Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#252343
Vil beskrive fodbold som en "mini wow" oplevelse. Springet er naturligvis ikke så stort som da vi gik fra SD til HD, men der er bestemt en klar forskel til det bedre når man slår over på Viasat UHD og ser kampen..:-) Du kan se flere detaljer i banen osv., men samtidig synes jeg også at motion delen er bedre når man ser kampen i 4K. Og så står det bare generelt knivskarpt.
Af kabri
#252353
Synes at fodbold så fornemt ud i UHD og rart med danske kommentatorer denne gang. Jeg måtte slå væk fra Formel 1 da de ikke talte dansk ved den udsending i UHD.
Af esef
#252354
Havde I OK lyd på CL finalen i UHD på Viasat? Min var så dårlig at jeg måtte skifte tilbage. For det første var lyden ekstremt lav, kommentatorernes stemmer lød flade og som gammel mono radio, men baggrundslyden fra stadion var derimod OK uden at være bedre end på HD. Det kan evt. skyldes at jeg ikke har surround anlæg men bare lytter gennem TV højtalerne. Jeg tænker en variation af det problem DR havde. Forsøgte mig med forskellige indstillinger på sat-boksen uden at det gjorde den mindste forskel. Andre der oplevede det samme, eller evt. ikke gjorde?
Af kabri
#252357
Jeg så kampen på Viaplay og oplevede ikke problemer med lyden. Hjælper naturligvis ikke meget ift din oplevelse på Viasat men ville alligevel lige nævne det.
Af DFK1990
#252361
esef skrev:Havde I OK lyd på CL finalen i UHD på Viasat? Min var så dårlig at jeg måtte skifte tilbage. For det første var lyden ekstremt lav, kommentatorernes stemmer lød flade og som gammel mono radio, men baggrundslyden fra stadion var derimod OK uden at være bedre end på HD. Det kan evt. skyldes at jeg ikke har surround anlæg men bare lytter gennem TV højtalerne. Jeg tænker en variation af det problem DR havde. Forsøgte mig med forskellige indstillinger på sat-boksen uden at det gjorde den mindste forskel. Andre der oplevede det samme, eller evt. ikke gjorde?
Jeg så den via Waoo tv direkte med antenne stik i OLED fjernsynet. Jeg havde ingen problemer med hverken lyd eller billede. Det stod super skarpt, og lyden vil jeg beskrive som det samme som på HD kanalen, hverken dårligere eller bedre.
Af Beckham
#252362
Jeg så ikke CL finalen i 4K, men har tidligere set 4K kampe på Viasat UHD via Stofa og har også nogle gange oplevet at kommentatorlyden var meget lav. Det har ikke været på alle kampe, men husker issuet på nogle enkelte kampe.
Af Mfede
#252364
Lyden var elendig hos mig. Så den gennem kabel tv. Det hjalp lidt at jeg skiftede til PCM men alt i alt var det stadig dårligt. Det samme oplevede jeg til Monacos grand Prix
Af Jenssohl
#267246
I aften komme UEFA champions League Juventus Tottenham Hotspur gratis i 4k på TRT UHD.
Der krævers en 1m parabol rettet imod turksat 3a 42e.
Vh. Jens Sohl
Af bphhm
#267265
Man kan godt undres over der ikke er mere 4K broadcast TV endnu. Hvem er det der hænger i bremsen?

Det er da fint at Streaming har jo taget 4K til sig, og der går vel ikke længe før Netflix etc. slår sig på live sportsudsendelser i 4K hvis ikke broadcasterne får fingeren ud.
Af Beckham
#267271
Det er virker jo til at være de enkelte tv kanaler herhjemme i hvert fald. OL og VM til sommer optages jo i 4K, men hverken DR, TV2 eller Discovery networket har vist interesse i at sende ud i 4K. De siger det er for dyrt...