 gang.
Af katbird
#256684
Bestilt.
Stor efterspørgsel,levering allerede 2-3uger.

Levering 1
Afsendelse: 2-3 uger
Levering: 2 Okt - 9 Okt x Ekspresforsendelse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256695
lunddal skrev:
Torben Rasmussen skrev:
lunddal skrev:Ifølge dette, er de der:

https://discussions.apple.com/thread/77 ... 0&tstart=0
Det er jo ikke en dansker? Det er i den danske version af iOS 11 den mangler og også i den nye TVOS.
Jeg ved godt, at TV-appen ikke er i iOS, når man kører med dansk region, men du skrev, at du ikke ville have TV-appen, da der ikke var mulighed for at se lokale videoer.

Jeg linker til en post, hvor der står, at det er der.
Kool. Så behøver ungerne ikke græde sig selv i søvn :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 103