Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252962
Hej alle.

Min mors bedagede HD-optager (analog) kan ikke mere, og fjernsynet er heller ikke nyt længere, så en udskiftning er lige om hjørnet.

For at minimere mængden af fjernbetjeninger har jeg været på jagt efter et tv med 4K opløsning, 2 tunere (optag et program, se et andet samtidig) og så den svære: ikke meget over 42".

Alle de fjernsyn jeg kan finde (ved en hurtig søgning) er enten større end 46" (absolut max), eller 2-3-4år gamle (dvs. Ingen 4K) og iøvrigt er det ho ikke så fedt at købe et 'nyt' fjernsyn med 4 år på bagen.

Kort sagt har jeg ramt lidt af en blindgyde, og håber at eksperterne herinde kan hjælpe.

'Need-to-have':
2 tunere m. Optagefunktion på en tuner, og se andet program på anden tuner
Max 46", gerne 42".
Smal ramme (hun har pt. et ældre Phillips med en meget bred/kluntet ramme)

'nice-to-have':
Nemt at betjene.
Apps (Netflix, DR m.v.)


Mange tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#252972
iflg. en artikel så har samsung hvad du søger under 'need to have' så må resten prioriteres

Samsung MU7005 49" eller Q7C også i 49" , den artikel som jeg nok ikke kan linke til nævner ingen mindre skærme under 49" kun opad.
Brugeravatar
Af bbplayer
#252980
I den her guide finder du en liste, som også viser hvilke skærme har 2 tunere på nye skærme i 2017, inkluderer ikke skærme fra sidste år, der skal du nok se en anden købsguide :)

http://digitalt.tv/2017-tv-koebsguide/

Når man kikker lidt på de andre links, så skal du nok være hurtig , da disse modeller er ældre skærme, og tendensen ser ud til at de nyere modeller i 2017 i små størrelser ikke har 2 tuner.