Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicklas Jakobsen
#255139
Har du sat det ud af den almindelige "standard" eller "kraftig" billedemode og over i Biograf Hjem/Pro indstillingen?

Prøv eventuelt at sæt et billede på via Netflix igennem Android TV i stedet for almindeligt fjernsyn og se om problemet stadig er der.
Af SonySony
#255140
Af hvad venner har fortalt mig er det meget sandsynligt at det er antennestikket der giver det dårlige billede. Både Netflix og Youtube kvaliteten er jeg fuldstændig tosset med. Det spiller bare.
Af SonySony
#255141
Tak Nicklas :). Jeg har prøvet de forskellige modes og det hjælper ikke meget på det.

Alt tyder på at det gamle støvede antennestik er banditten, og YouSee har sendt mig et nyt (og en ny router oven i hatten) som skulle komme mandag.

Så må Premier League vises på min PC via YouSeeTV og så smides over på fjernsynet via HDMI :).
Af SonySony
#255144
Argh... Jeg prøver nu at se fodbold videoer på Youtube, og hvis bolden er i høj fart bliver den nærmest usynlig mens den er i bevægelse. Det er jo ikke særligt heldigt, havde læst at dette TV skulle være specielt godt til sport. TV'et er i sports mode lige nu.
Af Beckham
#255148
Nu køres der ofte også med en ret hård komprimering på Youtube, så det er nok ikke lige klip herfra du skal benytte til at vurdere skærmens evne til at håndtere hurtige bevægelser.
Senest rettet af Beckham 11. aug 2017, 21:09, rettet i alt 1 gang.
Af Beckham
#255150
Ja...måske var det lige hårdt ok sagt. Der er jo bestemt også klip i rigtig god kvalitet på YouTube. Det jeg egentlig ville frem til var bare at kvaliteten af klippene varierer trods alt en del på Youtube, så måske lidt svært at vurdere tv'ets evne til at håndtere fodbold udfra Youtube klip.

Jeg har i øvrigt ikke hørt andre beklage sig over dette på XE9005, så forhåbentlig er der håb endnu for dig..:-)
Af SonySony
#255155
Tak Peter. Det har jeg også prøvet at ændre på, men det hjælper ikke meget.

Det ligner meget at kanalerne slet ikke bliver taget som digitale men som analog. F.eks er der ingen forskel på CNN som ikke er en HD kanal, og så alle sportskanalerne som er HD.
Af SonySony
#255177
Vil det samme TV give et bedre billede i 55''? Det har jo samme antal pixels så jeg tænker at de må være lidt mere spredt ud på mit 65''.