Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253106
Hej. Jeg modtog i mandags mit nye Samsung 55" MU6175. Selvom det er et TV i den billige ende, så er jeg egentlig meget godt tilfreds. Jeg er dog blevet opmærksom på, at der er ret voldsomt light bleeding fra bunden af billedet. Jeg er godt klar over, at dette er ret normalt, så synes jeg alligevel, at det er lidt for voldsomt.

Hvad siger I? Er det hvad man kan forvente, at et tv i den prisklasse,eller er der tale om et defekt panel?

På forhånd tak! :)
IMG_3641.JPG
IMG_3641.JPG (932.84 KiB) Vist 8580 gange
Af PeterD
#253108
Godt nok koster det omkring det 5000 kr hos Power og Elgiganten.

Jeg vil få pengene retur og smutte til:

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3143293/TV ... ign-Priser

Her en fin gennemgang af dét tv:

https://www.produkttest24.com/der-55-zo ... r-im-test/

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x700d/settings


Hvorfor?

https://m.youtube.com/watch?v=Vq7udNie8vc

Når det er sagt så skal man ikke forvente det helt store festfyrværkeri af en skærm omkring de 5000 kr
Af macbane
#253114
Undskyld jeg hijacker din tråd her lidt, men jeg overvejer at købe MU6175 i 55", som det du har købt. Har du testet det med en fodboldkamp? Hvis ja, kan det så følge fint med? :)
#253130
Tak for svaret Rasmus og Peter. Jeg har skrevet til Power, så må jeg lige finde ud af, hvad jeg gør.

Macbane, nej det har jeg ikke. Jeg har spillet lidt Fifa 17 på PS4, og det kører glimrende. Jeg kan smide en fodboldkamp på, når jeg kommer hjem, og så vender jeg tilbage. :)
Af macbane
#253138
Super tak :)

Jeg var ude og se tv'et MU6175 i dag og det hang sjovt nok ved siden af et KS7005, som skulle være et vildt tv. Der var helt sikkert forskel. Men der var også forskel i prisen. Altså for 4999,- kan du altså få vildt meget tv. Jeg synes faktisk at hvis man skulle ud i noget, hvor man fik noget der var markant bedre, så var det OLED.

@PeterD umiddelbart er den model der er testet og den du linker til 2 forskellige modeller? er du sikker på det er det samme tv? :)
Af PeterD
#253147
macbane skrev:Super tak :)

Jeg var ude og se tv'et MU6175 i dag og det hang sjovt nok ved siden af et KS7005, som skulle være et vildt tv. Der var helt sikkert forskel. Men der var også forskel i prisen. Altså for 4999,- kan du altså få vildt meget tv. Jeg synes faktisk at hvis man skulle ud i noget, hvor man fik noget der var markant bedre, så var det OLED.

@PeterD umiddelbart er den model der er testet og den du linker til 2 forskellige modeller? er du sikker på det er det samme tv? :)
Jeg prøvede at Google det..og umiddelbart kunne jeg ikke se den store forskel
#253161
macbane skrev:Undskyld jeg hijacker din tråd her lidt, men jeg overvejer at købe MU6175 i 55", som det du har købt. Har du testet det med en fodboldkamp? Hvis ja, kan det så følge fint med? :)
Jeg prøvede lige at sætte en fodboldkamp på, og det så ganske fint ud. Måske en lille smule motion blur, men ikke noget som ødelægger oplevelsen.
Af mbm
#253165
Kan du selv leve med bleeding så behold det.
Hvis ikke så returner det indenfor returretten.
Har haft liggende oplevelser med et 65" LG for 1 år siden købt i Power til den nette som på 20.000 Kr.
Det blev sendt til deres værksted som mente det var indenfor deres "specifikationer"
Af macbane
#253171
Ok fedt ? har du deaktiveret nogle af billede processorerne i forhold til bevægelse, eller er alt "aktiveret"?

Den der Sony x700d/x7005d ser ens ud men er det ikke umiddelbart hvad Sonys hjemmeside fremgår. Men hos power er der en masse positive tilkendegivelser, så tror du meget vel kan have ret at billedet er bedre end mu6175. Det er endda bedre end sidste års 7 og 8 serie fra Samsung. :o

Jeg vil personligt overveje Sony da jeg slet ikke har hørt de samme antal klager over bleeding hos dem.
Jeg havde et Samsung 7 serie i D udgaven (2011/2012), den fik skiftet panel på adressen 2 gange.
Af PeterD
#253175
hunden skrev:typisk samsung.
man kan købe andre tv end samsung.
+1.

Det kan også gøres for billigt..

Teknikken skulle gerne kunne følge med efter et par år..
#253208
Power har tilbudt at komme forbi og udskifte TV'et, så det tænker jeg, at jeg takker ja det. Selv om der selvfølgelig er risiko for, at det er endnu mere light bleed på det nye.

Jeg er rigtig tilfreds med billedkvaliteten, og når jeg læser Rtings anmeldelse af henholdvis X700D og MU6300, så virker det til, at Samsung'et har et bedre billede.