Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennis.voetmann
#254016
Hej. Jeg har kig på to LG tv, men kan ikke vælge.
Er der nogen eksperter herinde der kan hjælpe mig.

Skal man vælge LG 60UH850 eller 55SJ850?? :-) 60" til 6999 eller 55" til 9999kr.

Hvor meget mere får man reelt for pengene ved køb af den dyre? :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#254017
Det kommer lidt an på hvad du søger. Er der primært fokus på billedkvalitet eller tæller apps og adgang til tjenester også med?

Alle LGs LCD-tv er baseret på det der kaldes IPS LCD-paneler. De har svag kontrast, men til gengæld brede betragtningsvinkler. UH850 er 2016-model. SJ850 er 2017-model med ny teknologi, men umiddelbart tror jeg ikke, at der er afgørende forskelle.

Vi anbefaler sjældent LGs LCD-tv netop pga. IPS LCD-paneler. Du kan se, hvilke skærme vi anbefaler på listen her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Hvis du er oppe og give 9999 kroner, så synes jeg, at du meget seriøst skulle overveje at smide yderligere 2000 kroner i puljen og købe 55" LG B6 (http://www.pricerunner.dk/pl/2-3157964/ ... ign-Priser). Det er et OLED-tv med tæt på markedets bedste billedkvalitet, hvor de skærme du kigger på lige ligger midt i feltet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#254023
PeterD skrev:Ja..Det kan siges kort og godt:

"pas på med LG
med mindre det' OLED"
Taget i betragtning at Sony og Panasonic køber paneler fra LG, så er det jo ikke godt, udover du så må støtte Philips og TCL og Samsung og Prosonic ;)

Jeg mener LG klarer sig helt fint, også for dem som ikke ved eller kan se den forskel du synes er tilstede.
Af Beckham
#254028
Panasonic EX700....kan fåes til 9k i 58". Også anmeldt her på siden mener jeg.
Af PeterD
#254029
bbplayer skrev:
PeterD skrev:Ja..Det kan siges kort og godt:

"pas på med LG
med mindre det' OLED"
Taget i betragtning at Sony og Panasonic køber paneler fra LG, så er det jo ikke godt, udover du så må støtte Philips og TCL og Samsung og Prosonic ;)

Jeg mener LG klarer sig helt fint, også for dem som ikke ved eller kan se den forskel du synes er tilstede.
Det kan bare konkluderes at LG bruger IPS paneler med de styrker og svagheder de nu engang har.Selvfølgelig ikke i deres OLED.Sony og Panasonic bruger både VA og IPS. Samsung bruger VA og sikkert også IPS, hvis man går deres bagkatalog igennem..

LG klarer sig sikker fint. Ikke et ondt ord om dem, men hvis du sidder hjem lige foran skærmen er VA at foretrække
Af Mfede
#254052
ThomasFrost_DK skrev:Så man kan måske stille det op således : ?

4-10.000 kr = Samsung
12.000+ = Lg Oled
Sådan var det mere eller mindre sidste år. I år er Sony lidt tilbage i kampen med deres 85-serie, da de har smidt VA-panel i den igen, og Samsungs 7-serie er blevet en smule dårligere.
Af PeterD
#254059
ThomasFrost_DK skrev:Så man kan måske stille det op således : ?

4-10.000 kr = Samsung
12.000+ = Lg Oled
Argh..Okay, så sidder der nok nogle små folk i udviklingsafdelingerne hos Sony og Panasonic og sikkert os' nogle fra Philips som kigger på hinanden og siger til sig selv.."Aaargh...Et par af vores produkter kan altså godt hamle op med Samsung.".Det er utroligt så langt man kommer yderligere med reklame" ..Enig i Samsung laver fremragende skærmen men at det er det ENESTE under 10.000 som virker, er lige at gå lidt langt..

Samsung har den fordel at butikkerne tager det hjem de kan sælge og får til en god pris, og her kan Samsung altså trykke på nogle knapper..

Alle skærme har gode sider/dårlige sider også Philips, LG, Sony, Panasonic og Samsung..
Af ThomasFrost_DK
#254060
Det var nu ikke for at nedgøre de andre brands, men det er min opfattelse at det typisk er Samsung eller LG ?
Har selv et Philips TV der er Super godt, det står dog Over for en opgradering, er bare i tvivl om jeg skal vente helt til Black friday ultimo november?
Af PeterD
#254061
ThomasFrost_DK skrev:Det var nu ikke for at nedgøre de andre brands, men det er min opfattelse at det typisk er Samsung eller LG ?
Har selv et Philips TV der er Super godt, det står dog Over for en opgradering, er bare i tvivl om jeg skal vente helt til Black friday ultimo november?
Suk...

Man må sige butikkernes deres strategi virker..Jeg kan kun sige: Du får hvad du betaler for..
Af ThomasFrost_DK
#254063
Jeg elsker mit ambilight på mit Philips, men de har generelt fået dårlige anmeldelser de sidste pr år, så jeg tør ikke købe et nyt
Af Mfede
#254065
Der er jo ingen som skriver, at det kun er Samsung og LG, der virker, PeterD. Hvor har du det fra?

Men de senere år har Samsung bare været meget stærke i lav- og mellemklassen. For samme billedkvalitet har man typisk skullet punge ud med mere hos eksempelvis Sony og Panasonic, som endda også har haft en dårligere smart platform.
Det har jo intet med butiksstrategier og hvad du ellers kalder det at gøre, men et samlet billede hvis man læser anmeldelser på seriøse testsider som flatpanels.dk, hdtvtest, rtings og avforums.

Engang var det Panasonic og de senere år har det været Samsung. Lad os se om det ikke bliver en tredje om få år.