Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247397
Hej alle til info.

Har i dag været i kontakt med LG support, da min nyindkøbte SanDisk Extreme 500 Portable SSD harddisk ( https://www.sandisk.com/home/ssd/extreme-500-ssd ) desværre ikke fungerer med Live Playback på LG OLED65B6V, men jeg kan dog godt optage almindelig på selvsamme harddisk uden problemer.

Jeg blev oplyst, at det var to forskellige programmer og de havde erfaring med, at Live Playback kun virkede hvis det var med en harddisk med ekstern strømforsyning.

Super træls melding, der røg de godt 800 kr. til ingen verdens nytte (har ikke andet at bruge den til)

Den var købt netop fordi:
• Ingen støj
• Ingen ekstern strømforsyning
• Ingen unødig strømforbrug
• Fylder næsten intet - kan sidde bag på fjernsynet uden problemer
• Ingen ekstra lamper der lyser op bag fjernsynet

NB: Ellers et fantastisk billede på OLED, bare synd hvis LG ikke har fulgt med på hardwaresiden !:(
#247418
Det lyder ellers som en super lækker disk du der har fået dig, så det virker mærkeligt at den ikke fungerer korrekt.

Jeg har en GAMMEL 500Gb Iomega HD med USB 2.0 sat til mit 55C6V, og den trækker strøm fra 2 USB-porte. Der er altså kun signal på den ene USB-port, men strømdelen af kablet er delt ud i to ledninger, så den kan trække power fra 2 steder.

Edit: Sådan her ser kablet ud = https://www.aliexpress.com/item/USB-Cha ... 31868.html

Det virker helt fint og jeg har ikke behov for en ekstern strømforsyning til disken. Faktisk er disken normalt ret langsom og det har altid irriteret mig når jeg skulle flytte filer ved pc'en, men pudsigt nok så virker den til tv'et :p

Jeg undres over at din disk så ikke kan køre over en USB 3.0 da den burde levere mere strøm end 2 x 2.0.. skummelt O-O
Senest rettet af hrboenne 16. mar 2017, 10:48, rettet i alt 1 gang.
#247447
Mange tak for feedback begge to.

Må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gør lige nu:
• Måske sælge indkøbte SSD harddisk brugt til nedsat pris.
• Købe en ny HDD harddisk med ekstern strømforsyning.
o Selv om jeg er imod ekstra strømforbrug på standby.
o Og meget imod den velkendte "snurrende lyd" når den arbejder, selv om mange sikkert vil påstå, at det ikke er særlig meget.
• Eller måske en løsning i retning af det hrboenne har beskrevet, lyder meget interessant hvis det kunne lykkes.

Trækker nok lige vejret og ser om der evt. kommer flere spændende indlæg, mens jeg går og tænker/fundere lidt.

Men jeg undres stadigvæk over at det kan lade sig gøre at købe et TV i den prisklasse der ikke kan arbejde sammen med hardware der ikke ligefrem er opfundet i går, og uden at gøre udtrykkelig opmærksom på, at der kun kan tilsluttes harddiske af ældre dato med ekstern strømforsyning (hvis det virkeligt er tilfældet og kan have sin rigtighed).
#247492
Hmmmm du gør det ikke ligefrem nemmere for mig Torben :)

Som jeg forstår og læser dig, så skriver du jo næsten, at det burde fungere med den SSD jeg allerede har købt (da test er forløbet uden problemer med USB uden ekstra strømforsyning til hukommelsesdelen).

Ved næsten ikke hvilket ben jeg skal stå på mere, eller hvad jeg skal gøre og gribe i.
#247517
Er det ikke nemmest af prøve det af med en USB stick, gerne USB3 af en eller anden størrelse og se om det virker og fungere det, så er din SSD bare ikke kompatible eller trækker for meget strøm i forhold til hvad porten kan levere.
#247553
Jeg bruger et Sandberg HDD clone cable og en Kingston SSD m. SATA 3 (6 GB interface).
https://www.computersalg.dk/i/1028899/s ... disk-clone
Det virker fint både i USB 3.0 (blå) og USB 2.0 (sort) porte her. TV'et er et år ældre end dit er (EF950V). Det burde også virke på et B6.
Jeg har også cloned et par HDD på PC med kablet (skulle skifte diske til en hurtigere), det virker fint.

Delock bliver ret varm i SATA stikket, det er jeg ikke glad for, så jeg bruger det ikke.
https://www.computersalg.dk/i/974770/de ... lsrc=aw.ds
#247585
Tak for alle jeres input, de er utrolig værdsat alle sammen.

1. Er lige nød til igen, at gøre opmærksomt på, at jeg ikke har for 5 flade øre forstand på det her :o

2. Jeg har kun formateret harddisken gennem tv'et ved at trykke på formatér. Om den er det ene format eller andet format aner jeg intet om.

3. Som jeg læser/hører det burde min SSD harddisk i teorien virker, men gør det ikke ved Live Playback men kun når jeg optager almindeligt. LG support oplyste at det måske havde noget at gøre med at den manglede strøm, eller manglede fast strøm, altså som en ekstern 3,5 harddisk har.

4. Jeg overvejer kraftigt, at prøve hvad hrboenne foreslog med et andet kabel med 2 USB tilslutninger som dette: https://www.av-cables.dk/usb-3-0-stroem ... 0-2-m.html og så håbe det måske løser problemet.
#247627
Hej McClane,

Linket virker ikke på min iPad, men kan se det er en HHD harddisk du linker til, min er en SSD harddisk ...... om det kan have noget at sige skal jeg ikke gøre mig klog på.

Men Håber mit nye kabel kommer i morgen, så må vi se om der stadigvæk er et problem efter skiftet.
#247672
Jeg har en Lacia 500 gb 2.5" USB 2.0 som kun køre med et usb, det sidder i siden af tv'et og det køre perfekt :)

Køre 4k mkv film derfra (dog nogle enkelte som tv'et ikke kan læse?)

Men ingen problemer med det ikke vil virke..

Hvilken usb bruger du i tv'et??