Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SonySony
#254928
Hej allesammen.

Jeg har en meget begrænset viden om TV, og da det fjernsyn jeg kraftigt overvejer koster 15.000.- i 65'' vil jeg meget gerne være 100% sikker på at det er en fornuftig investering. Jeg har brugt det meste af dagen på at læse og se video anmeldelser. Der synes at være bred enighed om at dette er et fantastisk TV til pengene, men jeg har et par spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på nogen steder. Det er der jeg håber at jeres ekspertviden kan komme mig til gavn.

1: Via Google Play store kan der downloades div. apps. Her har jeg ikke kunne finde et endegyldigt svar på om Twitch/HBO er tilgængelig. Især Twitch er vigtig for mig. Er der derudover nogle apps som i savner i den app store som ikke kan hentes?

2: Hvor lang tid tager det at skifte mellem Smart TV app og en alm. fjernsynskanal? På mine forældres kan det godt tage 10-15 sekunder, hvilket gør det besværligt at zappe mellem f.eks Twitch og en fodboldkamp.

3: Hvor meget bruger i de forskellige settings der er på TV'et? Skal jeg skifte setting når jeg skifter fra sport til film f.eks og er dette besværligt?

4: Kalibrering. Hvor vigtigt er dette for billedoplevelsen og er det noget en som mig der er fuldstændig grøn indenfor TV ville kunne klare ved hjælp af en guide.

5: Det her var ikke noget jeg helt forstod, men en ven nævnte noget mht. en 2ghz og 5ghz router til TV'et. Jeg har YouSee, og kommer til at have det koblet til internettet via et stik.

6: Hvor købte i det? Jeg kan se at både Power og Wupti har det til 15.000kr lige nu. Er der en af de steder der er klart bedre end det andet?

Til sidst vil jeg høre om i har haft nogle problemer med det, og om i ellers har været tilfredse med jeres køb.

På forhånd tak!
Af Vasen
#254934
1: Mener ikke du kan få HBO på det, det skal castes fra telefon/tablet.

2: Android systemet er ikke specielt hurtigt på dette tv, så forvent ikke hurtigt skift.

3: Man kan have forskellige settings pr HDMI indgang. Der husker den det selv. Men derudover skal man lige ind i nogle menuer og rode rundt for at skifte. Ikke specielt svært, men heller ikke hurtigt at gøre.

4: Har brugt settings fra anmeldelse på avforums.co.uk og derfra tweaket lidt selv. Ser fornuftigt ud. Men sikker på en rigtig kalibrering ville gøre det gavn, vil bare ikke personligt bruge penge på det pt.

5: Hvis du kabler tvet ,så 2.4ghz og 5 ghz ligegyldigt. Det er kun hvis det skal kobles via wi-fi (og der ville jeg bruge 5ghz hvis muligt)

6: Købte mit hos en af de få tilbageværende Sony centre. Betalte nok for meget, men fik til gengæld en rigtig god service inden køb. Demonstration mv. Power/Wupti . potato/potata ,15000.- er en rigtig god pris.

Af problemer kan nævnes: Android TV er ikke specielt godt lavet på dette TV og er frustrerende langsomt.
Bruger primært mit til serier (fra Apple TV) , film (fra Sony UBP-X800) og spil (PS4) og der er det et fantastisk TV :)
Ser ikke sport (andet end F1 og Lemans) og der er det ganske hæderligt.
Af SonySony
#254935
Mange tak for svar! Jeg kan se at man ikke kan få Twitch som en app, men der kan jeg jo køre det via Chromecast eller fra min PC. Så betyder det jo faktisk ikke noget at det tager lidt tid at komme fra Android til TV kanaler da jeg så bare skal fra HDMI via pc til TV. Det er den løsning jeg også bruger på mit nuværende TV, og det tager ikke længere end at skifte kanal.

Det bliver bestilt hjem idag :)
Af SonySony
#254972
Det var da en positiv overraskelse så :).

Det er blevet bestilt og kommer på torsdag. Det er godt nok svært at vente på.

Tak for hjælpen!
Af Nicklas Jakobsen
#254984
Hvorfor købe det i Power/Wupti når Hi-Fi Klubben har det til samme pris, og giver 3 års garanti i stedet for 6 måneder, + gratis kaliberings disk så man slipper for den ekstra ydelse? :)
Af SonySony
#254987
Hi-Fi klubben fik det først på tilbud for omkring 3 timer siden. Der er nu godt nok 2 års garanti hos Wupti, men jeg kommer nok til at afbestille der i morgen og så benytte mig af tilbuddet ved Hi-Fi klubben.

Så må jeg se om de 350kr jeg har betalt ved Power for at få det leveret til døren også bliver dækket af fortrydelsesretten. Ellers må man bare tage det som at man køber et ekstra års forsikring til 350kr.
Af oakie
#255119
Jeg har lige købt det samme tv, og er ganske godt tilfreds! Hvilke apps bruger i på jeres tv, og findes der en god nyhedsapp gerne dansk ?..
Derudover savner jeg en ordentig PIP mode som på samsung modellerne, hvor man kunne se flere kanaler på samme tid... :)
Af Beckham
#255120
Ja..undrer mig også over Sony's PIP mode. Der er jo to tunere i mit XE93, så burde vel ikke være så svært at vise to tv kanaler?

Anyway...personligt benytter jeg primært Amazon og YouTube appsene. Engang imellem også Blockbuster. Amazon's 4K\HDR serier er virkelig flotte efter min mening.
Af SonySony
#255138
Jeg har lige fået sat det op herhjemme. Jeg synes godt nok at billedeet er helt håbløst. Jeg har haft fat i YouSee support og jeg har sat det rigtigt op med netværks ID 100 og 450000 kHz. De har sendt mig et nyt kabelstik, så jeg håber det virker. Det stik jeg har nu ligner noget gammelt lort, og hvis jeg rører ved det flimrer billedet.

Nogen der har haft lignende problem?