Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250735
Nu er det ikke sådan, at ejere af LG E6 skal haste ud på genbrug med deres skærm. A1 klarer motion bedre, men selve billedet er ret meget det samme. Det er marginaler der skiller de to fra hinanden.
#250737
App'en hørende til den givne cast startes jo op, og det er pt. kun Amazon og Netflix der har 4K, så disse apps starter blot når du caster til dem. Jeg ved ikke om det kvalificerer den til at være "4K" eller hvad man skal kalde det.
Af ZanZan
#250738
Torben Rasmussen skrev:Nu er det ikke sådan, at ejere af LG E6 skal haste ud på genbrug med deres skærm. A1 klarer motion bedre, men selve billedet er ret meget det samme. Det er marginaler der skiller de to fra hinanden.
Og så er der også lige den detalje at LG E6 er MEGET billigere - 55" E6 koster pt omkring 17.000, hvor A1 som 55" koster på den forkerte side af 30k.
#250741
ZanZan skrev:
Torben Rasmussen skrev:Nu er det ikke sådan, at ejere af LG E6 skal haste ud på genbrug med deres skærm. A1 klarer motion bedre, men selve billedet er ret meget det samme. Det er marginaler der skiller de to fra hinanden.
Og så er der også lige den detalje at LG E6 er MEGET billigere - 55" E6 koster pt omkring 17.000, hvor A1 som 55" koster på den forkerte side af 30k.
Det er jo kun et resultat af, at LG stadig sælger deres 2016-model og Sony ikke har en ældre generation til at sammenligne med. Så snart E6 er udsolgt, så vil det ændre sig, da E7 er noget højere prissat.

Du har den her situation hvert år, hvor de nye modeller er på vej ind. Sony har så bare ikke en "A0"er der kan erstattes af A1, så de kan ikke konkurrere på prisen lige nu.
Af ZanZan
#250742
Naturligvis - men jeg ville på nuværende tidspunkt have svært ved at retfærdiggøre at betale dobbelt så meget for '17 modellen, når forskellen mellem dem ikke er så vanvittig stor, selv når man tager i betragtning at priserne på '17 modellerne sikkert vil falde relativt hurtigt
#250745
Tak for spændende læsning endnu engang !

Jeg havde håbet på at Sony ville have implementeret et CMS system i denne skærm og hvis de havde gjort det, at det så rent faktisk virkede efter hensigten modsat LG.

Der tegner sig et lidt mærkværdigt fællestræk imellem Sony A1 og LG B6, nemlig at hvis man tilføjer positive værdier til den lave/mørke ende af gråtoneskalaen, så ødelægges det ellers perfekte sort niveau.

Det er gældende på mange men ikke alle B6 skærme, men til gengæld har jeg ikke kunne genskabe "fænomenet" på en eneste E6 skærm. Selvom jeg blot satte Rød/Grøn eller Blå på "Trin" - "Lav" til +1 kunne der måles en smule lys hvor der ellers ikke skulle.

Bortset fra det, kunne man godt forestille sig at Sony kommer til at sælge en del A1ere, især i efteråret, så det bliver spændende at følge prisudviklingen.

Jeg håber at få fingrene i et eksemplar, og når/hvis jeg gør lægger jeg et billede eller to op af diverse målinger, så der er lidt at sammenligne med.
#250748
Som nævnt, så kunne Sony heller ikke genskabe problemet på deres A1'er i Japan, så det kunne jo være samme problematik.

Jeg blev lidt snydt af det med den lave ende af skalaen, da vores sensor ikke er følsom nok til at måle lyset, så den sagde stadig 0,00 og der kunne godt have gemt sig nogle decimaler i rådata, som jeg ikke kunne se på summary i Calman. Så skærmen var faktisk kalibreret lidt bedre, men så røg sortniveauet i hækken. Jeg spottede det først da jeg fik slukket helt for lyset og fik set på near-black mønstrene, hvor 0 IRE pludselig var synlig. Som jeg erindrer det, så skulle man skrue på mindst 2 håndtag i den lave ende. Ét var ikke nok til at ødelægge sortniveauet, men ét var heller ikke nok til at rette dE, så der ville man i stedet få hævet dE fordi de tre farver afveg i komposition og ikke blot gav et for mørkt billede overall (som det er tilfældet nu).

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der sker på de tre farver, der stiger lidt i dE. De burde opføre sig uændret når der skrues på gråtonerne. Om CMS ville have fungeret hos Sony er jo også svært at sige, så hellere undvære et CMS end have et der ikke virker.
#250750
Ja det kunne man godt forestille sig.

Jeg har kunne genskabe "fejlen" ved blot at skrue på en farve, bare et par hak op og så kunne det nemt måles, men hvis man f.eks gav den +5 så kunne det ses med det blotte øje på f.eks de sorte bjælker ved 16/9 indhold.
Skruede jeg det op på +15 så var hele skærmen farvet svagt rød/grøn eller blå.

Angående CMS, så ja klart hellere end undvære at have et defekt til rådighed, det er bare underligt så forskellig priorteringen er fra producent til producent, Samsungs virker rigtig godt på alle skærme jeg har haft fat. LG virker aldrig, jeg lavede kalibrering på en Panasonic ZT60 og ved hjælp af deres TV Remote app, så kunne jeg under "smart kalibrering" få hvidbalance, gamma og CMS til at sidde lige i skabet på meget kort tid.

Den funktion de havde lagt ind i appen, fungerede bedre end noget andet jeg har prøvet.

Billede
Af Hanga
#250755
Tak for en god anmeldelse :)
Hvordan vil du sige at A1 klarer fodbold og anden SD sport i sammenligning med Panasonic Plasma TV?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19