Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krellef
#255172
Da mit Panasonic txp42st60y er ved at opgive livet, søger jeg råd til indkøb af nyt TV.
Det skal være 50-55" og koste op til 6000 kr.
Jeg ønsker naturligvis det bedst mulige billede, men derudover et nemt og stabilt menu-system samt bredest mulige vifte af tilslutningsmuligheder.
Jeg har selv haft kigget på et Samsung UE55KU6075 til 5999 i elgiganten.
Har I andre forslag?
Af Krellef
#255174
Jeg har nu fundet et par potentielle kandidater mere:

Samsung UE55KU6455UXXE - 5999 hos Power
Samsung 55MU6175UXXC - 5780 hos Power

Jeg har besøgt Samsung's hjemmeside i et forsøg på at sammenligne de 3 skærme men jeg kan ikke blive klog på, hvad de reelle forskelle er. Hvis nogen kan hjælpe med at afklare det, vil det være fantastisk.
Af Krellef
#255195
Hvordan er det, hvis jeg vil have "fremvist" en skærm i en butik? Jeg har ladet mig fortælle, at man skal bede om at få vist et billede fra et alm. tv signal på de forskellige skærme, så man kan sammenligne hvad man vil se til hverdag, og ikke en "pre-made" bid der kun viser ét slags billede. Er det korrekt, og er der ellers andre tips der vil være gode at gøre brug af?
Tak på forhånd.
Af Beckham
#255197
Det kan være lidt svært at få lov at se almindeligt tv signal i butikken. Det eneste sted hvor jeg de sidste par år har set at det er en mulighed er i Hifi Klubben. El Giganten viser i hvert fald ikke andet end demo materiale...måske du kan være heldig at få lov at se noget blu ray. Ved ikke lige hvordan det er med Power...har endnu ikke været i deres butikker.

XE85 i øvrigt et rigtig godt bud i den prisklasse du kigger.
Af Krellef
#255201
Jeg ser først nu, at Sony tv'et er et weekendtilbud. Jeg har først mulighed for at købe tv'et i løbet af august, tidligst efter den 20. da jeg skal opereres den 17. august. Der går også nogle dage, inden jeg har pengene til rådighed. Nu ved jeg godt at I siger at Sony'et er bedre kvalitet, men hvis jeg beder jer tage udgangspunkt i de tv der har en normalpris op til 6000 i hhv elgiganten og power, hvad vil I da anbefale?