Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250759
Plasma har jo fordelen af at de ikke benytter sample-and-hold teknologi, så det slør som dit syn tilføjer pga. retention på nethinden kan du ikke slippe af med på OLED, hvilket du kan med plasma. Jeg husker ikke hvor mange linjers opløsning vi kunne klemme ud af plasma, men OLED er vel 60-70% i mål ift. de bedste LCD, så der er stadig plads til forbedring.

Men altså, plasma led jo også af fosforslør...
Af Hanga
#250764
Torben Rasmussen skrev:Plasma har jo fordelen af at de ikke benytter sample-and-hold teknologi, så det slør som dit syn tilføjer pga. retention på nethinden kan du ikke slippe af med på OLED, hvilket du kan med plasma. Jeg husker ikke hvor mange linjers opløsning vi kunne klemme ud af plasma, men OLED er vel 60-70% i mål ift. de bedste LCD, så der er stadig plads til forbedring.

Men altså, plasma led jo også af fosforslør...
Hej Torben, tak for svaret.

Jeg har aldrig rigtig bemærket fosforslør, men jeg ved så heller ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter, andet at det er en form for slør ved bevægelser. Jeg må bare sige at jeg er meget tilfreds med hvordan sport ser ud på mit plasma, og det er det der holder mig tilbage fra at springe på OLED vognen.

Jeg må ud og teste det lidt i butikkerne, for det lyder til at der er fordele og ulemper ved det hele.

Et andet spørgsmål som måske er lettere at svare på. I skriver at TV'et er 145 cm langt, men hvis man tjekker Sonys hjemmeside skulle størrelserne være: 139 cm (55"), 164 cm (65").
Så er I sikre på jeres måling, og ved i i så fald hvad det korrekte er for 55" ? Af hensyn til en lidt begrænset plads i stuen :/
#250765
Hanga skrev: Et andet spørgsmål som måske er lettere at svare på. I skriver at TV'et er 145 cm langt, men hvis man tjekker Sonys hjemmeside skulle størrelserne være: 139 cm (55"), 164 cm (65").
Så er I sikre på jeres måling, og ved i i så fald hvad det korrekte er for 55" ? Af hensyn til en lidt begrænset plads i stuen :/
Jeg tror du blander bredde og tommer sammen her? (139.7cm=55") måske tager jeg fejl.
Brugeravatar
Af MigSelv
#250766
bbplayer skrev:
Hanga skrev: Et andet spørgsmål som måske er lettere at svare på. I skriver at TV'et er 145 cm langt, men hvis man tjekker Sonys hjemmeside skulle størrelserne være: 139 cm (55"), 164 cm (65").
Så er I sikre på jeres måling, og ved i i så fald hvad det korrekte er for 55" ? Af hensyn til en lidt begrænset plads i stuen :/
Jeg tror du blander bredde og tommer sammen her? (139.7cm=55") måske tager jeg fejl.
Ja, de oplyste mål er skærmens diagonal mål, som beskriver skærmens størrelse i tommer ( 65" = 164 cm diagonalt ).
#250771
MigSelv skrev:
bbplayer skrev:
Hanga skrev: Et andet spørgsmål som måske er lettere at svare på. I skriver at TV'et er 145 cm langt, men hvis man tjekker Sonys hjemmeside skulle størrelserne være: 139 cm (55"), 164 cm (65").
Så er I sikre på jeres måling, og ved i i så fald hvad det korrekte er for 55" ? Af hensyn til en lidt begrænset plads i stuen :/
Jeg tror du blander bredde og tommer sammen her? (139.7cm=55") måske tager jeg fejl.
Ja, de oplyste mål er skærmens diagonal mål, som beskriver skærmens størrelse i tommer ( 65" = 164 cm diagonalt ).
Den fik du vist lige uddybet forkert. Du mener han læste Sony's information om diagonale mål , ik? Og at flatpanels anmeldelse omtaler mål af tv't i dets design (H&B&D) som står i anmeldelse ;)
Det er vist også det som der søges, altså tv's fysiske størrelser.
#250773
Ja, altså diagonalen i cm er det jo de færreste der har noget at bruge til, så vi nøjes med at opgive, at TVet er 65". De øvrige mål er højde, bredde og dybde af TVet. Det burde være selvforklarende :)
#250776
Hvorfor bliver man ved med at holde LG'6'er serie, som er fra sidste år, op mod alt andet. Har haft B6V på prøve, men har nu købt LG55B7V. Den smadrer det meste, For sulen da et godt billede.
#250781
Lige nu står en 65" LG G6 i 30k og en 55" Sony A1 i 34k.

Ventede faktisk på denne anmeldelse for at forsikre mig selv om, at jeg skulle slå til på A1'eren, men giver det ikke lang mere mening at hoppe på G6'eren?
#250796
Mange tak for en god anmeldelse.. Jeg kan se at der er marginal forskel på A1 og LG E6 på stort set alle punkter.. omkring bevægelse, er det så også så marginalt at det måske ikke rigtig er noget man ligger mærke til, eller er det sådan at der f.eks vil være en tydelig forskel i en fodboldkamp, hvordan er jeres oplevelse?
#250803
Ok, det er bedre men lydmuren er ikke brudt. Men rart at der er fremgang. Det virker i øvrigt virkelig smart med at alt elektronikken er gemt i den "flap" bagpå.. det ser godt ud på billederne, glæder mig til at se den.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19