13. mar 2017, 21:49
#247324
Hej. I forbindelse med Yousees kanalomlægning har jeg én kanal, som efter kanalsøgning pixelerer i en grad, så kanalen er ubrugelig.
Jeg har foretaget kanalsøgning, frakoblet alt andet end strøm- og antennestik, været i dialog med Yousee om frekvensstart (450 MHz), netværksID (111 pga tilvalgskanaler) , modulation (65 QAM) og symbolfrekvens (6875 KS/s). Alt er som ønsket. Kabler er fra Yousee. Yousee ville derfor sende en tekniker , og endda gratis ifølge telefonfyren (men lad os nu see... )
Ud kom en glad tekniker og foretog målinger. 3 gange var han nede i sin vogn og hente yderligere information om kanalen og "tale med sin kvalitetsafdeling". Herefter brugte han mit yousee-kort i hans måler og viste, at signalet var fint. Med andre ord var hans forklaring nu, at tv-tuneren havde problemer med lige netop 458 MHz, hvor TV Zulu ligger!
Er det muligt, at en digital tuner har problemer med én bestemt frekvens? Eller er det en søforklaring?
Jeg har foretaget kanalsøgning, frakoblet alt andet end strøm- og antennestik, været i dialog med Yousee om frekvensstart (450 MHz), netværksID (111 pga tilvalgskanaler) , modulation (65 QAM) og symbolfrekvens (6875 KS/s). Alt er som ønsket. Kabler er fra Yousee. Yousee ville derfor sende en tekniker , og endda gratis ifølge telefonfyren (men lad os nu see... )
Ud kom en glad tekniker og foretog målinger. 3 gange var han nede i sin vogn og hente yderligere information om kanalen og "tale med sin kvalitetsafdeling". Herefter brugte han mit yousee-kort i hans måler og viste, at signalet var fint. Med andre ord var hans forklaring nu, at tv-tuneren havde problemer med lige netop 458 MHz, hvor TV Zulu ligger!
Er det muligt, at en digital tuner har problemer med én bestemt frekvens? Eller er det en søforklaring?