Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nesager
#245602
Dare_Devil skrev:Jeg kører min ATV4 igennem min forstærker, og der virker CEC hele vejen. Når jeg klikker på ATV4 fjernbetjeningen, så tænder både forstærker og TV automatisk. Men det kræver en forstærker af nyere dato. Hvis du ikke er interesseret i CEC, kan du benytte enhver forstærker med HDMI.
Tak for det.
Har en 1 år gammel Marantz,så mon ikke det kan lykkes.
Er du ellers tilfreds med din ATV 4 ??
Mvh.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245676
nesager skrev:Men jeg kan nok vende mig til noget med æble på,
Vil en kablet forbindelse ikke være det bedste ?
Herhjemme kører vi alt trådløst uden problemer. Men det afhænger meget af kvaliteten på din WiFi-router. Apple TV4 har jo 5GHz "ac" WiFi, der på papiret faktisk er hurtigere end Ethernet-porten i boksen.

Jeg har lavet tests med videoklip på op til 100 Mb/s og efter få sekunders bufferen går de igennem via WiFi uden udfald.
Af nesager
#245680
@ Rasmus.
Jeg har også 5GHz,men så skal jeg sidde oven på routeren før det kører stabilt
Men jeg vil lige sove på det som man siger.
Har fået en ide om at jeg måske skulle udskifte mit gamle Sony Tv ,med en nyere model.
Så bliver der ikke penge til begge dele.
Men tusind tak for alle jeres gode råd.
Mvh.
Af nesager
#245687
Rasmus Larsen skrev:Sidde oven på routeren? :)


Jeg skal ikke mere et par meter væk,før forbindelsen svigter.
Så derfor vil helst have det hele kablet.
Altibox sælger godt noget WIFI https://www.altibox.dk/wifi-plus/
Det er selvfølgelig en mulighed, men tusind kr her og der bliver da også til meget,og jeg ikke engang sikker på at det vil virke.
Mvh.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245689
Hvis rækkevidden er så kort, må det næsten skyldes, at der er andre netværk i nærheden der forstyrrer? Det problem havde jeg også da jeg boede i indre København. Jeg fandt ud af det vha. et lille program på PC'en, der kunne måle trafikken. YouSees boks kunne ikke nå mere end et par meter væk. Jeg tilføjede egen router med 5 GHz ac WiFi (YouSee forblev på som modem uden WiFi) og så havde jeg forbindelse helt oppe øverst på etage-ejendommen. Enhederne der forbinder skal dog også understøtte 5GHz ac for ellers falder man jo bare tilbage på 2,4 GHz, der er meget befærdet i byområderne.

Man behøver ikke købe udbyderens løsning. Man kan i stedet blot investere i en egen router og sætte den i forlængelse af det modem, som udbyderen har sendt med.

Blot lidt input fra egen erfaring. Ved naturligvis ikke om det vil hjælpe hos dig.
Af nesager
#245690
Hej igen.
Det skal lige siges at det kører ok på 2,4 GH
Jeg kunne godt investere i den WIFI løsning som Altibox tilbyder,men der ingen sikkerhed for at hjælper.
Hvis jeg selv køber en router ,er der i tilfælde af problemer ingen hjælp at hente hos Alibox .Og da jeg bestemt ikke er en nørd til lege med routere,har jeg valgt at bruge kablet netværk.Jeg kan dog sætte en kabel i en router. ;)
Det må ger være noget Plug & Play
Mvh
Af x99gump
#245692
Nu virker det som om de fleste er til Apple Tv, så jeg vil da lige slå et slag for Chromecast :-)
Vi startede med at have et Apple tv 3, som vi har været rigtig glade for. Efterfølgende fik vi en chromecast (1.gen), som ikke blev brugt super meget i starten, hastigheden var ikke imponerende og stabiliteten heller ikke. Men nu har vi efterhånden fået en 2. gen, og der er blevet fejlrettet en masse, så nu bruger vi aldrig vores apple tv mere. Når man skal søge efter ting i Netflix eller Viaplay, så er det bare så meget nemmere at kunne skrive på et tastatur i stedet for at skulle vælge bogstaver med en fjernbetjening. Det er også nemt hvis man skal stoppe eller pause, for alle vores telefoner og tablets registrerer når der bliver castet noget, så de kan alle pause og stoppe afspilning, også selv om det ikke er på den enhed som faktisk caster...

Alt i alt er jeg rigtig glad for vores Chromecast :-)
Af nesager
#245693
@ x99gomp.
Mange tak for din kommentar.Det er også rart at høre om Ghromecast og særlig 2eren. Har selv overvejet på at købe den,men i følge de test jeg har læst virkede det som om man mente at der ikke var store forskel i forhold til den første Chromcast.
Du skiver noget om fejlrettelser ,kan du beskrive hvad i forhold til den første.
Jeg ser du nævner Netflix,har du surround lyd eller kun stereo fra netflix ?
Jeg ville egentlig gerne prøve ATV4,men jeg tror ikke at jeg kommer til at bruge det så meget,og så er det jo lidt dumt at smide 1200,kr. efter den.
Men som jeg skrev tidligere i tråden er jeg at overvej om jeg skulle investere i nyt Tv,så det sætter det her lidt på standby,men jeg vel lige følge hvad der sker.
Mvh
Af x99gump
#245697
nesager skrev:@ x99gomp.
Mange tak for din kommentar.Det er også rart at høre om Ghromecast og særlig 2eren. Har selv overvejet på at købe den,men i følge de test jeg har læst virkede det som om man mente at der ikke var store forskel i forhold til den første Chromcast.
2'eren er hurtigere til at starte et stream op end 1'eren, og det er rigtig rart.
nesager skrev:Du skiver noget om fejlrettelser ,kan du beskrive hvad i forhold til den første.
Det er fejlrettelser, opdateringer osv af software jeg mener. Det er blevet mere stabilt og der er kommet en masse features på. Det er ikke noget der er kommet på 2'eren i forhold til 1'eren, så der er det (så vidt jeg ved) lige meget om du har den ene eller den anden.
nesager skrev:Jeg ser du nævner Netflix,har du surround lyd eller kun stereo fra netflix ?
Min Chromecast sidder i min surround receiver, og den leverer surround fra både Netflix og Viaplay, i hvert fald hvis videoen understøtter det.

Chromecasten kan forresten også køre kablet netværk, der skal bare købes en adapter til hvis du har 2'eren. Denne er dog med hvis du køber en Ultra. Så prisforskellen på en 2'er og en ultra bliver lidt mindre hvis du vil bruge adapteren. Ultra'en er så igen endnu hurtigere til at starte videoer op end 2'eren. Og så kan den jo vise 4K og HDR, men det er ikke en jeg selv har prøvet.
Af nesager
#245698
@ x99gomp.
Tusind tak for dit svar,
Jeg tror jeg bestiller en 2,og så sætte den i min AV reciever.
Havde altid troet at den skulle i TV,men nu vil jeg prøve i min AV reciever.Det er vel ligegyldig hvilken HDMI port der bruges.
Mvh.
Af jramskov
#247471
Sen besvarelse, men et par kommentarer herfra.
Synes ikke man helt kan sammenligne AppleTV med Chromecast, Du bør i stedet sammenligne AppleTV med en AndroidTV boks, den mest kendte er nok Nvidia Shield.
Chromecast kræver en smartphone eller tablet for at bruge, det gør en Apple TV eller Android TV boks ikke. Det er efter min mening en klar fordel, f.eks. hvis ens forældre eller svigerforældre er på besøg for at passe ungen :)
Jeg har ingen erfaring med Apple TV men Nvidia Shield TV er vist ganske fin og rent hardwaremæssigt er den overlegen. Den store fordel ved Apple TV i forhold til Android TV er nok indhold. Indtil for nyligt var grundlæggende set intet dansk indhold til Android TV. Modsat gælder Apple TV hvor nærmest alt er tilgængelig. DR, TV2 play, Viaplay, Dplay, Telia TV. Nogle gange er det en fordel at kunne bruge et tastatur på sin tablet eller smartphone og det er også muligt med AppleTV hvis man har en iPhone eller iPad.

Vi har udelukkende brugt Apple TV4 siden den kom frem. Vi droppede vores TV-boks fra Waoo og er gået "all-in" på streaming og selve boksen har været klippestabil. Vi bruger primært DR, Viaplay, Netflix og Infuse. Jeg kan også godt lide Reuters app, hvis man lige vil have de seneste nyheder på engelsk. Man får 3 valgmuligheder, vil man se nyheder i 10, 15 eller 30 minutter.
Af nesager
#247473
@ jramskov
Tak for dit indlæg ( Bedre sent en aldrig )er det ikke det man siger.
Jeg har ikke rigtig taget stilling endnu ,venter lidt på at Apple Tv 5 dukker op.
Lige en kommentar til det her.
"Det er efter min mening en klar fordel, f.eks. hvis ens forældre eller svigerforældre er på besøg for at passe ungen."
Det er jeg nu ikke så bange for,nu er det mig der bedste her,og er der noget jeg er i tvivl om kan jeg bare spørge barnebarnet.
Men jeg tror det bliver Apple TV om det så bliver 4 eller 5 ved jeg ikke endnu.
Mvh.