Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skyheart
#252901
Hej!
Har lige købt en Asus skærm med en lysende blå dot.
Ved i noget om politik for reklamation osv.? Hvad regnes for en fejl?
Skal man sige det, hvis man returnerer varen indenfor de første 14 dage eller bare levere den tilbage og forsøge at købe en anden?
Altså, tager en butik den retur på en enkelt dot fejl?
Har også skrevet til Asus support, men afventer stadig svar.

Mvh Thomas
Af Skyheart
#252907
Måske, men det var for at undgå en evt. diskussion om ombytning, hvis nu ikke forhandler mener, det er nok til det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252913
Førhen har de fleste producenter dækket sig ind under de generelle guidelines for pixelfejl, hvor der desværre er plads til en del fejl. Nogle tilbød tidligere garanti mod lysende fejl, men det er længe siden jeg har set denne garanti i nogen beskrivelse.

Butikken vil næppe tage den ind som en reklamation pga. én fejl, så jeg ville nok være sikker på, at have tid nok inden for de 14-dages returret til at kunne nå at sende den retur hvis fejlen generer dig.
Af Skyheart
#252915
Det var også det jeg troede Torben, så jeg leverer den tilbage inden de 14 dage. Gider absolut ikke se på en lysende blå prik på sort skærm.
Kan lige give en melding på Asus svar, når de vender tilbage.
Brugeravatar
Af Huleboer
#252916
Hvis du har købt skærmen i en butik, og ikke på nettet, har du ikke pr. automatik 14 dages fortrydelsesret. Det er kun ved internethandel da det falder under dørsalgsloven.

Nogle butikker tilbyder 14 dages fortrydelsesret, men det er i givet fald en ekstraordinær service de så yder.

Og hvis du får den afleveret vil jeg da mene at det alt andet end lige vil være god stil at gøre opmærksom på at skærmen har en pixelfejl. Så har de muligheden for at forholde sig til det og potentielt gøre noget ved det.
Af Skyheart
#252917
Bestilt online og hentet i pickup-point.
Ja, det vil jeg da også foretrække, men tror du så, de vil tage den retur på de 14 dages retur eller vil de så lave en fejlsag?
Jeg vil bare have en anden uden fejl.
Brugeravatar
Af Huleboer
#252921
Jeg har selv arbejdet som kundeservice hos en online forhandler, og hvis kunder henvente sig for at sende noget tilbage under fortrydelsesretten var det aldrig noget der i sig selv blev stilt spørgsmål til.
Vi havde dog for vane at spørge om der var noget at anmærke på produktet, så vi ikke bare satte det på hylden og solgte det igen.

Butikken kan ikke nægte dig at sende en vare retur inden for 14 dage. Hvis der er en defekt ved modtagelse som der skal kigges på, bør det derfor være noget som de skal gøres opmærksomme på, men at fikse det bliver så noget de selv skal tage sig af.

I mine øjne kan det ikke være dit problem.
Af Skyheart
#252925
Det tror jeg. Der fulgte en downloadkode til et spil med til den og medarbejderen sagde, at hvis jeg indlæste spilkoden, så mistede jeg den 14 dages returret.
Brugeravatar
Af bbplayer
#252948
Det er ikke hvor varen hentes som afgør om de 14 dages returret gælder, det er der hvor betalings kontrakten og købet sker. Er købet på nettet med betaling, så er den god. Er bestilling(reservation) på nettet og betaling i butik, så ryger de 14 dage normalt, hvis butikken ikke har valgt samme betingelser på i butikken som på nettet.
Af Skyheart
#253004
Ombyt var ok og jeg har nu sat den nye VG245 til.
Og nu er der noget lidt mystisk.
Kan en skærm af samme type og model lave mere tearing end en anden??
Vi så intet tearing på den første med bright dot fejl, men nu er det nærmest konstant.
Kan det skyldes andet og hvordan disabler man v-sync?
VG245 er en 75hz skærm med Freesync. Vi kører Nvidia Gfx1050ti fra laptop.