Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250357
Hej
Jeg har lige købt et LG 55" OLED55E6V.
Og efter det er sat op, så er billedet meget pixeleret på mange af kanalerne.
Det var det ikke på mit gamle Plasma TV(BgO 4-50)
Hvis jeg går på DR.DK og ser live tv, så er kvaliteten meget bedre.
Lige nu har jeg Fullrate som udbyder, og signalet kommer via internettet og ind i deres en Fullrate boks der hedder Kisch / Tatung.
Hvem skal je vælge som udbyder for at få det bedste signal og flest HD kanaler?
Er det Boxer, Yousee, Canal Digital eller hvem skal jeg vælge?
Boxer ville være nemt, da vi har det vores sommerhus og derfor ville kunne spare noget i bare at få ekstra kort. Men det er vigtigere med kvaliteten end prisen.
Desuden vil jeg helst have noget der kan styres med LG fjernbetjeningen og det kan den Set Top Box som vi har nu fra Fullrate nu.
Håber der er nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe :-)
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
David
#250367
david.appleyard skrev:Lige nu har jeg Fullrate som udbyder, og signalet kommer via internettet og ind i deres en Fullrate boks der hedder Kisch / Tatung.
Kender en som også har denne boks, og så vidt jeg husker er du tilsluttet direkte med et HDMI kabel til tv?
Så støjen /pixeleringer du ser, er normalt fordi deres internet kvalitet er lav, hvis din båndvidde ikke kan klare både tv og internet til dig samtidig, så vil kanalerne ødelægges i kvalitet, og det gør det ikke bedre, hvis der er flere fullrate bokse i hjemmet, da de hver trækker de ca. 3Mbit per boks, og så kan du måske kikke på din internet hastighed og se om den så stadig er som det plejer.

Boxer er DVBT som er ringe , hvis du mener du vil oppe kvalitet.

Så skal du vælge parabol baseret signal fra CanalDigital, de koster dog det mere men så er kvaliteten også bedre :)
#250374
Torben Rasmussen skrev:Hvis signalet pixellerer, så er der noget støj du skal af med før du overvejer at skifte udbyder. Der er sandsynligvis et problem med kabeltræk eller forstærkning af signalet.
Hej Torben
Tak for dit svar.
Det var måske også forkert at skrive Pixelere. Kvaliteten er bare dårlig og uskarp.
#250375
bbplayer skrev:
david.appleyard skrev:Lige nu har jeg Fullrate som udbyder, og signalet kommer via internettet og ind i deres en Fullrate boks der hedder Kisch / Tatung.
Kender en som også har denne boks, og så vidt jeg husker er du tilsluttet direkte med et HDMI kabel til tv?
Så støjen /pixeleringer du ser, er normalt fordi deres internet kvalitet er lav, hvis din båndvidde ikke kan klare både tv og internet til dig samtidig, så vil kanalerne ødelægges i kvalitet, og det gør det ikke bedre, hvis der er flere fullrate bokse i hjemmet, da de hver trækker de ca. 3Mbit per boks, og så kan du måske kikke på din internet hastighed og se om den så stadig er som det plejer.
Hej BB Player

Tak for dit svar :-)

Ja, du har ret, det kører via HDMI fra Sat Top Boxen til tv'et og også derfor den kan styres med LG fjernbetjeningen.

Vi har kun et tv på. Og har cirka 20Mbit ind. og kan ikke få det hurtigere.

Var bare bange for at nu Fullrate var TDC's budget firma at hvis man nu tog YouSee at det var bedre :-)

Jeg tror du har ret i at Canal Digital er noget af det bedste.

Vidste dog ikke at Boxer var så dårligt, det troede jeg faktisk var bedre!

Mvh.
David
Boxer er DVBT som er ringe , hvis du mener du vil oppe kvalitet.

Så skal du vælge parabol baseret signal fra CanalDigital, de koster dog det mere men så er kvaliteten også bedre :)[/quote]
#250376
Hej BB Player

Tak for dit svar :-)

Ja, du har ret, det kører via HDMI fra Set Top Boxen til TV'et og også derfor den kan styres med LG fjernbetjeningen.

Vi har kun et tv på. Og har cirka 20Mbit ind. Og kan ikke få det hurtigere.

Var bange for at nu Fullrate var TDC's budget firma at hvis man nu tog YouSee at det var bedre:-)

Jeg tror at du har ret at Canal Digital er noget af det bedste.

Vidste dog ikke at Boxer var så dårligt, det troede jeg faktisk var bedre!

Mvh.
David
#250378
BoxerTV er måske heller ikke super ringe men det er på lige fod med Viasat parabol , og måske stadig lidt dårligere.

Yousee er nok ikke bedre end Fullrate , jeg har dog set kun erfaret deres billede herhjemme i nogen tid men tror ikke jeg kan vurdere det ud fra mit forbrug var.
#250379
Selve pixelleringen - hvis det altså er deciderede fejl i billedet - kan fås bedre uanset hvem du vælger. Det skal Fullrate også kunne klare. TV via internettet er dog ikke noget at råbe hurra for, så hvis det er en ren IP-TV-løsning du har nu, så bør Yousee kunne levere et bedre produkt via coax.
#250382
bbplayer skrev:BoxerTV er måske heller ikke super ringe men det er på lige fod med Viasat parabol , og måske stadig lidt dårligere.

Yousee er nok ikke bedre end Fullrate , jeg har dog set kun erfaret deres billede herhjemme i nogen tid men tror ikke jeg kan vurdere det ud fra mit forbrug var.
#250383
Hej BB Player
Har lige prøvet at ringe til Boxer TV, som siger at deres signal er ligeså godt som Canal Digital på parabol(som jeg forstår som om at det er er noget af det bedste). Så ved jeg ikke om det er er rigtigt, men hvis de ligger i top 3, så hælder jeg meget til Boxer, da det vil være meget nemt med bare et kort i og så kører alt med fjernbetjeningen. Desuden vil vi automatisk få større pakke i sommerhuset :-)
Tak fordi i gider bruge jeres tid. Det er jo en jungle når man intet aner!
Mvh. David
#250384
Torben Rasmussen skrev:Selve pixelleringen - hvis det altså er deciderede fejl i billedet - kan fås bedre uanset hvem du vælger. Det skal Fullrate også kunne klare. TV via internettet er dog ikke noget at råbe hurra for, så hvis det er en ren IP-TV-løsning du har nu, så bør Yousee kunne levere et bedre produkt via coax.
#250389
Hvis du taler om Yousee og coax (kabeltv) , så er det klart også en god men dyr løsning, er det Yousee IPTV som fullrate, så kan du ikke forvente det bliver bedre.

Nu er det nogen tid siden jeg sidst så HD på boxertv, og der var canaldigital kørende med ca. 20Mbit bitrate (max 135mbit tilgængeligt per transponder, så ikke mange kanaler per signal).

Boxer er stadig en del bedre og mere stabilt end internet iptv løsningen fra fullrate, dog skal du betale en del mere for de 35+ kanaler som de giver dig idag, som jeg mener er til en god pris, og hvis du altså udnytter alle kanaler.
#250390
Der kan jo potentielt være mange årsager til problemet. Men hvad jeg har set, så er de her nye 4K skærme noget mere følsomme overfor et ikke så godt signal i forhold til de "gamle" full hd tv, hvilket giver mening da billedet jo skal fordeles ud på en del flere pixels. Og netop LG er ikke de stærkeste i disciplinen opskalering. Samtidig kommer du fra et plasma tv som vel fortsat er noget af det bedste i forhold til at bløde et mindre godt signal ud, om så at sige.

Nu kender jeg ikke lige WebOs, men du kan vel et sted tjekke signalkvaliteten
? Eller måske det kun er muligt ved normal coax signal?