Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J4COB
#246149
Jeg er ved at bygge hus og skal naturligvis have et nyt fjernsyn til stue og til køkken.

Jeg havde tænkt 50''-55'' I stuen og 46''-50'' I køkken.

Har ikke så mange krav, dog skal det være SMART.

Jeg er ikke vanvittig nørdet og ved ikke rigtig hvor jeg skal starte.
På nuværende tidspunkt har jeg et Samsung og det er jeg egentlig godt tilfreds med.

Det er til almindelig brug, altså streaming, TV, film osv.

Lad mig høre jeres anbefalinger.
Af PeterD
#246168
J4COB skrev:Jeg er ved at bygge hus
Hvor langt er du med huset? For hvis du først er færdig om 6-12 måneder er der måske kommet andre modeller eller priserne har ændret sig..
Brugeravatar
Af hans123
#246176
Min første tanke.

50" lyder stort i køkken
55" lyder småt i stuen.

Er du glad for Samsung så bliv der.

Men svært at anbefale uden at kende budget. Sidde afstand osv.
Af J4COB
#246179
Tak for svar.

Jeg har et budget på 12-15.000 samlet for begge fjernsyn.

Årsag til størrelsen I køkkenet er at det er et stort og langt køkken-alrum på 40m2, hvor jeg gerne ville kunne se fjernsny når man star og laver mad og ved spisebordet. Afstand fra køkken ca. 5m.

I stuen er afstand ca. 4 - 4,5m.

Jeg har læst lidt anmeldelser af bl.a. KS8005, men synes ikke det er alt for positivt. Eller tager jeg fejl?

Når jeg læser omkring mini-stutter osv., så ved jeg ikke om det er noget jeg vli ligge mærke til eller noget jeg kan leve med.

Jeg har på nuværende tidspunkt et Samsung 50'' plasma, som er ca. 7år gammelt.
Af Jb3112
#246200
For mig den største forskel twintuner i 8005
Valgte 7005 så kan der evt suppleres med HDd rekorder hvis det er
Af J4COB
#246201
OK. Tak for input.

Jeg ser en del sport og kan læse at nogle fjernsyn har problemer med bevægelsesslør. Hvordan er 7005 iht. det?
Af PeterD
#246206
Supergris skrev:Vent med at kigge på enkelte modeller, før det er aktuelt, som PeterD, så fint gør opmærksom på.

:)

Tak.

Så må vi se om trådstarter falder for et tilbud nu eller venter.
Af Grandahl
#246209
Det kommer da an på.. hvis han er klar til tv køber han nu.. hvis han er færdig i maj/juni/juli så er det også et godt tidspunkt.. De nye modeller begynder først at falde så det kan mærkes i sensommeren, hvis det går lige som det plejer.. Pris niveauet er først henne omkring black Friday før priserne begynder at minde om dem vi har nu.. Priserne har ikke været så gunstige som de er netop nu..
Af J4COB
#246210
Huset er færdig i September.

Havde ikke tænkt mig at købe lige nu, men mere lure markedet af og se hvad der var fremme nu.

Er absolut ikke up to date.. :((
Af lennon
#246211
Og hvis projektet forsinkes ca en måned,så er der kun en måned til Black Friday - og så ser verden helt anderledes ud . .