Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#254930
Nå - det er mere det at der virkelig kan gå religion retorik i den debat der.:).
Jeg er enig med dig ellers, det er et virkelig dejligt tv.
Et tv jeg idag stadig begejstres ved billedmæssigt.
Jeg bringer tit fruen ind i den debat her, alene fordi at b6 er det eneste tv hun nogensinde har knyttet en kommentar til.:).
Hun kan mobbe mig nogen gange med hånlige kommentarer som "Åhh det er virkelig sort hva skat";)..
Og det er det.
Jeg har taget et billede at en stjernehimmel i the martian på mit pana cx700 og b6. Wow:).
Jeg har aldrig været glad for lcd og det ændrede cx700 bestemt ikke på.
Af kasperth92
#254931
Haha min kæreste er på samme måde. Hun har ikke set min B6 endnu, men på lørdag falder dommen når vi ska indhente ugens GoT.

Hvilke indstillinger har du brugt på dit tv ?
Af ronstercph
#254960
Tillykke med din B6'er. Håber du bliver ligeså glad for det som jeg er :-)

Jeg har også oplevet den billedstøj du beskriver. Men det er min klare opfattelse at det er kildematerialet og ikke tv'ets skyld. Jeg oplever det nemlig kun indimellem, f.eks. på indhold via Airplay fra HBO Nordic.
1080p fra Netflix og Blu-ray står derimod knivskarpt uden billedstøj, så jeg er kommet til den konklusion at det må stamme fra kildematerialet og ikke tv'et. Og siden tv'et ellers brillierer på stort set alle parametre så lever jeg fint med det :-)
Af kasperth92
#255002
Har ikke mulighed for at sætte bluray på.

Er der nogle af jer der har sat et 5 % grå billede på for at se om der er banding ?

Jeg har været så dum at gøre det og overvejer om jeg skal kontakte lg for at få panelet udskiftet da der er tydelig banding ved 5 og 10 procent.

Har dog læst det muligvis bliver bedre jo fleee timer det får kørt
Af kasperth92
#255017
Har de også alle banding der kan ses i film og serier ?

Hvad står ire for ?

Kan se avforums skriver deres eksemplar ikke har banding eller uniformity problemer.
Af Supergris
#255102
De skifter under ingen omstændigheder panelet; du vil nok få tilbudt en bytter i stedet, men prøv nu, at få smidt noget ordentligt kildemateriale på, afspillet på en afspiller, der er sat korrekt op...

Andre med samme problem, og det andet link, hvor der er en, der oplyser, at man ikke skal forsøge på LG OLED, da det ikke ser godt ud:

https://www.avforums.com/threads/lg-ole ... d.1996997/

https://www.youtube.com/watch?v=Qi4Wy7vE8-o
Senest rettet af Supergris 10. aug 2017, 21:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#255106
IRE er blot en enhed for andel lys ift maks. lys, dvs 0 IRE er sort og 100 IRE er helt hvid. 10 IRE er dermed en mørk grå. Jeg har ikke set en model uden banding endnu.
Af Kaktus-burger
#255111
Banding har jo ingen indflydelse på billedet. Med mindre du har tænkt dig at sidde og glo på en grå skærm dagen lang.

Har du det?
Af kasperth92
#255112
Ja kaktus burger, det er det jeg har tænkt. Hvis du selv ejer et oled tv med banding så gå ind og se marco polo på netflix. Der er det til at se.

Til jer andre tak for svarene. Jeg prøver at nyde tvet uden at lede efter diverse bånd.

Jeg har ikke mulighed for at sætte ordentligt kildemateriale på men bliver mere tilfreds for hver film jeg ser.