Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vasen
#247378
Har skrevet med et Sony center og han kunne ikke give mig priser på deres OLED, men kunne dog sige at den kom 1/6. Flere amerikanske sider har 65" til 5499.- USD. bl.a
https://www.valueelectronics.com/A1E_OL ... UHD_TV.php
Af Mfede
#248773
Så kom jeg til at sige ja til et virkelig godt tilbud på B7 i 65". En pris som jeg tvivler på, at A1E nogensinde kommer ned i, så jeg kunne ikke lade være.
Jeg skal nok knytte nogle kommentarer til TV'et når jeg engang får det :)
Af Mfede
#249716
Det afventer jeg stadig svar på hvilket gør, at ordren ikke er helt på plads endnu.
Men min fornemmelse siger ultimo april eller primo maj.
Jeg havde næsten besluttet mig for at droppe 2017-modellerne og snuppe en 2016-model, da forskellen på de to jo ikke er SÅ stor igen.
Men kombinationen af alle de små forbedringer og fordele ved at have en ny model fik mig i sidste ende overbevist.
Af Grandahl
#249722
Om ikke andet, så glæder jeg mig til at høre om dine oplevelser med den, du bliver jo en af de første så ;)
Af Mfede
#249724
Jeg holder lige prisen for mig selv lidt endnu indtil handlen er helt på plads :)

Elgiganten har den jo allerede på lager, så den er til at købe nu. Spørgsmålet er så, hvor mange der vil gøre det til 41.000 kroner.

Jeg lover at skrive min oplevelser, hvilket jeg vil opfordre alle der køber en 2017-skærm til at gøre i denne tråd.

Min næste udfordring bliver at få smidt noget lækkert materiale på skærmen.
Hvad er status på 4K-afspillere med Dolby Vision?
Jeg tænker, at det ville være åndssvagt at nøjes med HDR10 til OLED?
Af Mfede
#250397
Jeg har modtaget skærmen nu.
Det blev C7 i stedet, da de ikke kunne skaffe B7. Jeg fik den til samme pris, så jeg klager ikke :)
Jeg har indtil videre blot kørt et par demoer på det (bl.a. LG's Chess), og det ser virkelig imponerende ud.
Skal nok skrive lidt mere, når jeg har fået prøvet det lidt af.
#250411
Jeg kan se, at Sonys nyeste HDR klip ikke er kommet derude endnu, hvilket er synd. Jeg tør ikke lige dele dem, da det er nogen vi har fået med til A1'eren, men lad os håbe at de kommer derud også. Det er noget glaspusteri og sværd-fremstilling, hvor der er masser af mørke og skarpt lys fra flammerne...

Du burde kunne finde lidt på Youtube også: https://www.youtube.com/channel/UCve7_y ... zeAGBI5t9g
Jeg husker ikke om LG har fået HDR-opdateringen til Youtube endnu?
Af Mfede
#250415
Rasmus: det er den side jeg har Chess-demoen fra. Jeg har også hentet Sonys Camp-demo.
Specielt Chess-demoen står helt fantastisk.

Torben: jeg har godt set indholdet fra den demo, og jeg vil rigtig gerne have fat i den på et tidspunkt.

Ved I om det er muligt at få adgang til BBC's trailer til planet earth i hdr?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12