Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jb3112
#245962
Mit samsung F8005 er desværre afgået ved døden.
Jeg skal ud og ha et nyt, har fået ca 5000 kr af forsikringen
Har været godt tilfreds med det
Hvad muligheder er der i dag, hvad styresystem skal man sigte efter når det drejer sig om smart tv (android, tizen, webos) er android ved at være stabilt.
Er ikke ude efter tv til over 10 000 kr
Af Grandahl
#245966
Synes egentlig styresystemerne hos dem alle 3 fungerer ok, så det er nok mere en smagssag hvad man er til.. Synes ikke det er det afgørende.

Hvor stor afstand har i til tv?, hvor stor skal den være? Er i mange omkring tvét, eller få. Her kan betragtningsvinkler komme i spil måske.

Hvad ser i mest på derhjemme ?
Af Jb3112
#245970
Tænker min 55" 46 kunne gå men måtte godt være en tand størrere
For det meste er der kun mig selv

Jeg bruger det mest til tv og streaming fra HBO, Netflix
Af Grandahl
#245987
I 55" havde jeg valgt dette LED tv, det er med VA panel, der har et bedre billede/kontrast/sort niveau end et tv med IPS panel

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143330/ ... ign-Priser

Det er et rigtig godt value for money tv.



hvis du vil opgradere er muligheden OLED, og dette vil være muligheden

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3157964/ ... ign-Priser

Til 11.888 kr er det lidt over budget, men så har et tv der er noget af det bedste det pt. er at finde.

Husk indstilling af dit tv er vigtigt. Kom endelig igen hvis du mangler råd herom.. Ellers er det god læsning hos bl.a. HIFI klubben herom.
Af PeterD
#246080
KU6455 er det samme som 6405, blot med andet design,VA og kant LED. (Bagbetyst giver typisk bedre sortniveau)

KS7005 er glimrende til prisen. Check dog bagpanelet og selvom det understøtter HDR så kæmper det lidt med baggrundslyset.

UH625 er IPS skærm og det er en ulempe i sig selv, hvis du sidder lige for skærmen. "Fordelen" er måske WebOS som får OK anmeldelser, men det er næppe nok.

Udviklingen går aldrig i stå, så jo længere du venter jo nyere og potietuelt bedre skærme findes der.. ;) Men sådan kan man blive ved..

Køb nu hvis du har behov.
Af Grandahl
#246091
Nu ved jeg ikke lige hvad du vil vente på, priserne bliver ikke meget lavere nu inden de nye tv lander i butikkerne.. De vil typisk koste det dobbelte eller mere, og falde i pris hen over året, og blive billigst i den her tid inden de nye tv kommer igen..

Hvis du mangler et tv, er det da et fremragende tidspunkt at købe på..

Af de 3 ovennævnte ville jeg klart vælge 7005.. i Modsætning til LG har den VA panel, der giver bedre kontrast, bedre sortniveau og dermed et bedre billede.. IPS panelet som LG bruger til deres LCD skærme, har dog den fordel at de har bredere betragtningsvinkler.
Af orm08
#246140
Jb3112 skrev:Mit samsung F8005 er desværre afgået ved døden.
Har selv udskiftet mit 55F8005 med 65KS8005, og har ikke fortrudt (og datteren er mega glad for 55F8005)

Mener den største forskel på KS7005 og KS8005 er at 8005 har dobbelt tuner, det vil ikke vil undvære

Titzen i 8005 er en klar forbedring, og der sgu ligefør jeg er blevet glad for det O_O
Af pkmadsen
#246230
Ok, så er jeg mere rolig. Er superglad for mit. Og ja godt med en forsikring i sådan et tilfælde