Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256275
Hej eksperter 8-)

Jeg står og skal til at have et nyt fjernsyn. Jeg var så ude ved Elgiganten i Randers, for at se hvad de havde. Her blev jeg mødt af en yderst kompetent herrer, som vidste hvad jeg snakkede om, men også vidste en hel del om fjernsyn - skønt man kan det i Elgiganten :D

Efter en masse snak frem og tilbage, råder han mig til at vælge enten LG750V(65") eller Samsung MU8005(55"), hvor han siger, at de begge er "ca." lige gode. Jeg havde selv set på OLED B6V, og syntes det var et lækkert fjernsyn, og ud fra de oplæg jeg har læst herinde, skulle det også være et godt fjernsyn. Men han råder mig ikke til at købe det, da det ikke er så godt til spil og dens lysefarver var ikke så høje. Det ender med, at jeg vælger LG750V, da jeg får en rigtig god pris på det og får det så i 65". Ved godt det er 2016 skærme, men 2017 skærmene er over mit budget(Skal siges, at handlen ikke er færdig, da det er en garanti sag, og venter på, at de får pengene fra det gamle LG - Så har ikke fået det med hjem endnu)

Men efter jeg kommer hjem, og søger endnu mere på nettet omkring UH750V og OLED B6V, bliver jeg i tvivl om, om jeg har gjort det rigtige valg, i forhold bedst kvalitet i fjernsynet. Skal siges, at jeg ikke spiller så meget, men en FIFA turnering, når gutterne kommer på besøg, bliver der spillet. Ellers bliver der set mange kvalitetsfilm og ellers normalt fjernsyn.

Hvad vil I råde mig til at købe? UH750V(65"), OLED B6V(55") eller MU8005(55")? Eller er der et helt andet fjernsyn, som I tænker der kunne være en mulighed? Skriv endelig, jeg er helt på bar bund.

Mvh. Simon :)
#256282
UH750 er et IPS LCD-panel. Det er forholdsvis kontrastsvagt - ikke noget vi normalt anbefaler. Det gør også HDR til en tynd suppe.

Spørger du mig, så er der adskillige niveauer til forskel. Med LG B6 snakker vi reelt markedets bedste billedkvalitet. UH750 ligger under middel. Jeg synes, at du skal skynde dig at få byttet til B6 så hurtigt som du løbe.

Når du får B6 hjem, kan du hente seneste firmware og så har du meget lav input lag, så spilkonsollen kan nydes i fulde drag.
#256289
Jeg havde ikke spottet det med størrelsen, sorry. LG's LCD ville jeg ikke tage uanset størrelsen. Samsungs MU8 kunne godt være en kandidat, men det bliver nok en afvejning af hvad du helst vil have - billedkvalitet eller billedkvantitet. Da jeg købte i sin tid var 65" et krav og så var OLED ude pga. prisen. Hvis ikke størrelsen er et krav, så ville jeg helt klart overveje OLED meget kraftigt.
#256292
Power har vidst ikke 55" B6V hjemme mere..

I Jydeland er der en del 55" på lager ifg. Elgiganten.dk

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ty-trigger

PS. Pricerunner.dk er helt fra snøvsen..

Snakker vi Samsung så skulle sidste års KS modeller være bedre til HDR end dette års MU8005..Det er vel lige meget for OLED er bedre end begge..

Kunne godt forestille mig at MU modellerne falder hurtigt i pris..

Andre mærker kunne være Panasonic DX men det mærke, Panasonic, er heller ikke tilgængeligt på Pricerunner.dk

Nu må den søgemaskine da komme ind i kampen??
#256304
Beckham skrev:@PeterD: Hvordan mener du at Panasonic ikke er tilstede på Pricerunner? Jeg kan da finde masser af Pana modeller derinde.
Så må de have opdateret..Det var der ikke i sidste uge..Jo modellerne var der men der stod "ikke på lager ved de fleste"..

Men deres bedste model i år DX900 er lidt pebret nu når der er OLED.
#256305
Du SKAL PASSE på med at stole på sælgeren i Elgiganten!!

Han har HELT SIKKERT frarådet dig b6 oled'en pga. dårlig avance/måske tab for elgiganten.. =dårligt får hans salg... -.sælgerne i Elgiganten bliver målt og vejet på om de sælger mange produkter med tab eller god avance!!"
Jeg har selv arbejdet i elgiganten...

derfor... -Stol ALDRIG på en sælger i elgiganten... -jo vidst, de må selvfølgelig ikke lyve.... men de kan gradbøje sandheden på mange måder... ;)
derfor anbefaler jeg at du indsamler info andet steds... feks herinde er glimrende!!

Lars