Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperth92
#254902
Hejsa. I fredags hentede jeg et LG B6 i elgiganten da mit LX5090 skulle skiftes.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med alt på tvet. Der er dog en enkel ting, en lille ting som forstyrre min oplevelse.

Alt hvad jeg ser er 1080p. Og i diverse film og serier kan jeg nogle gange spotte støj/flimren.

Det er tydeligst på billeder og panoreringer på ensfarvede baggrunde såsom skyer og vægge.

Er det sådan tvet er? Eller er det noget der er værd at ringe til lg om og forhøre mig om en udskiftning af panelet ?
Af kasperth92
#254909
Kilden er indbygget netflix app og nogle enkelte mkv 1080p rips. Jeg er klar over der er kompression og opskalering der muligvis er skyld i det. Dog synes jeg støjen er lettere at se i toppen af skærmen, hvis nu hele billedet er af himlen så er det medt i den øvreste del af billedet.

Billedeprofil er isf mørk og isf lyst rum.

Støjen var rigtig slem før jeg anvendte avforums foreslåede værdier i de to nævnte billedeprofiler
Af Beckham
#254910
Ok...Netflix har jeg ikke lige set på B6. Jeg så flere gange B6 i Hifi Klubben med almindeligt tv signal og her synes jeg også at jeg så en del støj i billedet. Generelt synes jeg den haltede en smule i opskaleringen til 4k.
Af kasperth92
#254913
Hvis det "bare" er det der er årsagen og ikke en defekt i panelet så er jeg fuldt tilfreds med mit køb.

Hvis der var nogle der ikke kunne genkende problemet så ville jeg have svæet ved at glemme det.
Af Beckham
#254916
Forståeligt...lad os se om der ikke er nogle B6 ejere som melder sig på banen her. Jeg ved i hvert fald at de findes herinde..:-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#254919
Mon ikke det du observerer et skarpheds indstillinger, og disse er vist højt sat fra standarden (20-30) , du burde vælge at sætte dem lavt (10) eller slet ikke brugt.

Det kan meget hurtigt ligne støj i billedet, når det bliver super skarpt som det digitale billede ser ud men bliver hurtigt grimt når man ser hår på mennesker se ud som om de har sølv striber i håret hele tiden (på blu-ray og lign.) altså billeder af i forvejen høj skarphed. Ved ikke om det egentlig er det samme på netflix, det er det vel nok.

Udover det , så er spil profilen den mest standard, uden smarte polerings trick, så mon ikke du skulle prøve den bare i nogle minutter, og se om netflix standard har støj i billede?
Af bromberg
#254921
Jeg bruger kun mørkt billedprofil.
Jeg havde/har samme problem. Jeg havde på mit antenne signal, men det forsvandt efter yousee gav mere båndbredde og udskift af nogle hdmi kabler og antennekabel der altid havde drillet.
Det må have været støj af en art.
Men der er stadig komprimerings artefakter ved streaming hbo og game of thrones står ikke altid lige kønt.
Men det er altså ikke tv'et. Genkender din bekymring, men det er ikke tv'et.
Dernæst vil jeg altså også stadig påstå at b6 på nogle kilder afslører mere end nogle andre skærme gør det.
Med seneste firmware (motion), syntes jeg virkelig b6 er et vildt fjernsyn til prisen.
Er 9999kr lige nu? Det er tyveri
Af kasperth92
#254922
Jo prisen var 9999 i elgiganten viby.

Spilprofilen skal bruges til spil, til almindelig film i mørkt rum er isf mørk at foretrække. Støj reduktion er alt sammen slået fra.

Det skal siges at jeg bevidst sidder og kigger efter det hvilket er noget jeg har svært ved at lade være med.

Det der står i fokus i en film er knivskarpt. Det er som regel baggrunden der kan have lidt støj, men det har film vel også generelt ?

Er vild med tvet og det slår mit gamle pioneer uden tvivl
Af Beckham
#254924
Bromberg rammer den meget godt.....ofte er det kildematerialet den er galt med. Og er enig i at det virker som om at B6 afslører svaghederne mere end andre skærme.
Af kasperth92
#254926
Hvis b6 afslører mere må det vel være fordi den er "bedre" og derfor viser det rigtige billede.

Det er da til at leve med ?
Af bromberg
#254927
kasperth92 skrev:Hvis b6 afslører mere må det vel være fordi den er "bedre" og derfor viser det rigtige billede.

Det er da til at leve med ?

Njae, den salgs skal man passe på med at sige - ihvertfald som oled ejer;).

Mere seriøst, så er der jo faktorer involveret end at det så må være fordi det er bare er bedre:).
Af kasperth92
#254929
Forstår ikke helt hvad du mener bromberg, uddyb gerne hvis du gider :)

Er lykkelig over købet, har lagt mærke til lidt uniformity issues og noget der ligner nogle lodrette streger, da en app jeg havde viste helt grå baggrund.

Lægger ikke mærke til noget der hvor det betyder noget så er glad for at have fået 2t tv jeg kan nyde. Mit pioneer lød som en helt bisværm til sidst ?