Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#251900
Det stammer fra denne varemærke-registrering i European Union trademark database (EUIPO): http://trademark.markify.com/trademarks ... /016682239

Et "fjernsynsapparat" 8-)

Jeg har altid haft det lidt morsomt over betegnelsen "fjernsyn".

Varemærket er registreret af Gorrissen Federspiel Advokatpartnerselskab med Bang & Olufsen A/S i "Dinamarca" som ejer.
#251906
Jeg glæder mig meget til at se dette tv, både design, men især også hvordan de løser software sammen med LG. Det bliver også meget spændende at se de næste tv fra B&O/LG

Det virker til at prisen bliver en del højere end Loewe, men jeg blev også slemt skuffet da jeg så Loewe Bild 7, det er ikke i nærheden af B&O,

Køber jeg en? den skal godt nok være overbevisende hvis jeg gør, men mine beolab 20, kunne godt bruge selvskab af et B&O fremfor at bruge en tredjeparts forforstærker.

Og jeg ville også virkelig gerne have en Beoremote One, i stedet for det plastic %6€& de andre sender med!
#251908
Rygtet går jo, at skærmen vil køre webOS. Jeg er ret skeptisk (indtil videre har LG ikke licenseret webOS til andre), men der er efterhånden en del vand på møllen.

Hvis det skal være den fulde webOS, så skal vi nok have en BeoRemote Two på banen for så skal der indbygges bevægelsessensor. Det håber jeg så personligt ikke, at de gør. webOS med højre/venstre/op/ned pilestyring synes jeg er mere attraktivt.
#251913
Ja alle rygter peger på WebOS og det har det gjort lige fra start af, og det giver også mening nu hvor LG rent faktisk producere tv'et.

B&O har ligesom andre heller ikke haft meget succes med Android platformen, så det gør umiddelbart ikke noget at de går væk fra det (Selvom det var et hurtig visit i det tilfælde, og nogen kan være ladt i stikken, med hensyn til multiroom integration osv)

Men som dig håber jeg også at B&O tager en mere klassisk tilgang til styresystemet. Da jeg heller ikke er vild med den magic remote jeg har til LG OLED.
#251951
Jeg har hørt lidt rygter, som antyder at designet nok går tilbage i arkiverne og finder inspiration. Mere ala BV7 end BV11 og til dels Avant. Hvis man flytter højttaleren væk, så har man nok mere kontrol over lyden når LG så skal lave resten, frem for at lave samme mekaniske (og vildt fede) løsning som Avant - og som Loewe nu delvist har kopieret (deres folder kun ned og ikke også ud).

Jeg er også spændt på hvordan styresystemet ender, men jeg er 99% sikker på at LG får lov at lave det. Om det så er WebOS i sin nuværende form eller en tilpasset variant får vi at se, men looket vil nok være tilpasset.
#251953
Rasmus Larsen skrev:Men på dansk får det en dobbeltbetydning. Udover den direkte oversættelse lyder det som noget der fjerner synet, altså fra personerne i stuen omkring dig.

Hvilket vel for så vidt heller ikke er forkert.
Egentlig er det jo bare et andet ord for remoteviewing som også relaterer til brugen af fjernsyn på dansk :)

Og et TV repræsenterer vel et fjernt syn på en begivenhed eller oplevelse, så helt forkert er det ikke men som mange ord på dansk, har de dobbelt betydning og her bruges den også som en genstand og samtidig er et visuelt udtryk for at syne noget. Bid mærke i dobbelt betydningen her :)
#252015
Torben Rasmussen skrev:Jeg har hørt lidt rygter, som antyder at designet nok går tilbage i arkiverne og finder inspiration. Mere ala BV7 end BV11 og til dels Avant.
Jeg havde håbet at B&O gjorde:
- LG.Displays wallpaper-panel
- Alle stik ned i en ekstern boks (1 kabel)
- Højttalere forbindes trådløst via WiSA. B&O kunne evt. lave en soundbar til tv'et
#252019
Så er der bare ikke noget tilbage at designe på og du vil reelt skulle retfærdiggøre prisen via højttalerne og remoten.

Som jeg har forstået det, så laver B&O stadig billedmotoren selv, men lader styresystemet komme fra LG.
#252022
Tjo, men omvendt er der heller ikke nogen grund til at pakke OLED ind i en BV7-form, synes jeg. Nu skal vi selvfølgelig se skærmen før vi afgør noget, men OLED-teknologien giver andre muligheder designmæssigt, så de skal da udnyttes. WiSA-systemet er også unikt og så ville man kunne parre med de BeoLab-højttalere, man ønskede. De skulle nok kunne få plads til lidt B&O-mekanik i pakken alligevel.

2 forskellige modeller ville heller ikke gøre noget. Loewe har pt. fire OLED-serier.
#252135
Når B&O begynder at fortælle forhandlere om nye produkter, begynder information at lække i stride strømme. Lidt spøjst at B&O stadig ikke har lært den lektie efter så mange år.

En sådan forhandlerpræsentation blev afholdt denne måned. Fra BeoWorld forummet:
"My little bird, who was at the dealer meeting, didn't of course reveal too much, but said it will be unveiled in the fall.

55" & 65"

55" priced a bit above Avant 55.

If there were any concerns expressed, they were about software: with the OLED, B&O will introduce yet another software platform to their mix: WebOS.

So they'll have their newer legacy software (from BV11, Avant 1st Gen), Android (BV14, Horizon, Avant NG) and WebOS (the new OLED with LG)."

En anden bruger skriver:
Spoke with my dealer on Friday about the new B&O OLED 65" and he said it's going to be £12K (dealers saw it this month).

Og en tredje bruger skriver:
"Last week a dealer told me there will be a B&O oled available early 2018. Most probably presented fall 2017. The programmers are extremely busy with the new shape sound system hence no resources for a new TV. Will be a very new design with a full glass front, speakers behind, large display, 65 at least. Pricing area 10,000$. The new one will come at the expense of the avant model. It will disappear. Beovision 14 will stay. Although he was quite firm in his description he said officially it is still speculation "

Hvis "early 2018" passer, så er vi derhenne, hvor 2018-generationen af LG.Display paneler er ved at være klar. De kommer i foråret 2018. Jeg har lidt svært ved at tro på lige præcis den detalje. Enten lanceres BeoVision Eclipse i efteråret 2017 med 2017-panel eller i foråret 2018 med 2018-panel.
#252934
Jeg har modtaget yderligere oplysninger om B&O Eclipse fra en kilde. Jeg har ikke kunnet bekræfte dem uafhængigt via andre kilder, så foreløbigt lægger jeg dem her i tråden i stedet for at publicere noget. Betragt dem som rygter.

- B&O's OLED lanceres til efteråret 2017
- Priser på ca. 70.000 kr. (55") og 100.000 kr. (65")
- Det 100% LGs billedprocessor
- B&O har ikke været inde over udviklingen af billedprocessoren (B&O Display Center er opløst)
- LGs styresystem (altså webOS)
- Nogle få B&O-medarbejdere koordinerer med LG. Resten i tv-udviklingsafdelingen er opsagt, senest per 1. juni 2017
- Der sidder en soundbar under tv'et, som kommunikerer via HDMI CEC