Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252959
Det lyder næsten som folk køber en LG branded , B&O skærm?

Så må designet af et panel som ingen kant har, som for mange ingen fod bærer, være ny innovation med det i mente at LG har lavet meget af det som B&O nu sælger?

edit: Er det W7 modellen (Soundbar hentyder til det?), så kan man tænke lidt over hvor logo't placeres :)
#252984
Det er i hvert fald, hvad en af vores kilder mener at vide. Men B&O har været på vej ned af denne OEM-rute i noget tid, lader det til. De seneste lanceringer af bl.a. Horizon og BV14 havde en god portion TP Vision-teknologi indbygget.

Det kunne så tyde på, at B&O ikke har været tilfredse med hvad TP Vision har leveret siden de nu skifter til LG som leverandør.
#252988
Hvis de kan bygge videre på W7 og gøre den trådløs, få soundbar lavet om til noget flottere , så kan det nok skabe interesse selv der ikke er meget at kalde B&O design , når skærmen er næsten papirtynd og der kun er et fladkabel og en soundbar at arbejde med, så giver det meget lidt plads til at flotte sig.

Måske derfor er de ved at gå OEM-ruten, for skærmen er ved at blive en flad firkant som viser billede, og derfor ingen visuel del at modelere på, så business forsvinder indenfor 5-10 år, måske hurtigere. Softwaren gider de jo heller ikke og er ikke en attraktiv måde at bruge det brand på, mener jeg.
#253034
Baseret på hvad jeg har hørt, så hælder jeg også mere til det Torben siger. Jeg tror ikke B&O vil lancere wallpaper OLED i denne omgang.

Egentlig synes jeg, at B&O burde udelade tv-platform i deres skærme. På få år har de nu været omkring den åbne "Smart TV Alliance", Android TV og snart webOS. Det harmonerer ikke med hvad B&O står for i min bog.
#253142
Rasmus Larsen skrev: Men B&O har været på vej ned af denne OEM-rute i noget tid, lader det til. De seneste lanceringer af bl.a. Horizon og BV14 havde en god portion TP Vision-teknologi indbygget.

Det kunne så tyde på, at B&O ikke har været tilfredse med hvad TP Vision har leveret siden de nu skifter til LG som leverandør.
Jeg tror ikke det hænger sådan sammen, når man ser på tidslinjen.

Det her er ren og sker spekulationer fra min side, men jeg tror det er gået sådan her:

B&O har ikke kunne tjene penge på deres tv, det har Tue ofte udtalt sig. De solgte egentlig godt af dem, men stk. antallet kunne ikke forsvare deres produktionslinje.

Han og B&O har så i længere tid ville finde en løsning, og har været i kontakt med eksempelvis LG.

På et tidspunkt har de set sig nødsaget til at indgå i et samarbejde med TP Vision omkring produktion. Men det er ikke blevet meldt ud på børsen, og har derfor ikke været et samarbejde de har ønsket delt, men virker heller ikke vigtigt, da de selv stod for udvikling, og TP er/var ren produktionsled.

Inden B&O lancere disse TP Vision produceret TV melder de på børsen at de har indgået et samarbejde med LG.

Dette er et samarbejde i en helt anden linje, og udvikling bliver i store hele lavet af LG. Derfor melder B&O ud at de kan spare mange penge, da de kan skære en udviklingsafdeling fra.

Det har så vist sig nu, at de tv fra TP vision har virkelig dårlig software, og det er B&O egen skyld. De har ikke været gode nok, og har skabt en masse frustrede kunder. Det der gør ondt værre er at de skal bruge kræfter på android, selvom styresystemet er dømt ude inden det er kommet igang.

Jeg ser meget frem til hvordan tv'et bliver, både som køber men i sær som investor og fan.

At rygter går på at det bliver en soundbar overrasker mig meget da de var gået helt fra dette koncept, men nu må vi se. Udover det, så er alle fremtidige tv fra LG, så der må også komme billigere modeller (ikke billige) jeg tror at vi ser en topmodel, og så følger andre modeller efter, måske først til næste år. Desuden bliver Beolab 50 også præsenteret til IFA messe.
#253205
Rasmus Larsen skrev:Jeg har modtaget yderligere oplysninger om B&O Eclipse fra en kilde. Jeg har ikke kunnet bekræfte dem uafhængigt via andre kilder, så foreløbigt lægger jeg dem her i tråden i stedet for at publicere noget. Betragt dem som rygter.

- B&O's OLED lanceres til efteråret 2017
- Priser på ca. 70.000 kr. (55") og 100.000 kr. (65")
- Det 100% LGs billedprocessor
- B&O har ikke været inde over udviklingen af billedprocessoren (B&O Display Center er opløst)
- LGs styresystem (altså webOS)
- Nogle få B&O-medarbejdere koordinerer med LG. Resten i tv-udviklingsafdelingen er opsagt, senest per 1. juni 2017
- Der sidder en soundbar under tv'et, som kommunikerer via HDMI CEC
Hvis man antager et 65’ tommer B&O tv ender op i de 100.000,- kr. kan det så tænkes at der hertil i vanlig B&O stil skal tillægges omkring 13.000,- kr. til en stand.
Hvis det er tilfældet bliver tv’et meget dyrt og vil i mit tilfælde sandsynligvis betyde en Almando Multiplay Surround Decoder til B&O højttalerne og måske Sony’s A1oled som trods alt har bedre billedbehandling en LG.
#253210
Torben Rasmussen skrev:Du kan også sætte B&O-højttalere til via en Beoplay S8 hub. Jeg har hørt om lidt blandede oplevelser med Almando'en.
Er det muligt at lave en komplet surround opsætning med Beoplay S8 huben, front højttalerne er beolab 5. Har også en beosound 9000 jeg gerne vil forsætte med at kunne bruge.
Kender faktisk ikke Almando dekoderen, hvad har du eventuelt erfaret i negativ retning.
#253227
Emilos88 skrev:Jeg tror ikke det hænger sådan sammen, når man ser på tidslinjen.

Det her er ren og sker spekulationer fra min side, men jeg tror det er gået sådan her:
Det kan sagtens være foregået sådan. Det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed. Jeg tror bare, at TP Vision har været mere inde over udviklingen end der umiddelbart er lagt op til. Jeg tror f.eks. ikke B&O har arbejdet særlig meget med softwaren internt. Nogle af de problemer, som B&O har haft mht. Android TV, er de samme som TP Vision har haft i Philips TV. Det har f.eks. været en kamp for dem at få Netflix til at åbne for 4K HDR på Philips TV.
Emilos88 skrev:At rygter går på at det bliver en soundbar overrasker mig meget da de var gået helt fra dette koncept, men nu må vi se. Udover det, så er alle fremtidige tv fra LG, så der må også komme billigere modeller (ikke billige) jeg tror at vi ser en topmodel, og så følger andre modeller efter, måske først til næste år. Desuden bliver Beolab 50 også præsenteret til IFA messe.
Hvad siger rygterne ellers om BeoLab 50? Det er vel afløser til BeoLab 5. Nyt design + WiSA?
#253228
Beolab 50, bliver afløser af Beolab 5, som er EOL.

Det bliver en lillebror til Beolab 90, så regner med at vi er i den retning, med antalt enheder, og design. Samt stor computerstyring af lyd. Pris, nok omkring 198.000kr. for et sæt.

Beolab 3 er også EOL, men har ikke hørt om en afløser.