Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jramskov
#247476
Hehe :) ja, det er ikke usandsynligt at ATV5 dukker op snart.

PS. Fordelen er at man har en dedikeret fjernbetjening, det kræver ikke en smartphone eller tablet. Min kommentar om forældre var blot min situation :)
Af nesager
#247478
Vil lige vente på en test af Apple TV 5
Man kan altid lære noget af børnebørnene,det er mere med at huske det bag efter. :)
Mvh.
Af teletis
#247488
Nu fik jeg ikke lige nærlæst alle comments...

Men jeg bruger da HDMI CEC til chromecast 2. Så jeg pauser Netflix med TV'ets fjernbetjening og jeg kan starte næste afsnit i en serie ved at trykke play når den jeg lige har set er færdig...
Af Supergris
#247543
Jeg tror, du vil være bedre tjent med en Nvidia Shield, hvis du ikke har andre produkter fra Apple.

Den kan du tilslutte din harddisk uden problemer, og den har indbygget Chromecast.

Den er lidt dyrere end tilsvarende produkter, men til gengæld følger der både en god remote og en controller med, og den er lynende hurtig og lækker, så merprisen er rigelig retfærdiggjort, i min optik...

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1
Af nesager
#247551
@ Supergris.
Mange tak for dit forslag,kan den læse alt man smider i den og kan man forvente opdateringer
Kan se at der på Elgigantens side står 2015,er det fordi det er en udgået model ?
Mvh.
Ps.Den kan så også kun afhentes i 2 varehuse.
Af Supergris
#247552
Ja, det var den gamle model, jeg kom til at linke til.
Her er den nye:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... -shield-tv

Den er 200 kr. dyrere, men så er der også en remote og 3 mdr. Viaplay med i købet.
Forskellen på den "gamle" og den "nye" er minimal.
Hardwaren er den samme, men der er vist tilføjet noget "Google mikrofon halløj", og controlleren er ændret lidt i designet.

Den afspiller alt, hvad du kan tænke dig af både lyd, billed og video-filer, og har ingen problemer med 24 Hz eller 4K.

Udover at fungere som den bedste medieafspiller på markedet, tilbyder den en bred vifte af andre muligheder, og der kommer hele tiden nye ting til.
Den er ret kraftig som spillekonsol, og har endvidere muligheden for, at streame spil, enten fra din egen PC med Nvidia-grafikkort, eller over nogle tjenester, man kan tilmelde sig.

I forhold til Apple TV mangler den nok nogle apps, hvis du ønsker at streame alle dine tv-kanaler, men de fleste kan sideloades eller streames med Chromecast-funktionen, og de er rimelig flinke med at opdatere, så mon ikke, der kommer flere apps efterhånden?

PS. Jeg kan garantere, den IKKE er træg i menuerne. Netop hardwaren og hastigheden pga. denne, er, hvad der adskiller den, fra de fleste andre billigere alternativer, der findes på markedet.

Den er simpelthen en drøm at navigere rundt med, men det kræver lidt tid og nørden rundt, hvis man vil have det til, at fungere helt optimalt, men den klarer alt det basale, uden man behøver at rode alt for meget med det...
Af nesager
#247555
@ Supergris.
Hej igen og mange tak for dit uddybende svar.
Jeg kommer ikke til at bruge spille delen.
Bruger lige her og nu Chromecast 1 og det virker egentlig nogenlunde,men må nok sige at det ikke er super hurtigt.
Bruger lidt Netflix og vil måske i gang med noget streaming .
Bruger lige nu mit PC til at afvikle nogle film i forskellige formater ,dog mest MKV ,så derfor vil jeg gerne samle de to ting i en enhed.
Havde på et tidspunkt en WD TV live,men den var da ikke særlig hurtig i menuerne..
Men hvis man skal have noget virker skal man vel op i de priser .
Mvh.
Brugeravatar
Af edinger
#247568
@Supergris:

Den der Nvidia-boks, har den både Netflix, HBO Nordic og Amazon Prime? Og hvordan fungerer det ellers med apps? Er det ligesom med AppleTV: der er de apps, der er, og hvis man er heldig, bliver der løbende tilføjet nye?

Det lyder som et spændende alternativ. Ikke mindst tiltaler det mig, at der følger en fjernbetjening med. For jeg har ingen smart devices. Kun en Nokia trykknapmobil :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247569
Android TV har været lidt sløvere til at få apps end vi havde håbet. Den har Amazon og Netflix i 4K hdr, men ikke HBO. Sidstnævnte må du caste, hvilket så kræver en smartphone. Til gengæld kan den trække Kodi helt gnidningsfrit, så afspilning fra en NAS er loge til højrebenet.
Brugeravatar
Af edinger
#247622
Jeg talte i dag med YouSee i anden anledning.

Som bekendt er der allerede en app til Netflix på den nye YouSee-boks. Og ifølge den gut, jeg talte med, arbejdes der på at få en aftale i stand med HBO.

Det lyder lovende.
Af nesager
#249833
Kan man kun købe Nvidia Shield Android TV Hos Elgiganten og Komplett.dk.
Med mindre man handler udenbys,kan kun finde de 2 når jeg Googler.
Mvh.