Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256559
Min kone og jeg er begyndt at se Game of Thrones (Fantastisk serie!).
Det er så første gang jeg prøver HBO efter at have været vant til Netflix i mange år.
Jeg får simpelthen grå hår af den elendige App (på mit Samsung TV). I HBO App'en kan vi f.eks. ikke starte der hvor vi forlod serien sidst (vi skal huske hvilket afsnit vi skal til at se). Derudover skal vi vælge danske undertekster HVER gang vi starter op. Synes også den er lidt hakkende og ustabil til tider. NetFlix spiller bare i forhold til ovenstående.

Oplever i det samme? Og ved i om App'en bare kan opdateres og har det i så fald hjulpet for nogle af jer?
#256560
Yes - Rent teknisk er HBO en joke, og år bagefter Netflix.
Det gælder både på stabilitet, kvalitet og betjening.
Det er rigtig trist, da indholdet faktisk er ret godt.
Håber de på et tidspunkt kommer ind i kampen, for det er faktisk ikke værd at betale til som det er lige nu. Har selv meldt mig til og opsagt igen pga. ovenstående.
#256562
Jeg har kun erfaring med HBO via Chromecast, og her kører det udemærket. Ikke ligeså gennemført som Netflix, men efter en del opdateringer, udemærket.

Til gengæld har jeg kun hørt dårligt om applikationen som er indbygget i Samsungs fladskærm.

Heldigvis er Chromecast en billig løsning.
#256563
Køb serien på Blu-ray. Hvis der er én TV-serie i verdenshistorien der fortjener at blive set på Blu-ray, så er det Game of Thrones.

Den elendige HBO app med den elendige billedkvalitet er en bærende årsag til at alt HBO jeg ser bliver købt på Blu-ray. Eneste undtagelse var fjerde sæson af Silicon Valley, som jeg da også kun så fordi jeg fik en gratis måned smidt i nakken af dem.
#256565
Appen (på ATV4) er en joke i forhold til Netflix. Billedkvaliteten er heller ikke for god i forhold til Netflix. Og lyden (via ATV4) er også ringe. Så alt i alt, det kunne gøres bedre.

Jeg forstår ikke vi i 2017 ikke har en bedre app fra HBO end hvad de kan præstere, for det KAN jo lade sig gøre når man kigger på hoved konkurrenten Netflix.

Deres serier fejler intet, det er blot appen der stinker.
#256569
Ift. deres teknik sejler det ofte. Der er problemer med undertekster og kvaliteten er heller ikke på niveau med Netflix.

Hvis man skulle komme til at se noget af deres indhold på PC via sin browser det endnu værre.
Her oplever jeg at kvaliteten på de GoT afsnit jeg har set hentet på nettet, har været markant bedre end det jeg kan streame med et betalings abonnement.

Jeg stemmer i med resten at koret at deres indhold er fint, men at de er håbløst bagefter på teknik.

Prøv eventuelt at tage et kik på Trustpilot, eller på deres facebook side. Her er der masser der klager over det samme.
#256570
Kaktus-burger skrev:Jeg har kun erfaring med HBO via Chromecast, og her kører det udemærket. Ikke ligeså gennemført som Netflix, men efter en del opdateringer, udemærket.

Til gengæld har jeg kun hørt dårligt om applikationen som er indbygget i Samsungs fladskærm.

Heldigvis er Chromecast en billig løsning.
Jeg benytter også Chromecast.
Chromecast er generelt nemmere en de fleste aps, så er enig i det er bedre end indbygget app. Men kvaliteten er stadig super ringe.
#256571
ZackGem skrev:
Kaktus-burger skrev:Jeg har kun erfaring med HBO via Chromecast, og her kører det udemærket. Ikke ligeså gennemført som Netflix, men efter en del opdateringer, udemærket.

Til gengæld har jeg kun hørt dårligt om applikationen som er indbygget i Samsungs fladskærm.

Heldigvis er Chromecast en billig løsning.
Jeg benytter også Chromecast.
Chromecast er generelt nemmere en de fleste aps, så er enig i det er bedre end indbygget app. Men kvaliteten er stadig super ringe.
Det har du fuldstændig ret i. Jeg mente også udelukkende stabilitet og funktioner. På billed- og lydsiden er Netflix markant foran.

Jeg nægter simpelthen at se GoT på HBO. Kvaliteten er simpelthen for ringe. Den serie fortjener bedre. Jeg forstår desuden godt de personer, som henter serien ned af omveje. Kvaliteten på HBO er simpelthen for ringe.
#256584
Jeg ser også med Android app via Chromecast. Det lyder som om det måske er en marginalt bedre løsning end Samsungs app. Men da også kun marginalt. I top-rækken får jeg præsenteret hvilke nogle afsnit jeg sidst har set, men jeg skal også en besværlig vej for at afspille næste afsnit. Specielt hvis det er en ældre serie hvor nyeste afsnit ikke lige er udkommet i forløbne uge.
Totalt til grin. Og specielt fordi de kom med en ny app for 1-2 år siden uden nærmest overhovedet at løse nogle af de usability problemer den forrige app sloges med...

Og, nej. streaming kvaliteten er heller ikke for overbevisende. Alt for kraftigt komprimeret. Specielt til en serie som Games of Thrones.
#256587
Jeg melder mig i koret af HBO-app-hadere. Det er simpelthen så himmelråbende tåbeligt, at man kan se hvad man sidst har set, men ikke hvad næste afsnit i rækken er. Jeg kan ikke mindes ét eneste tidspunkt i mit streaming-liv, hvor jeg har haft behov for at gense det afsnit jeg lige HAR set af noget som helst. Til gengæld, så har jeg hver eneste gang jeg åbner app'en brug for at kunne navigere til enten mine favoritserier, eller blot det næste afsnit af en af de serier jeg sidst har set. "Hader" er et grimt ord, men det beskriver altså mine følelser overfor dén app ret godt.
#256602
Jeg er helt enig. Den er næsten håbløs på Apple TV.

Kan I kære Flatpanels-folk ikke tage en snak med HBO Nordic og høre, om de arbejder på at få forbedret dette? Det kunne være rart med en tidshorisont - evt. om der er tanker om at komme med en opdateret Apple TV 4K-app?
#256603
Jeg hader hader også dens "auto binge watching" funktionalitet som ikke kan slås fra [på Android]. Som regel ønsker jeg kun at se én episode i en serie af gangen. Men jeg når aldrig at stoppe den før næste episode er i gang.
Måske er jeg gammeldags, men jeg foretrækker at sidde og stene og fordøje til rulleteksterne fremfor at panisk prøve at nå at stoppe afspilningen af næste episode. Og ønsker jeg at se næste episode umiddelbart efter, er det en beslutning jeg vil have tid til selv at tage under eller efter rulleteksterne.
#256612
Torben Rasmussen skrev:Jeg melder mig i koret af HBO-app-hadere. Det er simpelthen så himmelråbende tåbeligt, at man kan se hvad man sidst har set, men ikke hvad næste afsnit i rækken er. Jeg kan ikke mindes ét eneste tidspunkt i mit streaming-liv, hvor jeg har haft behov for at gense det afsnit jeg lige HAR set af noget som helst.
Og man kan ikke lave en serie som favorit - kun et afsnit :s

Mit eget workaround er at lade næste afsnit starte inden jeg slukker, for så kommer det op i Senest set.
#256617
Mange tak for alle jeres svar. Så er det ikke kun mig! :-)
Dét er altid noget. Indholdet på HBO er nemlig super godt, men var meget overrasket over den elendige APP. Måske er det værd at overveje en Chromecast.