Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252926
Mit go'e (11 år) gamle JVC fladskærms TV, gik i sort for et par uger siden. Jeg har allerede i et års tid overevejet nyt TV - men nu overvejer jeg det naturligvis endnu mere, hvis jeg får råd til det. Sidste år kogte jeg mine overvejelser ned til Sony XD93 og Panasonic DX700 (så vidt jeg lige husker). Nu har jeg kogt mine overvejelser ned til - med nogen sandsynlighed - Sony XE93, 55"..... :D

Nå men hvis det nu bliver til noget, så kan jeg overveje at købe det i Elgiganten, som vistnok har det eller i et Sony Center. Jeg troede at der er et Sony Center center i Esbjerg, men det er der måske ikke mere? Jeg kan ifølge Sony Center Ålborg, få det til samme pris som i Elgiganten. Men jeg ville nok hellere køre til Lyngby, da jeg har mere relation til Lyngby - hvorfor jeg ville kunne gøre en tur ud af det. Jeg ved ikke om man sparer noget ved selv at stå for fragten, men hvis man samtidigt kan gøre en tur ud af det, så hvorfor ikke.

Men hvad ville I? Jeg synes at det lyder til at være bedst at købe det i et Sony Center fremfor i Elgiganten. Men der er godt nok lidt langt fra Esbjerg til Lyngby. Hvad synes I?

Mvh. Thorvald.
#252929
Vil du ud at køre kan du få et KD-65XD9305 UHD-TV til kun 11000 kr. Dog Demo model og så skal der nok en trailer til elles skal du have en stor bil.

https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorve ... d65xd9305/

Den er ved at udgå men kan se at Power har den til 12999 kr. i restsalg
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-387317/

Måske du skulle overveje Sonys nye 2017 KD-55XE9005 UHD-TV som også har bagrundbelysning kan fås i Hi-fi Klubben til 11990 kr. og de giver 3 års garanti.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/
Det er 1000 kr billigere end det Sony center tager for den
http://ipaper.ipapercms.dk/SonyCenterShoppen/SALE/

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1487919196

Fandt en test
http://digitalt.tv/sony-xe90-kd-55xe9005-test/

https://www.google.dk/search?q=Sony+XE9 ... 7862845524

Køb din fladskærm hvor det er nemmest jeg kan dog sige god for Hi-Fi klubben har handlet der selv mange gange da de har 3 års garanti og god vejledning det får du ikke i Power Og Elgiganten så beslutter du dig for Sony XE93, 55 som kan fås i Power til 12999 kr. Skal du slet ikke lytte til sælger da han helt sikkert vil sælge dig et helt andet tv som han tjener meget mere på
#252931
XE9005 er også et rigtigt fint bud. Selv har jeg handlet 65" XE93 i Sony Center Aalborg. Bor i Kolding, så alt foregik via mail\telefon. Der var noget helligdage og noget ,så alt i alt tror jeg det tog et par uger inden jeg fik tv'et. Til gengæld kom det på den dag de først lovede da vi indgik aftalen, så det var jo rigtig fint. Jeg fik lidt rabat og syntes jeg de 5 års garanti var værd at tage med. Alt i en rigtig fin oplevelse. Jeg ville prøve lige prikke lidt til dem og hører om de ikke vil inkludere fragt i prisen..:-)

Det sjove er så at tv'et ikke længere er at finde på deres hjemmeside?
#252935
#Torben. Jeg skal lige være med på hvad du mener. Jeg mister vel ikke de 5 års garanti. Men det du tænker på er måske at de så ikke betaler fragt ved evt. returnering indenfor garantien. Dvs. hvis det blev relevant skulle jeg selv betale fragten eller selv køre fjernsynet til service. Er det sådan noget du mener?

#janbau. XE9005? Hmmm - Hvilket af XE93 og XE90 er billedkvaliteten totalt set bedst på? Hvilket ville score højest karakter på billedkvalitet? Designmæssigt osv. er de meget lig hinanden, så det ville være scoren på billedkvaliteten, der afgør det. XD93 er sidste års model og 65" er for stor. Den væsentligste forskel mellem XE93 og XE90, som vedrører billedkvalitet er vel Edge LED (Slim Backlight Drive+) på XE93 og Direkte LED på XE90.

#Beckham. Ok - det lyder jo meget godt med sådan en god erfaring. :-) Jeg mailede faktisk med Ålborg igår og han sagde han havde et stående i butikken.
#252936
Jeg mener: Hvis du selv henter TV'et, så kan du ikke levere det tilbage og få pengene igen hvis der er noget du er utilfreds med. Garantien kan de ikke løbe fra, og uanset hvad, så skal butikken betale returfragt i forbindelse med en reklamationssag. Det må ikke ligge kunden til last, at deres produkt fejler og skal sendes til reparation.
#252937
Ok...men hvis det står i butikken er det måske en demo model? Så skal du i hvert fald have noget rabat.

Bortset fra det, så skulle XE90 og XE93 vist ligge forholdvis tæt på hinanden i billedkvalitet. Der hvor XE93 trækker en smule fra er nok på HDR materiale, da flere zoner til styringen af lyset. Desuden kan den levere flere nits\lys end XE90 og måske også en tand dybere sort. Last but not least, så har den jo Extreme processoren, som skulle leverer en smule bedre opskalering, samt den skulle få en Dolby Vision update senere.
#252940
Beckham skrev:Ok...men hvis det står i butikken er det måske en demo model? Så skal du i hvert fald have noget rabat.

Bortset fra det, så skulle XE90 og XE93 vist ligge forholdvis tæt på hinanden i billedkvalitet. Der hvor XE93 trækker en smule fra er nok på HDR materiale, da flere zoner til styringen af lyset. Desuden kan den levere flere nits\lys end XE90 og måske også en tand dybere sort. Last but not least, så har den jo Extreme processoren, som skulle leverer en smule bedre opskalering, samt den skulle få en Dolby Vision update senere.
Jeg købte min 75" XE94 i Lyngby, jeg kan klart anbefale dem.
Dejlig behagelige mennesker, du kan handle med dem med gode priser.
Jeg ville ikke tøve med at tage Sony Centret over Elmutanten
#252947
Thorvald skrev:#Torben. Jeg skal lige være med på hvad du mener. Jeg mister vel ikke de 5 års garanti. Men det du tænker på er måske at de så ikke betaler fragt ved evt. returnering indenfor garantien. Dvs. hvis det blev relevant skulle jeg selv betale fragten eller selv køre fjernsynet til service. Er det sådan noget du mener?

#janbau. XE9005? Hmmm - Hvilket af XE93 og XE90 er billedkvaliteten totalt set bedst på? Hvilket ville score højest karakter på billedkvalitet? Designmæssigt osv. er de meget lig hinanden, så det ville være scoren på billedkvaliteten, der afgør det. XD93 er sidste års model og 65" er for stor. Den væsentligste forskel mellem XE93 og XE90, som vedrører billedkvalitet er vel Edge LED (Slim Backlight Drive+) på XE93 og Direkte LED på XE90.

#Beckham. Ok - det lyder jo meget godt med sådan en god erfaring. :-) Jeg mailede faktisk med Ålborg igår og han sagde han havde et stående i butikken.
Nu koster XE 93 også små 20000 kr. lige pt. men skal nok komme ned i pris. XE 90 er jo faldet i pris.
Jeg fik dog ikke læst dit indlæg helt rigtig og kom med nogle priser på sidste års udgave af XE 93 som jo hed XD 93 har du ikke interesse for den mere.
Synes dog XE 90 ser spændende ud og så til kun 12000 kr.
Senest rettet af janbau 19. jun 2017, 16:09, rettet i alt 1 gang.
#252949
Jeg mener ikke der var en XD90 sidste år? XE90 er en ny model som vel ligger et sted mellem XD93 og XE93? Lidt svært at lave en direkte sammenligning. Men ingen tvivl om at XE90 er en rigtig spændende model. Jeg overvejede den selv seriøst, men fik så et godt bud på XE93. Var lidt fristet af at den har samme billedprocessor som det fremragende ZD9..:-)
#252952
Jeg fik skrevet forkert ja den hed XD93 som jeg selv overvejede men købte en 2015 X8509C i restsalg i stedet. Satser på Oled næste gang.
#253028
Jeg tror også det ender med at jeg køber det i Sony Center. Har fået et fint tilbud på hvis jeg selv henter det. Selvom turen nok koster det som jeg sparer - så får jeg jo netop turen "gratis" og kan måske lave en lille miniferie / getaway ud af det, med en overnatning. Det kunne jeg godt bruge. Men jeg har ikke pengene nu - så ser nærmere på løsningen hente selv / få det leveret, når jeg kommer dertil. Men jeg tror jeg har besluttet mig med hensyn til hvad fjernsyn det skal være. Synes dog det er lidt ærgeligt at de ikke har videreført kant designet fra XD93, med sort og guldstribe - det så altså lækkert ud. Men samtidigt synes jeg foden og bagsiden er lidt bedre designet på XE93. Og billedkvaliteten er jo også blevet lidt bedre.