Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimbobo
#253941
Nu ved jeg godt, at der er "prestige" i at have "det største det bedste", men jeg savner muligheden for OLED TV i størrelsen 42-50".

Jeg har stadig en god gammel G20 på 42" og synes stædig, at det fylder som det skal og vi ser TV fra en 2.50-3.00 m afstand.

Alt over 50" interesserer os ikke, derfor er det et skam, at vores "kunde-segment" ikke er repræsenteret når man skal vælge OLED TV.

Jeg er sikker på, at nu vil en krig eksplodere i dette tråd, om hvorfor et TV skal være i "biograf" størrelse, men som sagt vi kan "nøjes" med et mindre format.
#253945
Er der et spørgsmål gemt et sted? Der findes ikke OLED under 55", så dit ønske kan ikke efterkommes i den generation af paneler LG producerer nu.
Af lennon
#253948
Der er INGEN prestige i et 65" TV . Men det er ubetinget en kvalitativ meget bedre bio oplevelse .Bla pga en mere optimal detaljeringsgrad . 3m siddeafstand skriger efter 65" ,- alt andet er møbleringsmæssige fordomme . Det har producenterne heldigvis taget til sig . . .
Af steen6400
#253950
Nu fylder en 55" OLED så kun 20 cm mere i bredden end din 42", så det er jo ikke den store forskel. Og oplevelsen af skiftet til større billede vender man sig til på 3 minutter. Det var i hvert fald min oplevelse da jeg gik fra 40 til 55".
Af PeterD
#253951
Torben Rasmussen skrev:Er der et spørgsmål gemt et sted? Der findes ikke OLED under 55", så dit ønske kan ikke efterkommes i den generation af paneler LG producerer nu.
Men blot tillægsspørgsmål..

1. Ved man om LG forsker i OLED i mindre størrelser..40"-55" og er det teknisk muligt eller økonomisk ikke entabelt?

2. Vil QLED kunne matche samme billedkvalitet så "QLED" bliver de Mindre-størrelses OLED"..?

3. Foregår der stadig teknisk udvikling af LCD skærme i 32"-50" for at forbedre farver og sortniveau..Eller er Peak nået?

Det er jo som om at LG og OLED er det eneste folk vil have fordi det gengiver så præcist så det kunne være fedt at se i mindre størrelse..
Af Beckham
#253952
Det er vel et spørgsmål om efterspørgsel? 55" er vel efterhånden standarden og den mest solgte størrelse nu om dage. Og nej...jeg forstår heller ikke helt hvorfor i ikke vil over de 50"? Jeg har vitterlig aldrig hørt nogle købe nyt tv og kommet til den konklusion at det var for stort....
Af PeterD
#253953
MJa....

Tænker bare hvis man ikke havde pladsen af praktiske grunde og ønskede sig det bedste OG ville betale for det og holde tråden på "OLED i mindre størrelser"

Hvor svært kan det være for LG (og senere Sony/Pana) lige at skære sådan et OLED tv ud i 32" til og med 50", montere indmad og Wupti..?

Glem prisspørgsmålet, hvis folk vil betal så lad dem..og prisen falder jo relativt hurtigt.

Så burde det vel være muligt at lave det i mindre størrelser?..Eller sagt omvendt: Der er vel ikke noget der er til hindring for man ikke kan lave OLED i 32-50"..

Så..Sæt i gang producenter?
Af Beckham
#253962
Nææh...kan ikke se der skulle være nogen hindring for at lave OLED i 30-50". Men hvis det nu f.eks. kun er 10% af markedet som efterspørger dette, så vælger man jo nok at bruge produktionskapaciteten på noget andet i første omgang.
#253965
Teknisk set er der ikke nogen hindring at lave panelet mindre:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1492238740

Vi mangler nok lidt data på fordelingen af størrelserne solgt i butikkerne både her og verden over, men 55" skulle være det mest efterspurgte og derfor også det mest rentable at producere hvis man nu har begrænset kapacitet.
Af bimbobo
#254030
Tak for alle svar.

Hvis man ikke har et produkt til rådighed (42-50") så kan man heller ikke vurdere, hvilket marked der er. De fleste køber 55"+ fordi den bestemte model ikke findes i mindre størrelsen, og ikke fordi "fru/her Jensen" ved, at "optimalt detaljerings grad er bedre på 55"+ end noget andet.

Jeg er sikker på, at mere end "de 10% nogen har nævnt" vil være interesseret i 42-50" TV.. , fordi der er sikkert nogen som ikke kan eller vil fylde en væg kun med TV.

Anyway, hvis teknisk set er der ikke hindringer, så vil jeg være glad for en 42-50".
Af PeterD
#254031
bimbobo skrev: Jeg er sikker på, at mere end "de 10% nogen har nævnt" vil være interesseret i 42-50" TV.. , fordi der er sikkert nogen som ikke kan eller vil fylde en væg kun med TV.

Anyway, hvis teknisk set er der ikke hindringer, så vil jeg være glad for en 42-50".
Præcis!!

Det kunne være blæret at have en mindre model, der ikke fylder en hel væg og som bare sparker numse...

PLEASE!!!! LG. Vil i ikke nok skære panelerne ud i mindre størrelser så vi alle kan få glæde af OLED... <B i køkkenet, i soveværelset og......på toilettet?! O-O :D
Af lennon
#254032
Tror såmænd producenterne har rimeligt styr på hvor markedet er . Og hvis Philips, B&O osv laver bestillingen stor nok, så tror jeg da gladeligt,at LG skærer mindre paneler ud . Men noget tyder (heldigvis) på, at innovationen går den anden vej - mod 75" . Hvor der er vilje er der vej - og væg .

Ellers må man ty til Samsungs tablet , - mener ( sjovt nok) den findes m 10-12" OLED kærm ?
#254035
Man har ret godt styr på efterspørgslen i de forskellige størrelser. Markedet har man jo kunne følge på LCD-fronten. Det er ikke anderledes blot fordi der står OLED på.